annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verwarming met accumulatiekachels? TWINGOOTJE

Wie kan mij helpen? Wij hebben cenrtale verwarming,altijd lekker warm!!! Maar nu vraag ik mij af.Aan zee,zijn dat bijna overal.... accumulatiekachels. Verwarmt dat goed?Is dat duur, heel het jaar door? Heb er geen idee van? Wie kan er mij goede raad geven !!!!!!!!!!!!! Alvast bedankt?:| Twingootje
Twingootje
Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Verwarming met accumulatiekachels? TWINGOOTJE

zowiedot
Community-lid
http://www.verwarming-info.be/verwarming-elektrisch-soorten.htm Accumulatiekachels zijn alleen zinvol indien men een tweevoudig, of nog beter een drievoudig, uurtarief heeft. Het zijn zeer zware en grote kachels omdat ze gevuld zijn met stenen waartussen de weerstanden zitten. Van zodra het goedkope energietarief in werking treed, meestal na 22 of 23 uur, beginnen deze kachels op te warmen. Meestal is het vrij moeilijk om te bepalen hoeveel deze kachels moeten opwarmen. Dit is uiteraard afhankelijk van de weersvoorspelling, maar ook van andere factoren. etc...
zowie
Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Verwarming met accumulatiekachels? TWINGOOTJE

Aan zee wordt dikwijls voor elektrische verwarming gekozen omdat dit gemakkelijk installeert en ergens wel goedkoper is aan installatiejosten ten opzichte van mazout of gas. De meeste appartementen aan zee worden trouwens verhuurd en het zal de verhuurder een zorg wezen hoeveel de huurder aan elektriciteit moet betalen als de installatiekosten maar goedkoop zijn want dit komt uit de verhuurder zijn zakken. De uitleg van Zowiedot hierboven is juist alleen jan ik opmerken dat de accumulatiekachels wel berekend worden en een goede installateur neemt ze meestal nog iets zwaarder dan de berekening teneinde zeker te zijn dat de kachels volstaan bij bvb. streng winterweer. Ikzelf ben elektricien en zal mijn klanten steeds afraden elektrisch te verwarmen. De installatie is goedkoper, alhoewel accumulatiekachels duur zijn, maar je wordt naderhand gestraft door torenhoge elektriciteitsrekeningen. Een accumulatiekachel kan makkelijk 700 à 1000€ kosten afhankelijk van het aantal dat in één keer besteld wordt. Je kan idd. met het spaar- of nachttarief werken waarbij de kachels op nachttarief worden opgelaad om dan overdag zonder verbruik van elektriciteit hun warmte af te geven. In geval van nood kan je de spaarschakelaar op verplicht opwarmen plaatsen tijdens het dagtarief wat natuurlijk wel nefast is voor de elektriciteitsrekening. Indien je desondanks toch kiest voor dit type verwarming vergeet dn niet om regelmatig de kachels te kuisen ivm. stof want dit verminderd de rendabiliteit van deze kachels. Indien er echt geen andere oplossing is dan is dit soort elektrische verwarming wel geodkoper dan directe elektrische verwarming zoals bvb. vloerverwarming. Verder blijf ik achter het idee staan dat elektrisch verwarmen duurder uitkomt dan gas of mazout. Je mag me altijd mailen indien je nog vragen hebt Twingo.
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Verwarming met accumulatiekachels? TWINGOOTJE

Heel lief van jullie 2tjes van zo vlug gereageerd te hebben. Het deed me deugd jullie nog eens te horen:-x Het zit zo:Wij kunnen aan zee gaan wonen,in een duplex, Maar daar staan 2 A-kachels in de living en boven 2x .bijverwarming. Wij zijn meestal heel de dag thuis,en het lekker warm gewoon. Wij betalen nu 125euro/maand . Heeft er nog meer mensen problemen met verwarming? Zwieke en Ronny bedankt voor jullie goede raad!!!!!! Groetjes, Lotje Twingootje
Twingootje
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Verwarming met accumulatiekachels? TWINGOOTJE

:-x Dag lotje, wij hadden in ons vorige huis ook accumulatie convectoren staan, mijn ervaring hiermee is zeer positief maar je moet ze wel jaarlijks onderhouden ( zoals Ronny al aangaf ) om maximaal rendement te hebben. Veel zal natuurlijk afhangen of men voldoende warmte calorieén voorzien heeft bij de plaatsing,en of je duplex voldoende géisoleerd is anders zal je problemen krijgen op het in de winter voldoende warm te krijgen. Laat alles eerst even door een vakman nakijken voor je erin trekt, zo kom je niet voor eventuele verassingen te staan. Warme groeten vanwege Roger & Chrisje
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Verwarming met accumulatiekachels? TWINGOOTJE

Ja dat zal ik,was al twijfel,want je weet nooit met dit weer!!!!!In ons Belgske in het langer koud ,dan warm!!!! Het is tenslotte niet van de drup in de regen te komen!!!! Dikke kus:-x Twingootje
Twingootje
Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Verwarming met accumulatiekachels? TWINGOOTJE

icemokkagmail
Community-lid

@Ronny5869

 

Hoe kuis je deze kachels dan wel?

Wij hebben 3 accumulatiekachels.

1 hiervan wordt echt warm aan de buitenzijde, de andere 2 niet.

Ik heb ze tot nu nog niet moeten opzetten, ze geven stralingswarmte af, de kamerthermostaat staat op uit.

En het is hier binnen echt warm. Jij misschien een idee wat ik kan doen?

PS; we hebben een buitenvoeler.

Bericht 7 van 7
laatste antwoord