annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal factuur

shaniabelgium
Community-lid
Wie kan mij helpen?
Ik werk al een ganse tijd met paypal. Zowel kopen als verkopen en nooit geen problemen ondervonden.
Als ik iets kocht van een internationale site kreeg ik beneden op mijn paypal factuur de omgerekende prijs in euro.
Nu is het al een tijd dat ik facturen ontvang met de ponden of dollars naargelang in welk land ik de objecten aankoop.
Kortom mijn betalingen worden niet meer vertaald in europrijzen.
Ik ben al op zoek gegaan op mijn ebay accountinstellingen alsook mijn paypal. Alles wat ik zie in mijn paypal account is dat euro als primair valuta staat aangeduid maar verder kan ik daarover niets vinden.
Ook al support van ebay en paypal gevraagd maar die stuurden mij van de een naar de ander.
Graag zou ik terug mijn facturen in euro zien staan.
Bedankt alvast op voorhand.
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Paypal factuur

huwitte
Community-lid
Het gaat hier over een PayPal betaling in vreemde munt die volledig van uw Creditcard komt? Dan lijkt het er op dat het met de keuze van omrekeningsoptie te maken heeft.

- Als u er voor kiest dat PayPal de omrekening naar euro doet krijgt u, naast het bedrag in vreemde munt, ook het bedrag in euro te zien.
- Als u er echter voor kiest dat uw Creditcard zorgt voor de omrekening dan krijgt u alleen het bedrag in vreemde munt te zien op uw PayPal rekening. Uw Creditcardmaatschappij doet dan de muntomzetting in euro’s. Het bedrag in euro’s krijgt u dan pas later te zien op het uittreksel van uw Creditcard.

Via de link “Andere omrekeningsopties” op de pagina “Uw betaling controleren en verzenden” maakt u de keuze tussen de twee opties:




Omrekeningsopties

Als u via PayPal een object koopt van een verkoper die een andere valuta gebruikt dan u, kunt u valuta's op twee manieren omrekenen.

* De valuta-omrekenmethode van PayPal
* De valuta-omrekenmethode van MasterCard en Visa

Maak hieronder uw keuze:

x - Ik gebruik de omrekenmethode van PayPal om mijn transactie te voltooien in de valuta van mijn creditcard.
Zowel de oorspronkelijke valuta van de transactie als het omgerekende bedrag dat ik dien te betalen worden bekendgemaakt. Ik begrijp dat MasterCard en Visa een omrekenmethode voor valuta's hanteren. Ik kies ervoor geen gebruik te maken van de methode van MasterCard en Visa en ik kan MasterCard en Visa niet aansprakelijk stellen voor enige kwestie in verband met deze omrekening.

x - Stuur mij een factuur in de valuta van de verkoper.
Ik weet niet welke wisselkoers is gehanteerd bij deze transactie totdat ik mijn creditcardoverzicht ontvang van mijn kaartuitgevende instantie. Ik erken dat ik door deze optie te selecteren mijn kaartuitgevende instantie toestemming geef de wisselkoers te bepalen die wordt gehanteerd bij deze transactie en dat ik geen informatie krijg over de wisselkoers of over extra wisselkosten tot ik de factuur ontvang van mijn kaartuitgevende instantie.

Selecteer hierboven een optie en klik op Verzenden om de valutaomrekening te voltooien.




Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Paypal factuur

shaniabelgium
Community-lid
Beste huwitte,

Dank alvast voor de snelle reactie.
Ik zou inderdaad hetvolgende willen verkrijgen namelijk...
x - Ik gebruik de omrekenmethode van PayPal om mijn transactie te voltooien in de valuta van mijn creditcard.
Zowel de oorspronkelijke valuta van de transactie als het omgerekende bedrag dat ik dien te betalen worden bekendgemaakt. Ik begrijp dat MasterCard en Visa een omrekenmethode voor valuta's hanteren. Ik kies ervoor geen gebruik te maken van de methode van MasterCard en Visa en ik kan MasterCard en Visa niet aansprakelijk stellen voor enige kwestie in verband met deze omrekening.

Zou u mij eens stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik daar kom want ik kan dit maar niet vinden.
Met vriendelijke groeten
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Paypal factuur

huwitte
Community-lid
In het screenshot van de PayPal rekening hierboven is dat het tweede scherm dat men krijgt nadat men de betaalgegevens heeft ingevuld om geld over te maken en daarna op de knop “doorgaan” gedrukt hebt.

Let wel op, uw PayPal saldo moet 0 zijn, anders ziet u die optie “Andere rekeningsopties” (zie rode pijl) niet.;-)



Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Paypal factuur

shaniabelgium
Community-lid
Als ik het goed begrijp is dit enkel aanpasbaar wanneer ik een object koop nadat de aankoop bevestigen is ingedrukt.
O.K.ik zal dit zeker bekijken wanneer ik mijn eerstvolgende object aankoop.
Alvast hartelijk bedankt
Nog een fijne zondag toegewenst!
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Paypal factuur

Om eerlijk te zijn, ik gebruik nu al een hele tijd de omrekenopties van mijn creditcard ipv die van paypal. En dit scheelt een groot deel. De omrekenopties van paypal zijn veel duurder dan die van mijn CC.
Bericht 6 van 6
laatste antwoord