annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkopen en Paypalcommisie doorrekenen aan de koper.

Op ebay verkopen is allemaal goed en wel.

Maar bestaat er een optie die je kan instellen,dat wanneer de koper Paypal wenst te gebruiken,ook de % aan onkosten voor zijn rekening moet nemen?

Uiteindelijk betaal je als verkoper 2x fee voor een verkocht item.

1x voor paypal en 1x voor ebay, terwijl dit hetzelfde bedrijf is.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Verkopen en Paypalcommisie doorrekenen aan de koper.

Dat er ebay-kosten én Paypalkosten aangerekend worden bij Paypal-betalingen is al zo oud als de straat.

Is een beetje conform de kosten die je als verkoper betaalt bij betalingen via creditcard.

 

Er bestaat geen enkele tool die je kan helpen om die kosten extra te ontvangen van de koper.

Integendeel: in de gebruikersovereenkomst van de site staat zelfs dat je deze kosten NIET mag doorrekenen aan de koper.

Indien je dit wel doet en de klant geeft dit aan bij eBay, dan riskeer je zelfs dat al je aanbiedingen van de site gehaald worden!

 

De enige optie die je hebt, is deze kost vooraf in te schatten en deze in je verkoopsprijzen te verrekenen.

Ik weet het wel, met veilingen is dit een moeilijk te betalen iets maar het is echt de enige aanvaarde methode

 

Nog dit: Paypal werd door ebay onlangs verkocht en zijn sedertdien onafhankelijk van elkaar




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Verkopen en Paypalcommisie doorrekenen aan de koper.

Ik verstuur NOOIT een betalingsbericht via de site, maar apart via email naar de koper.

 

Daarin geef ik twee opties:  Ik verkies om betaald te worden per overschrijving en geef m'n rekeningnummer.

 

De prijs van het object en de verzendkost.

 

Paypal ENKEL op aanvraag en een kleine kost van min. 0.50 euro afhankelijk van de totaal prijs.

 

Als ze paypal verkiezen, dan verstuur ik vanuit paypal een betaalvraag met de paypalkost erbij gerekend.

 

Nog nooit problemen mee gehad.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Verkopen en Paypalcommisie doorrekenen aan de koper.

Ik verstuur NOOIT een betalingsbericht via de site, maar apart via email naar de koper.

 

Daarin geef ik twee opties:  Ik verkies om betaald te worden per overschrijving en geef m'n rekeningnummer.

 

De prijs van het object en de verzendkost.

 

Paypal ENKEL op aanvraag en een kleine kost van min. 0.50 euro afhankelijk van de totaal prijs.

 

Als ze paypal verkiezen, dan verstuur ik vanuit paypal een betaalvraag met de paypalkost erbij gerekend.

 

Nog nooit problemen mee gehad.

 

Ik ben dat beginnen doen omdat ik ook op ebay.com aanbood en daar "steelt" Ebay zelf commissie op DE TOTAALPRIJS, dus verzendingskost.   Als je dus de goedkoopste verzendtarief neemt en de klant betaald met paypal dan heb je verlies gemaakt.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Verkopen en Paypalcommisie doorrekenen aan de koper.

Nu had ik voor dat iemand 3 itmes wint, en hij betaald direct paypal, de 3 items apart, waardoor hij dus 15 euro verzending betaald maar ook 3 keer 0.62 euro aan commissie van m'n rekening.

 

Ik heb hem terugbetaling gedaan van te veel verzending  - de paypalkosten !  Lijkt me niet meer dan logisch want ik vraag expliciet om mijn factuur af te wachten.

 

 

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Verkopen en Paypalcommisie doorrekenen aan de koper.

Ik heb daar evenveel last van, vooral van buitenlanders uit landen als onder andere GB... kopen een object, betalen dit dan en doen daarna hetzelfde bij hun volgende aankopen...

Moet dan telkens terugstorten wat zijn gevolgen heeft op de verkopersprestaties

 

Nu, in principe kan je de kosten die je aanrekent voor Paypalbetalingen doorrekenen als je dit doet via eigen mail.

Maar als er een koper dit gaat melden bij eBay, dan riskeer je meteen van de site gegooid te worden... Ook al deed je dit niet via het eBay-facturatiesysteem.

Op dit vlak zijn de ebay-regels duidelijk...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 6
laatste antwoord