op 05-02-2014 21:25
op 05-02-2014 21:52
Zou kunnen maar hoeft niet.
Wat moet ik ermee.
op 06-02-2014 10:32
een geschil openen voor niet ontvangen artikel... ondertussen de verkoper contacteren en vragen wat en hoe...
op 06-02-2014 21:16
Om een geschil te openen is het nog te vroeg, dat kan pas na tien dagen na betaling maar ik denk dat de klager hier weinig geduldig is.
31 jan was een vrijdag, er zit een weekend tussen waarop de banken niet werken en 5 feb is slechts 3 werkdagen verder... ook werkt niet elke bank even snel en je zit nu in een piekmoment: storting van lonen en wedden, betalingen van vaste kosten enz. Een overschrijving kan één dag duren, maar met momenten soms wel 5 dagen. Komt daar nog bij dat niet iedereen om de haverklap zijn rekening nakijkt en de verkoper moet ook de kans en de tijd krijgen het gekochte te verpakken en te versturen.
Een termijn tussen betaling en levering van een week vind ik persoonlijk redelijk, maar ik ben dan ook een geduldig mens en dan is het nog te zien hoeveel tijd er tussen zat tussen de aankoop en de betaling, sommige kopers nemen het daar ook niet zo nauw mee!
op 10-02-2014 20:37
op 11-02-2014 09:44
@Nicolas: ik zei dan ook: "maar met momenten soms wel 5 dagen.", vooral een overschrijving van een kleine bank kan wel iets langer duren en er kan altijd ook iets mislopen en dan heb je nog de feestdagen... een feestdag op een donderdag bvb en de banken werken vier dagen op rij niet en zoals ik ook al zei: "niet iedereen kijkt zijn rekening dagelijks of meermaals per dag na!
Daarom dat ik een periode van een week tussen betaling en levering redelijk vind, tenminste als alles verloopt zoals het hoort te zijn. Heb ik mijn aankoop nog niet ontvangen binnen de week na betaling zal ik de verkoper om uitleg vragen, zeker niet eerder.
Enne wat je zegt over die markering en de effectieve uitvoering is ook waar, zo zijn er ook verkopers die markeren als verzonden en een week later pas effectief verzenden (bewijze de poststempel).
op 11-02-2014 16:37