annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Werd betaald op 31.01.14.Verkoopster moet de betaling ontvangen hebben

Dit artikel werd betaald op 31.12.14,verkoopster moet de som nu ontvangen hebben

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Werd betaald op 31.01.14.Verkoopster moet de betaling ontvangen hebben

Zou kunnen maar hoeft niet.

Wat moet ik ermee.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Werd betaald op 31.01.14.Verkoopster moet de betaling ontvangen hebben

een geschil openen voor niet ontvangen artikel... ondertussen de verkoper contacteren en vragen wat en hoe...

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Werd betaald op 31.01.14.Verkoopster moet de betaling ontvangen hebben

Om een geschil te openen is het nog te vroeg, dat kan pas na tien dagen na betaling maar ik denk dat de klager hier weinig geduldig is.

31 jan was een vrijdag, er zit een weekend tussen waarop de banken niet werken en 5 feb is slechts 3 werkdagen verder... ook werkt niet elke bank even snel en je zit nu in een piekmoment: storting van lonen en wedden, betalingen van vaste kosten enz. Een overschrijving kan één dag duren, maar met momenten soms wel 5 dagen. Komt daar nog bij dat niet iedereen om de haverklap zijn rekening nakijkt en de verkoper moet ook de kans en de tijd krijgen het gekochte te verpakken en te versturen.

Een termijn tussen betaling en levering van een week vind ik persoonlijk redelijk, maar ik ben dan ook een geduldig mens en dan is het nog te zien hoeveel tijd er tussen zat tussen de aankoop en de betaling, sommige kopers nemen het daar ook niet zo nauw mee!

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Werd betaald op 31.01.14.Verkoopster moet de betaling ontvangen hebben

Een overschrijving duurt nooit vijf dagen.m
Verwerkingstermijnen van overschrijvingen zijn wettelijk geregeld nationaal en op EU niveau (sepa voorschriften)

Een overschrijving ingegeven voor 16u dient de volgende bankwerkdag op de rekening van de ontvanger te staan. Als je na 16u overschrijft is het natuurlijk pas na twee dagen (sommige rekenen dan zogezegd drie dagen inclusief dag van overschrijving) er ook nog evengoed wijzen dat vele banken de tegoeden van overschrijvingen direct dienen te versturen en dat bepaalde banken zelfs de ontvangen tegoeden de dag zelf nog op de rekening zetten (maar dit is geen verplichting!).

Ik heb af en toe eens kopers die hun aankoop markeren als betaling verzonden en er dan vijf dagen niets gebeurd, maar deze hebben gewoon niet overgeschreven of hun saldo was niet voldoende, al de rest is zever, de wet is de wet en deze wordt reeds enige jaren correct toegepast!
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Werd betaald op 31.01.14.Verkoopster moet de betaling ontvangen hebben

@Nicolas: ik zei dan ook: "maar met momenten soms wel 5 dagen.", vooral een overschrijving van een kleine bank kan wel iets langer duren en er kan altijd ook iets mislopen en dan heb je nog de feestdagen... een feestdag op een donderdag bvb en de banken werken vier dagen op rij niet en zoals ik ook al zei: "niet iedereen kijkt zijn rekening dagelijks of meermaals per dag na!

Daarom dat ik een periode van een week tussen betaling en levering redelijk vind, tenminste als alles verloopt zoals het hoort te zijn. Heb ik mijn aankoop nog niet ontvangen binnen de week na betaling zal ik de verkoper om uitleg vragen, zeker niet eerder.

Enne wat je zegt over die markering en de effectieve uitvoering is ook waar, zo zijn er ook verkopers die markeren als verzonden en een week later pas effectief verzenden (bewijze de poststempel).

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Werd betaald op 31.01.14.Verkoopster moet de betaling ontvangen hebben

Dat laatste kan perfect in de praktijk. Verkoper steekt bestelling in brievenbus op 14u op donderdag terwijl die geleegd wordt om 11u, vrijdag is een feestdag, weekend geen leging, pas maandag komt de post het halen, voor een levering op dinsdag, dus vijf dagen later...
Bericht 7 van 7
laatste antwoord