annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay+Paypal=ELLENDE!!! Hoe ontmoedigend voor beginners!!!

jelled2006
Community-lid
Hallo allemaal!

Ik ben sinds 4 jaar actief op ebay, heb altijd gekocht zonder enige problemen!! Altijd netjes betaald en elk artikel tot nu toe thuis toegestuurd gekregen! Wel nog nooit iets verkocht!

Nu heb 2 weken geleden 4 artikels te koop aangeboden. (proberen)

PS: ik heb geen paypal rekening!

1 artikel is ondertussen geannuleerd wegens wederzijds akkoord!

2 andere artikels heeft de koper reeds betaald met paypal maar direct daarna kreeg ik email dat de koper de paypal betaling annuleerde. Hij was eerlijk om te zeggen dat ik er anders te veel op zou verliezen!

3de artikel is ook betaald met paypal, tot mijn grote verbazing kostte het me 2 euro aan verwerking of zo iets, in het totaal verlies ik 2 euro op mijn product! Dit door die verplichte paypal!
Ik heb contact opgenomen met de koper om de verkoop te annuleren, die was niet blij! Ik heb hem gezegd dat ik enkel wil versturen als hij mij een bedrag stuurt voor de kosten van een aangetekende zending!

4de artikel werd betaald met paypal, ook direct daarna kreeg ik mail dat de koper de paypal betaling geannuleerd heeft.

Wat is dat toch met dit paypal gedoe!


Om iets te kopen is ebay wel goed, maar voor een beginnende verkoper is die verplichting echt een pest!
Ik heb hier al geen zin meer om nog iets te verkopen, wat een bende dieven zeg!! Moet ik nu echt tot 50 artikels kopen op deze site om van dit smerig gedoe af te raken?
Zijn er alternatieve wereldwijde verkoopsites waar verkopen makkelijker gaat? Ebay kan ze vanaf nu ferm kxssxn! In het filmpje voor beginnende verkopers staat duidelijk, dat het niet verplicht is! kijk zelf maar!!

Ik ben nu wel mooi geld kwijt door dit gedoe!
Bericht 1 van 23
laatste antwoord
22 ANTWOORDEN 22

Ebay+Paypal=ELLENDE!!! Hoe ontmoedigend voor beginners!!!

IK snap het niet. Als je geen paypal hebt, hoe kan je dan betaling ontvangen?

3de artikel is ook betaald met paypal, tot mijn grote verbazing kostte het me 2 euro aan verwerking of zo iets, in het totaal verlies ik 2 euro op mijn product! Dit door die verplichte paypal!
Ik heb contact opgenomen met de koper om de verkoop te annuleren, die was niet blij! Ik heb hem gezegd dat ik enkel wil versturen als hij mij een bedrag stuurt voor de kosten van een aangetekende zending!


Het zou u niet mogen verbazen dat er kosten zijn, dat wist u toen u zich aanmelde, tenzij u natuurlijk niet de tijd nam om de voorwaarden te lezen, maar dat is u eigen schuld.
Ik zou ook niet blij zijn moest een verkoper ineens na betaling willen annuleren omdat hij nu pas beseft dat paypal niet gratis is. En dan nog bijkomende kosten vragen die niet in de aanbieding stonden? U zou veel kans maken om een negatieve feedback te krijgen.

Ik ben nu wel mooi geld kwijt door dit gedoe!

dit had je kunnen weten als je in plaats van in het wilde weg te klikken en aan te bieden eerst even alles had nagekeken.
Bericht 2 van 23
laatste antwoord

Ebay+Paypal=ELLENDE!!! Hoe ontmoedigend voor beginners!!!

e-user2
Community-lid
... eerst even alles had nagekeken...

Daar is mogelijk ook een andere kant met de verwondering over de door Paypal aangerekende kosten en dat is dat er onvoldoende duidelijk gecommuniceerd wordt aangaande de gevolgen van het ontvangen van betalingen via datzelfde Paypal. En die volledige duidelijkheid inzake ALLE gevolgen van het handelen (in dit geval betalingen ontvangen via Paypal) wordt expliciet voorzien in de Europese regels inzake rechten als consument. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 23
laatste antwoord

Ebay+Paypal=ELLENDE!!! Hoe ontmoedigend voor beginners!!!

Als je de voorwaarden leest, daar staat toch duidelijk dat er kosten zijn en welke kosten er zijn?
Bericht 4 van 23
laatste antwoord

Ebay+Paypal=ELLENDE!!! Hoe ontmoedigend voor beginners!!!

e-user2
Community-lid
Met die regelmatig weerkerende reacties over die verplichting tot het aanbieden van Paypal betalingen heb ik daar eens naar gezocht en op het eerste zicht zelfs niets van teruggevonden.

Ik stel mij dus serieuze vragen of er daarover een duidelijke informatie verstrekt wordt.

En als dan iemand bij zijn verkoopsaanbiedingen zou opnemen Paypal te ontvangen, is daar dan alles zo duidelijk wat de gevolgen daarvan zijn (inclusief kosten)? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 5 van 23
laatste antwoord

Ebay+Paypal=ELLENDE!!! Hoe ontmoedigend voor beginners!!!

@ e-user:

1. als ik in een winkel betaal met Bancontact, Proton, Visa of welke andere dan cash betaling dan ook, krijg ik ook helemaal niet te zien welke kosten de maatschappijen aanrekenen aan de verkoper.
Dit is een overeenkomst tussen verkoper en de maatschappij waar ik als koper volledig buiten sta!

Dit is dus evengoed het geval voor de transacties naar Paypal toe me dunkt.

2. Op het eerste zicht niets teruggevonden over de Paypalkosten?
Kijk dan hier eens: Paypal op ebay
Dit is de openingspagina omtrent Paypal op ebay.
De vijfde link op deze pagina toont je de Paypal-kostenstructuur...
Het is dus maar te zien wat je bedoelt met "op 't eerste zicht" hé?

Ga je zoeken via de openingssite van Paypal zelf, dan kan je er zelfs op meerdere wijzen terechtkomen op de kostenstructuur zonder ook maar vooraf ingelogd te zijn.


@jelled:
Je heeft daar een voorbeeld aan van 2 Euro kosten aangerekend door Paypal om die betaling te ontvangen.
Mijns inziens heb je een maximale verkoopprijs van iets net boven 10 euro gehaald, dan kunnen die 2 euro niet!

Paypal rekent immers maximaal aan:
0,35 euro vaste kost + 3,4% op de totaalprijs. Op 10 euro betekent dit 0,69 euro.
Rekening houdende met verzendkosten zou je maximaal net boven de euro kunnen komen.

Ik veronderstel dus dat je ook nog eens de kost aanrekent om het geld te laten overboeken naar je eigen bankrekening?
Deze kost kan je vermijden tot het geld te laten staan tot er 100 euro op de rekening staat of het geld te hergebruiken voor eigen betalingen


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 23
laatste antwoord

Ebay+Paypal=ELLENDE!!! Hoe ontmoedigend voor beginners!!!

e-user2
Community-lid
Waar het om gaat is de eBay dat potentiële verkopers via hun online verkoopsplatform schijnbaar in sommige situaties zou verplichten van een derde betalingssysteem Paypal te gebruiken (dat Paypal een rechtstreekse dochteronderneming is van datzelfde eBay én dat eBay geen ander betalingsssyteem mogelijk maakt dat roept enkel bijkomende vragen op over de regelmatigheid van hun handelen).

Wel als er al een verplichting zou bestaan dan dient datzelfde eBay (welke die verplichting oplegt) héél duidelijke informatie te geven zodat een gebruiker van hun verkoopsplatform op ELK MOMENT 100% GEINFORMEERD wordt over de gevolgen van de verplichtingen die ze opleggen.

Een gebruiker van dit verkoopsplatform dient dus GEENSZINS zelf op te zoeken wat de gevolgen zijn van verplichtingen die hem/haar opgelegd worden.

Waar het om gaat is een AANBOD (tot gebruik van een online verkoopsplatform) waar verplichtingen aan gekoppeld zijn. Wel, elkeen die op dit aanbod ingaat dient EEN VOLLEDIGE INFORMATIE TE KRIJGEN (en zelfs zonder enige noodzaak om wat dan ook zelf op te zoeken) zodat die geïnformeerd van dat aanbod kan gebruik maken.

Dit is zelfs expliciet voorzien in d (belgische) Wet op de handelspraktijken en in de Europese RICHTLIJN.

Niet of onvoldoende geïnformeerd worden van alle gevolgen van het ingaan op een verkoopsaanbod (in dit geval het aanbod tot het handelen via het eBay verkoopsplatform) heeft gevolgen (voor eBay in dit geval). -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 7 van 23
laatste antwoord

Ebay+Paypal=ELLENDE!!! Hoe ontmoedigend voor beginners!!!

e-user, wie zich inschrijft als verkoper wordt geacht de gebruiksvoorwaarden gelezen te hebben !!!
Op het eind van de inschrijving (vooraleer je dus ook maar één object kon aanbieden) dien je aan te vinken dat je akkoord gaat met de gebruiksvoorwaarden waarin wel degelijk vermeld staat hoe het zit met aanbieden in combinatie met Paypal.

Waar ligt dan het probleem? Toch wel niet meer bij ebay zeker? Maar bij diegene die zich akkoord verklaarde en achteraf ervaart dat het toch niet was zoals hij zelf zou willen?

Laat nu net vandaag een artikel in de krant verschenen zijn omtrent dit onderwerp.
Hierin stelt ene Kathleen V. van de Orde van de Vlaamse Balies: "eens u de algemene voorwaarden aanvaardt, zit u er aan vast. Op één conditie: dat de algemene voorwaarden geldig zijn opgesteld en niet strijdig met de wettelijke regeling".

Wel, elkeen die op dit aanbod ingaat dient EEN VOLLEDIGE INFORMATIE TE KRIJGEN
Je krijgt de algemene voorwaarden gepresenteerd als je je inschrijft op ebay, je hoeft er niks zelf voor te doen, je dient op zijn minst wel te lezen wat er staat hé?
Als er dan mensen zijn die de moeite niet doen te lezen en eventuele links naar gedetailleerde info te openen, dan ligt de verantwoordelijkheid toch niet bij de site neem ik aan?

In het daarnet aangehaalde artikel beschrijft men de resultaten die verkregen werden via een testonderzoek op het internet. Daaruit bleek duidelijk dat op 24.244 mensen er 6566 de algemene voorwaarden effectief lazen.
Procentueel geeft dit aan dat slechts 27% weten wat ze aanvaarden.
Is dit dan tengevolge van een tekortkoming van de site of van diegenen die de voorwaarden aanvaard hebben???
Sorry hoor, ik kan je verzekeren, ikzelf heb ook niet alles gelezen toen ik me aanmeldde als verkoper maar besef dan ook dat ikzelf niet aan de klaagmuur moet staan om ebay verantwoordelijk te stellen


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 23
laatste antwoord

Ebay+Paypal=ELLENDE!!! Hoe ontmoedigend voor beginners!!!

e-user2
Community-lid
eBay blinkt niet uit in het geven van alle nodige informatie die je nodig hebt om ten volle hun diensten te kunnen gebruiken.

Ik wacht zelf (vruchteloos) reeds meer dan 4 jaar op een antwoord van dit eBay aangaande een toenmalig aanbod waar ze eveneens nalieten een bijkomende voorwaarde te vermelden, een voorwaarde die ACHTERAF - na de feiten - noodzakelijk was om van hun voorstel te genieten (en dat door hun nalaten dit te vermelden voor verlies zorgde).

Aangaande misleidende en oneerlijke handelspraktijken heb je de wet van 14 juni 1991 :

http://economie.fgov.be/nl/consument/Handelspraktijken/index.jsp

Lees eens artikel 94 en onderverdelingen.

De Europese Richtlijn 2005/29 geeft een overduidelijke lijst van wat niet toelaatbaar is.

En om je te antwoorden op dat aanvaarden van algemene voorwaarden: als die algemene voorwaarden niet volledig zijn dan keer je terug naar de bepalingen van de hiervoor aangegeven wetgevingen en is het gevolg dat je niet gebonden bent door deze algemene voorwaarden.

Er kan geen aanvaarding zijn van iets dat niet alle verbintenissen (en rechten) opgeeft, inclusief de gevolgen ervan. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 9 van 23
laatste antwoord

Ebay+Paypal=ELLENDE!!! Hoe ontmoedigend voor beginners!!!

Er kan geen aanvaarding zijn van iets dat niet alle verbintenissen (en rechten) opgeeft, inclusief de gevolgen ervan.

Maar enfin, alle verbintenissen en rechten en de gevolgen staan er wel, maar als iemand de voorwaarden aanvaardt zonder te lezen, is dat toch enkel en alleen maar de verantwoordelijkheid van die persoon zelf?

Als je een contract tekent zonder het te lezen, dan ben je toch zelf verantwoordelijk?
Bericht 10 van 23
laatste antwoord