annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SLECHTE PUNTEN door m'n EERLIJKHEID !

Eerlijk zakens doen, dat staat hoog in m'n vaandel geschreven.

 

Klant betaald met paypal, maar heeft teveel verzendkost betaald omdat hij zonder mij eerst te informeren onmiddellijk de betaling gedaan heeft.

 

Ik heb een terugbetaling gedaan !

 

MAAAAAAR  nu zie ik dat EBAY mij hiervoor afstraft !    Voor hen is dit  "een probleem bij een transactie". 

 

Ik vind dit alles behalve normaal !!!

 

 

Spoor2015

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

SLECHTE PUNTEN door m'n EERLIJKHEID !

Dit probleem heb ik continu voor en brengt maandelijks mijn verkopersstatus in gevaar!

Na meerdere telefoons naar eBay en tientallen mails naar de helpdesk, blijkt dat er echt geen enkele oplossing kan geboden worden door eBay en/of Paypal.

 

Uiteindelijk lijkt er me maar één oplossingsmogelijkheid om dit te stoppen: geen verzendingstarieven meer inbrengen zodat kopers wel moeten wachten tot je deze zelf ingebracht hebt via een ebay-factuur...

Mogelijks brengt dit ook weer andere problemen met zich mee hoor maar daar ben ik tot op heden nog mee bezig om dit uit te vlooien.

 

Het ergste is dat deze defecten vanaf februari, wanneer het nieuwe beoordelingssysteem van kracht wordt, mogelijks nog zwaarder gaan doorwegen !!!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 8
laatste antwoord

SLECHTE PUNTEN door m'n EERLIJKHEID !

Trouwens... ik vind het persoonlijk raar dat er op dit moment nog niemand op het forum reageerde omtrent het vernieuwde beoordelingssysteem, waarover er deze week een vooraankondiging rondgestuurd werd




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

SLECHTE PUNTEN door m'n EERLIJKHEID !

Ik wist niets van enige verandering.

Wie bezoekt de fora nog????

 

Ik hebt onlangs geld teug overgemaakt via het email adres van de koper ,heb nog geen defect gezien.Je kan via pay pal toch geld overschrijven naar iedereen ,zonder ebay erbij te betrekken?Daar is toch niets fout mee.Je blijft dan natuurlijk wel met de pay pal kosten zitten op het volledige bedrag.

 

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

SLECHTE PUNTEN door m'n EERLIJKHEID !

Ebay België is een marginaal onderdeeltje waar precies geen tijd meer ingestopt word.

 

De weg naar het forum is zo goed als onzichtbaar geworden, je moet het dus al weten dat je onderaan op "community" moet drukken om dit forum te vinden.

 

EBAY is allergisch voor zowel goede als slechte feedback via een forum.  Ik weet zeker dat andere websites heel wat EBAY verkopers van het eerste uur weggekaapt hebben.

 

Ebay blijft overleven door steeds nieuwe klanten aan te trekken maar op de lange termijn zal dit nefast zijn.

 

De goeie stuff zet ik op catawiki en heb daar al verkopers aangetroffen die hier ook op het forum aanwezig waren.

 

Ik doe regelmatig de test.  Zet iets online op Ebay, geen enkele interesse, zelfs niet na 2, 3 keer aanbieden.  Zet het op catawiki en krijg mooie prijzen.

 

Dus .... keuze vlug gemaakt.

 

We kennen allemaal het verhaal,  toen Ebay België z'n software veranderd heeft dat de Walen onze aanbiedingen niet meer te zien kregen was het om zeep.   Walen waren mijn beste klanten en op enkele dagen tijd is dit kompleet overhoop gegooid !

 

Ebay heeft onherstelbare fouten gemaakt.  De verkopers hebben het hier UITGESCHREEUWD !!!  Maar Ebay heeft niet geluisterd, Integendeel wie te veel van z'n bonjours maakte werd tijdelijk van het forum geweerd, het waren echte communistische praktijken zoals ze vandaag nog steeds in Rusland en Noord Korea gebruiken.  

 

Maar ik val in herhaling,  gewoon Ebay gebruiken op de beste manier voor de juiste markt.  Ik bied nu aan op dot com, religieuze objecten en dat werkt nog.

 

Voor mijn brokante artikel is dot be zo dood als een pier.  Ik bied enkel nog GRATIS aan op dot com, ongeveer een 20 tal gratis aanbiedingen per maand.  Ik betaal GEEN plaatsingskosten meer want dan gaat je winst naar plaatsingskosten, kan ook niet de bedoeling zijn.

 

Ik plaats weinig artikelen online, dus, betalen als zakelijke verkoper is voor mij geen optie.

 

Kwestie van slim gebruiken.

 

,-)

 

 

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

SLECHTE PUNTEN door m'n EERLIJKHEID !

Op dot com rekenen ze commissie aan OP HET TOTAAL BEDRAG ! Als je dus iets van 10 dollar verkoopt en het kost je 15 dollar om op te sturen, zal Ebay z'n commissie rekenen op de volle 25 dollar ! Dan neemt paypal ook nog eens z'n deel. Als je dus al zelf 15 dollar betaald om op te sturen maak je al verlies op je verzendkost, dus moet je die commissie die je verliest bij je verzendkost gaan rekenen, maar anderzijds zegt ebay dat je geen geld mag verdienen op je verzendkost !!!! Dat systeem is er gekomen omdat er chinezen zijn die een object verkopen voor 1 dollar en bvb 50 dollar vragen voor de verzending. Het is stupid. Dus, vraag ik op dot com meer verzendkosten en is dit nadelig voor de koper maar ebay wint er flink centen op ! Ik vind het **bleep**uluus, maar blijkbaar de amerikanen niet, heb er eens een onderwerp over gestart en daar hebben ze blijkbaar een andere mentaliteit. de Amerikaan blijkt dit wel normaal te vinden.
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

SLECHTE PUNTEN door m'n EERLIJKHEID !

ik vergeet nog te zeggen, je verliest ook nog omrekenkosten van paypal US Dollar naar EURO.

 

 

't Is dus goed rekenen als je op dot com verkoopt !

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

SLECHTE PUNTEN door m'n EERLIJKHEID !

Misschien moeten we met ons allen proberen dat te verhinderen.
Bericht 8 van 8
laatste antwoord