annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met betaling via PayPal ontvangen

 

Op 7/10 verkocht ik een item aan een Zwitser die betaalde met PayPal. Ik heb de betaling nog steeds niet ontvangen. Bij het item in mijn rubriek verkocht staat:"de betaling werd geactiveerd op 07/10/13 en wordt momenteel verwerkt door PayPal". Als ik doorklik op de link "Bekijk PayPaltransactie", krijg ik de melding "De transactiereferentie in uw link is ongeldig".

Ik heb al vaker betalingen via PayPal ontvangen en zoiets nooit eerder meegemaakt. Weet iemand wat hier aan de hand is ?

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Probleem met betaling via PayPal ontvangen

 

Probeer voor je eigen veiligheid maar best wat screenshots te maken van die meldingen.

 

Als het tegenzit werkt alles straks weer naar behoren en komt die betaling alsnog door.

De koper kan er (zo neem ik aan) niks aan doen en denkt dat zijn betaling al lang geleden gebeurd is.

Ebay en Paypal weten straks (uiteraard) weer van niks, en als je dan een claim, een rode bol of een lechte beoordeling krijgt, heb je tenminste enig bewijs dat er iets in het systeem foutliep.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Probleem met betaling via PayPal ontvangen

simpel, koper heeft betaald met een creditkaart en paypal is nu aan het wachten op het geld via de creditmaatschappij. Ondertussen houden ze ook het geld wat achter om zeker te zijn dat dit geen oplichting is...

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Probleem met betaling via PayPal ontvangen

Dank voor jullie antwoord!

Ik heb onmiddellijk printscreens gemaakt.

De koper mailde intussen, wel vriendelijk, om te zeggen dat hij het raar vindt dat ik nog steeds "didn't claim the money" hoewel hij op 7/10 betaald heeft. Hij vraagt wanneer hij zijn item zal krijgen.

Ik kan moeilijk de money claimen als PayPal mij niets vraagt. Enfin, ik heb hem alles uitgelegd en voorgesteld de printscreens te mailen als bewijs, maar hij heeft nog niet geantwoord.

Ik zal hem ook eens vragen of hij betaald heeft met een creditcard of via een echt PP account. In het geval van een creditcard is het misschien inderdaad "normaal" dat alles zo lang duurt - maar eigenlijk zou dat toch niet mogen.

 

Eigenlijk wilde ik eerst mijn vraag stellen via het antwoordforum van Ebay, zodat ik van Ebay zelf een antwoord zou krijgen, maar dat werkte niet. Dus na 5x proberen (telkens gans mijn rimram intikken), heb ik het opgegeven en mijn vraag dan maar hier gepost.

En hier krijg ik gelukkig antwoord!

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Probleem met betaling via PayPal ontvangen

Betaling via PayPal betekent in bepaalde gevallen een wachttijd voor de ontvanger voordat deze bij het geld kan komen.

Zo is er de wachttijd als er via bankrekening is betaald, PayPal moet het geld eerst binnen hebben.

Zo is er het bekende strafbankje van 21 dagen voor nieuwe of anderszins verkopers.

Zo is er de wachttijd voor controle als de betaling via een niet-gecontroleerd PayPal account is gedaan.

Enzovoorts.

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Probleem met betaling via PayPal ontvangen

Beste, heeft u toen uw geld nog ontvangen via paypal ? Ik zit in het zelfde bootje. Koper uit Australie zegt betaald te hebben op 3/12. Tot op vandaag 10/12 heb ik npg niets ontvangen.

Kopietjes van de meldingen heb ik intussen voor alle zekerheid gemaakt.

Alvast bedankt voor uw antwoordje

Met vriendelijke groeten

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Probleem met betaling via PayPal ontvangen

IK heb dingen verkocht via ebay en de koper heeft het geld gestort via paypal. Van April is de eerste storting gebeurd. alles samen voor 700 Euro; geld van de rekening van de verkopers en heb Ebay al betaald zonder ik iets van het geld zag op mijn paypal rekening. Verschillende malen gebeld naar paypal (heel lang wachten) en ze zeggen dat het de fout is van ebay. Moet ik klacht indiennen via test aankoop?

Bericht 7 van 7
laatste antwoord