annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

belastingcontroles op internet verkopers

Heden belasting en btw controle gehad.

alles in orde buiten een paar minpuntjes voor verkoop in tweedehandswinkels.

Opgelet !!!!!!! ER IS EEN GROOTSCHEEPSE CONTROLE GAANDE INZAKE INTERNET VERKOOP.eBAY IS DE PROEF ?door zijn klaarheid inzake wettelijke verkopen en de feedback commentaren kan/is men bezig de controle te verfijnen naar andere verkoopsites toe.Ze weten alles,diverse nicknamen,omzetten, enz...Ook de linken naar kopers word onder de loep gehouden.Grote zwartverkopers kunnen best inbinden.1 officiele nicknaam en  diverse nicknamen(zwartverkoop) gelinkt aan familieleden  helpen niet.Ook in tweedehandswinkels worden de veel inbrengers geviseerd.

Bericht 1 van 63
laatste antwoord
62 ANTWOORDEN 62

belastingcontroles op internet verkopers

Dat wisten we al langer, ik ken er zelf een paar die reeds door de mand zijn gevallen en idd, wie met alles in orde is hoeft niks te vrezen alsook de particulier niet die hier nu en dan eens wat verkoopt... wie er hier een zwarthandltje op na houdt, krijgt allicht vroeg of laat de rekening wel gepresenteerd.

Bericht 2 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

k**t*
Community-lid

ho ,mij mogen ze kontroleren,hoor,als ik iets verkocht heb,koop ik me direkt iets voor de verzameling,wat ontbreekt,mijn geld is weer rap op,ik moet soms bijpassen met geld op pp account te zetten,om mijn hobby uit te voeren,ik kom nooit toe.geld moet rollen hè

Bericht 3 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

ho ,mij mogen ze kontroleren,hoor,als ik iets verkocht heb,koop ik me direkt iets voor de verzameling,wat ontbreekt,mijn geld is weer rap op,ik moet soms bijpassen met geld op pp account te zetten,om mijn hobby uit te voeren,ik kom nooit toe.geld moet rollen hè

Jij moet je idd geen zorgen maken, als ik jouw verkopen bekijk ten opzichte van al je transacties, kom ik hooguit op 10%, bij mij is dat net zo... duidelijk dat wij hier op de eerste plaats zitten om te kopen en zowel aan- als verkopen zitten in de lijn van onze hobby's... niks aan de hand dus!

Bericht 4 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Klopt,  ik ben gisteren naar m'n boekhouder geweest en ze zijn aan het controleren.

 

Ik zorg ervoor dat alles wat op internet verkocht word, zeer netjes ingeschreven staat maar ik denk als ze iets willen vinden dat dit niet uit te sluiten is.   Er kan steeds wel een foutje gebeuren.

 

Wel vind ik het frapant dat het weeral de kleine zelfstandigen zijn die ze aanpakken.

 

Maar goed, die discussie hebben we al gehad.

 

 

,-)

Bericht 5 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Ik lees hier gevaarlijke uitspraken hoor !!!

 

iemand schrijft:

 

"mij mogen ze controleren hoor"   ....  !!!!  Niet zo'n slimme uitspraak.

 

Ik weet ook wel dat een echte verzamelaar hier totaal niets op kan verdienen want telkens hij een dubbele verkocht heeft, koopt hij weer wat anders, dus winst is nihil. Met de winst koop je, dus = handelen.

Alleen weet ik niet of de belastingen hier rekening mee houd als je zegt dat je niets verdiend !!!!   Wij als zelfstandigen hadden ook jaren dat we niets verdiend hebben, dat de investeringen zo hoog liepen dat we leefden met het geld die in de kassa zat maar boekhoudkundig geen euro overhielden.

 

Het gaat hem om handel drijven en dan onduikt je BTW en Belastingen EN rijks sociale zekerheid.

 

Natuurlijk is EBAY of een andere tweedehands site een ideale manier om je gebruikte spulletjes te verkopen.

 

Waarom niet?  Een kleedje, broek dat je niet meer draagt, speelgoed van de kinderen, etc ... 

 

Echter, er zijn mensen die al gauw de smaak te pakken krijgen en proeven dat je geld kan verdienen, niet alleen door eigen spullen te verkopen maar effectief door naar kringwinkels en rommelmarkten te gaan opkopen, zelfs bij mensen inboedels gaan leeghalen om aldus te verkopen.

 

Het spijtige van de zaak is dat door deze groep mensen alles kapot gaat. Er staat zodanig veel junk op Ebay dat iemand die z'n brood er mee moet verdienen niet meer gezien word.

 

Iedereen wil verkopertje spelen.  Het lijkt allemaal legaal, gewoon, normaal.

 

Kopen en verkopen, het is een vak, een beroep.  Dit KAN GEEN hobby zijn.

 

Elk moet voor zich uitmaken wat kan en niet kan maar een verwittigd man is er twee waard.

 

Johan

 

 

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 4 Apr 2012 13:25 CEST
Bericht 6 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

@delamont,

 

"mij mogen ze controleren", dat vind jij een gevaarlijke uitspraak, ik zie niet in waarom, mij mogen ze ook contreleren, ik heb niks te verbergen! Trouwens, een particulier die hier voor 90% koopt en slechts hooguit voor 10% eens wat verkoopt, die is voor de belastingsinspectie helemaal niet interessant.

 

En "verkopen is een vak en geen hobby"... daar sla je de bal wel mis, een kennis van mij heeft al meer dan 30 jaar een winkeltje met spullen voor war-gaming en fantasiegames, die winkel is al zolang enkel op zaterdag open en winst maakt hij echt niet zoveel hoor, als hij uit de kosten geraakt is hij al tevreden want voor hem is dat een hobby, geen winstgevende bijverdienste.

Bericht 7 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Heden belasting en btw controle gehad.

Kijk, kijk ...

toevallig hangen we af van dezelfde belastingcontrole.

Bij mij komen ze begin mei.

Maar 't is weer typisch :  veel blabla, maar waar gaan ze naar toe ?

Naar de mensen die al keurig officieel werken. 




Bericht 8 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Walesha, ik heb het niet op U hoor.  Maar op  * **

 

Maar je voorbeeld klopt niet zulle.

 

Het is en blijft een beroep of bijberoep en als je dat zo graag doet dat het "voelt" als een hobby, ok, tot daar aan toe, maar als handelaar heb je een btw nummer en betaal je rsz, moet je btw doorstorten, zelfs al doe je dat als bijverdienste.

 

Als die man in je voorbeeld daar niets aan overhoud, kan allemaal goed zijn en dat hij dit als hobby ziet, ok, maakt niet uit, MAAAAR hij moet wel een btw nummer hebben en btw betalen.  Belastbare winst overhouden is dan weer iets anders.

 

Ik doe mijn job ook graag maar daarom is dit nog geen hobby.

 

Johan

Bericht 9 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

We hebben het uiteraard niet over de hobbyisten.

In de omgang en krant word geroddeld dat men 6000 euro mag verdienen voor er een mogelijke controle is.VERGEET HET.

Regelmatig kinderkleding of speelgoed verkopen maar daarnaast bv 4 à 5 slaapkamers op 1 jaar is reeds verdacht en aanleiding tot kontrole.

Iets vinden doen ze altijd .Ook bij mij ,zekere fakturen  waren verkeerd opgesteld.

Onderzoek tot het bod.

Vorige kontrole ( jaar geleden )was het  teveel aftrek van gsm want ge zult hem ook wel eens prive gebruiken.

Ja. die mensen moeten ook resultaten voorleggen.

Bericht 10 van 63
laatste antwoord