annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

belastingcontroles op internet verkopers

Heden belasting en btw controle gehad.

alles in orde buiten een paar minpuntjes voor verkoop in tweedehandswinkels.

Opgelet !!!!!!! ER IS EEN GROOTSCHEEPSE CONTROLE GAANDE INZAKE INTERNET VERKOOP.eBAY IS DE PROEF ?door zijn klaarheid inzake wettelijke verkopen en de feedback commentaren kan/is men bezig de controle te verfijnen naar andere verkoopsites toe.Ze weten alles,diverse nicknamen,omzetten, enz...Ook de linken naar kopers word onder de loep gehouden.Grote zwartverkopers kunnen best inbinden.1 officiele nicknaam en  diverse nicknamen(zwartverkoop) gelinkt aan familieleden  helpen niet.Ook in tweedehandswinkels worden de veel inbrengers geviseerd.

Bericht 1 van 63
laatste antwoord
62 ANTWOORDEN 62

belastingcontroles op internet verkopers

Gewoon ter volledigheid :

 

Vrijstelling van BTW-aangiftes

 

Hebt u een kleine onderneming met een omzetcijfer lager dan € 5.580, dan kan u een BTW- vrijstelling van aangiftes krijgen.

U hoeft dan geen BTW aan te rekenen en ook geen BTW-aangifte indienen. Uiteraard hebt u dan ook geen recht op BTW-aftrek.

 

U komt in aanmerking voor deze vrijstelling, als u:


+  een aangifte doet van de aanvang, de wijziging en de stopzetting van de activiteit

+ op uw facturen vermeldt: “Kleine onderneming, onderworpen aan de vrijstellingsregeling van belasting. BTW niet toepasselijk”

+ een jaarlijkse opgave doet (listing) van de afnemers-belastingplichtigen en van de totale omzet in de vrijstellingsregeling

+ uw facturen nummert en bewaart een dagboek van ontvangsten bijhoudt (alleen voor verkopen aan particulieren)

+ een tabel van de bedrijfsmiddelen opmaakt een boek voor bepaalde handelingen bijhoudt

 




Bericht 21 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

@supergiftman

 

maar dit betekend dat IEDEREEN WEL een BTW nummer MOET aanvragen die verkoop op gelijk welke site, of op één of andere rommerlmarkt, INDIEN dit op regelmatige basis gebeurt...

ik weet het BTW wetgeving is zo ondoorzichtig...daarom moesten wij ook bedrijfsbeheer leren... 🙂

Bericht 22 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

@supergiftman;

Heb zonet gebeld met die kennis van me waar ik het hier al eerder over had met zijn winkeltje op zaterdag en hij bevestigd wat jij zegt... zijn jaaromzet schommeld zo al jaren tussen de 2000 à 3000€, hij betaald geen BTW en moet die ook niet aangegeven, maar hij krijg die ook niet terug en kan ook geen BTW-aftrek krijgen, maar zegt hij : "ik recupereer die wel via de klanten"; en ook krijgt hij wel een paar keer op het jaar controle, zelfs op een zaterdag.... wie denkt dat ambteaars niet op zaterdag werken???

Bericht 23 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

@Walesha

in principe mag uw kennis GEEN btw rekenen...en vermelden wat hierboven staat...in een ander item.

op uw facturen vermeldt: “Kleine onderneming, onderworpen aan de vrijstellingsregeling van belasting. BTW niet toepasselijk”

Uw kennis MOET in principe voor elke verkoop een factuur bezitten.

 

-- Bewerkt door comp-shop om 5 Apr 2012 16:08 CEST
Bericht 24 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

@Walesha

in principe mag uw kennis GEEN btw rekenen...en vermelden wat hierboven staat...in een ander item.

op uw facturen vermeldt: “Kleine onderneming, onderworpen aan de vrijstellingsregeling van belasting. BTW niet toepasselijk”

Uw kennis MOET in principe voor elke verkoop een factuur bezitten.

Hij zal wel met alles in orde zijn zeker, dat winkeltje bestaat al meer dan 30 jaar, dus ja.... en trouwens, zijn goederen koopt hij ook bij groothandels enzo zoals elke zelfstandige handelaar. Hij verkoopt ook uitsluitend aan particulieren en war-gaming en fantasiegame clubs, als je al 30 jaar bestaat zonder probleem, zal je wel weten waar je mee bezig bent zeker???

-- Bewerkt door walesha om 5 Apr 2012 16:18 CEST
Bericht 25 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Uw kennis MOET in principe voor elke verkoop een factuur bezitten.

 

 

Natuurlijk niet.

 

Alsof een ijsventer aan zee - een trouwens typische "kleine" onderneming - een factuur zou moeten uitschrijven voor elk ijsje dat hij verkoopt ... :^O .

Hij moet gewoon keurig een factuur opstellen wanneer hij levert aan een professioneel afnemer, zoals alle handelaars.




Bericht 26 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

sorrie, neen... je moet alle dagverkopen op één factuur zetten... maar je MOET dit doen...anders ben je niet in orde... werd hiervoor een aantal jaren gelden op de vingers getikt door onze vrienden van de controle.

D.

Bericht 27 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

Al mijn dagverkopen gaan in een kasboek en slechts op het einde van de maand maak ik een faktuur.

 

Volldige in orde.  Mijn boekhouder is Unizo Oostende Wapenplein.  Mensen zijn doorgaans zeer goed op de hoogte wat kan en niet kan.

 

,-)

Bericht 28 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

k**t*
Community-lid

hallo,ik verkoop mijn pa zijn verzameling,die ik gekregen heb,en als ik iets verkoop,koop ik direkt wat anders,wat ontbreekt. ik hou ook mijn bankuittreksels bij,kan altijd bewijzen,voor mijn verzameling,en wat ik verkoop,oh gere toch. ze kunnen toch me niet verbieden,om te kopen!!.En ben aan de laatste bezig ,kijk eens wat een mooi lot !,wat heb ik verdiend op die tijd ,bereken het eens,je zult je slap lachen van die verdienste,meer kosten om te plaatsen,dan verdiend.Morgen weer een paar koopjes doen,in de club,als ik nog iets speciaal vind hè.Is niet zo makkelijk meer ,na al die jaren verzamelen.

Bericht 29 van 63
laatste antwoord

belastingcontroles op internet verkopers

k**t*
Community-lid

hallo,heb dat wel geerft hè,met dubbels  kan ik nie.ts doen.met winst verkopen,heb meer plaatsingskosten dan wat anders,ge moet goed lezen,ik moet bijpassen,om mij hobby kunnen te doen,ik heb deze maand 30 euro verdiend,en ik moet een munt hebben,die 79 euro kost,zodus bijpassen,nogal winst hè ja ben blij dat ik al zo oud ben.K'zou beter eens gaan naar een rommelmarkt,daar goef ik geen plaatsingskosten te betalen,muntjes aan 0.25 ct stuk,blijf liever in mijn bed.Pure hobby voor mij TOTAAL PUUR EN AMATEURKE TOP.NATUURLIJK,?JE MOET HET JE KUNNEN PERMITTEREN,KOOP LIEVER DAN VERKOPEN.

Bericht 30 van 63
laatste antwoord