annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

BTW

Hallo Beste,wanneer ik via Ebay!!!aankopen doe in meerdere(Duitsland/Nederland/Italie enz)Europese landen

betaal ik dan als handelaar(met BTW nummer)BTW op mijn aankopen??

Mvg,Dirk

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

BTW

ALS U BINNEN  EUROPA VERKOOPT (EURO LANDEN MET GB INBEGREPEN) BENT U BTW VERPLICHT

U KUNT VRIJSTELLING VAN BTW AANVRAGEN ALS U MINDER DAN 15000 EURO JAAROMZET HEBT

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

BTW

BIJ AANKOOP KOMT ER GEEN BTW TOESLAG BIJ

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

BTW

@mbgardendesign:

 

Als je op ebay.de of andere eBay-sites aankopen doet, wordt er geen rekening mee gehouden of je handelaar of niet bent.

De eventuele BTW (afhankelijk van het statuut van je verkoper of hij al dan niet handelaar is) die in de prijs verrekend zit, wordt niet standaard afgetrokken van de aankoopprijs.

 

Indien je wil aankopen zonder BTW, dan zal je dit eerst best aanvragen aan de verkoper die dan sowieso een handelaar dient te zijn hé? particulieren verkopen immers nog steeds BTW-vrij.

De verkoper blijft de vrije keuze behouden of hij al dan niet BTW-vrij verkoopt.

Indien hij/zij dit wil, kan ik me niet voorstellen dat hij dit in mindering zal brengen nadat je een object BTW-inclusief kocht gezien hij dan een percentage verliest aan eBay-kosten...

 

Maar het blijft een recht van de verkoper om af te zien van die vrijstelling. Je kan immers perfect de geheven BTW recupereren in België.

 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 4
laatste antwoord