annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

combineren van factuur

 Ik heb een winkel en gebruik verkoopsmanager pro. Onderstaande probleem bestaat al langer, maar loopt de laatste tijd echt de spuigaten uit. Het is zo dat bepaalde klanten niet om een gecombineerde factuur kunnen vragen en anderen wel. Vroeger gebeurde dit af en toe, dan liet ik hen alles betalen (met alle shippingkosten vandien) en ik stortte de te veel betaalde shipping via PayPal terug.  Dit probleem duikt de laatste tijd echter veel te vaak op en er is geen lijn in de trekken. 1 koper uit land A kan gewoon een factuur aanvragen terwijl een andere uit land A (gebruiken allebei de ebay-site van hun land) gedwongen wordt onmiddellijk te betalen. Het kan niet aan mijn advertenties liggen denk ik, want mijn instellingen staan zo dat gecombineerd verzenden is ingeschakeld (afhandeling gebruiken = ja). Hoe kan dit?

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

Dit probleem heb ik ook al meermaals mogen ervaren, vooral met kopers uit UK.

Op zich dacht ik aanvankelijk dat dit allemaal niet zo erg was en stortte ik alle betalingen terug en maakte ik een nieuwe factuur met de exacte verzendkosten.

Enige probleem dat dan opdook, was dat ik plots een zogenaamde ondermaatse verkoper werd... eBay ging deze terugbetalingen dan ook steeds als niet-afgeleverde objecten beschouwen ondanks dat in Mijn Ebay duidelijk werd dat deze wel degelijk perfect afgehandeld werden!

 

Waarom deden ze dit? Wel, dit was mij snel duidelijk... Ik slaagde erin met mijn werkwijze ervoor te zorgen dat ik de Payaplkosten kon minimaliseren... de 0,35 euro die ze me telkens aanrekenden bij iedere individuele betalingen (bij kopers met 10 of meer aankopen liep dit al snel op tot 3,5 euro wat toch niet niks is als het ging om aankopen aan zeer lage verkoopsprijzen), kon ik beperken tot eenmalig dit bedrag...

 

Het heeft mij maanden gekost, pakken mails en telefoons naar eBay, tot wanneer ik daar één iemand bereid vond om dit probleem uit te zoeken en het op te lossen voor mij! Mijn account werd uiteindelijk maand na maand opgevolgd door die persoon en ik moet zeggen dat sedert juli mijn account terug een beetje genormaliseerd stond...

 

Enne... sedertdien ben ik (tijdelijk?) gespaard gebleven van dergelijke kopers die me stuk per stuk betaalden...

Of dit door de tussenkomst van de eBay-medewerker opgelost werd, weet ik niet maar het lijkt alleszins een stukje samen te hangen

Een vraag stellen