annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overdreven verzendkosten (na aankoop)

guyproc
Community-lid
Ik heb iets gekocht in Duitsland via ebay. Toen ik het product kocht was en niets te vinden over verzendkosten, later, toen ik het betaald had (via paypal) krijg ik een mail van de verkoper dat er 20 euro verzendkosten bijkomen. Daar het product 39 euro kost ga ik die 20 extra euro niet betalen, als dit op voorhand aangegeven was had dit product ook niet gekocht. Een klacht indienen via ebay is ook niet mogelijk daar ik maar 1 pagina ver geraak en er daarna iets moet geselecteerd worden wat niet mogelijk is. De verkoper zou het geld terugstorten, maar dat is ook nog altijd niet gebeurt, (dd 31/12/2009)
Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Overdreven verzendkosten (na aankoop)

Met alle respect maar kopen in het buitenland heeft ook zijn prijs hé?
Je kan toch moeilijk verwachten dat die verkoper het gratis gaat verzenden naar jou?
Dat dit 20 euro kost, is ongeveer wel het exacte tarief vanuit Duitsland naar België.
De verkoper kan (afhankelijk van het object waar ik nu geen zicht op heb) misschien iets goedkoper verzenden via Maxi-Brief-formaat maar het is ten zeerste te begrijpen dat de verkoper een traceerbare verzending verkiest vanwege uw Paypal-betaling en de veiligheid die hij inbouwt mocht je later eventueel je betaling (om welke reden dan ook) gaan terugeisen.

Ben je trouwens 100% zeker dat je je betaling niet terug kreeg? Heb je hiervoor je Paypal-account of je Visa al eens gecheckt?


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 24
laatste antwoord

Overdreven verzendkosten (na aankoop)

guyproc
Community-lid
Met alle respect maar kopen in het buitenland heeft ook zijn prijs hé?
Je kan toch moeilijk verwachten dat die verkoper het gratis gaat verzenden naar jou?


Ben ik voledig mee akkoord, maar dan moeten ze dat vermelden. En ik heb al meerdere zaken uit Duitsland gekocht via ebay en het meeste ik ooit betaald heb is 7 euro. En nee, ik heb het geld zeker niet terug gekregen. Daarnet nog gescheckt.
Bericht 3 van 24
laatste antwoord

Overdreven verzendkosten (na aankoop)

zowiedot
Community-lid
Toen ik het product kocht was en niets te vinden over verzendkosten

als dat zo was dan had je maar de vraag moeten stellen aan de verkoper vooraleer te kopen, dat is de normale gang van zaken.
zowie
Bericht 4 van 24
laatste antwoord

Overdreven verzendkosten (na aankoop)

guyproc
Community-lid
Heb altijd op voorhand geweten hoeveel verzendkosten ik moest betalen. Dat stond vermeld wanneer je betaalde met paypal. En daarbij, wanneer je betaald met paypal heb je zelfs de mogelijkheid niet om het bedrag te wijzigen. Mischien met je nog vragen of er btw, douanekosten, of een kleedje voor mevrouw bijkomt, dan zal ik wel naar de winkel gaan. Als ik ik iets koop, dan geldt de prijs die ik aangeboden krijg, tenzij anders vermeld.
Bericht 5 van 24
laatste antwoord

Overdreven verzendkosten (na aankoop)

huwitte
Community-lid
Gaat het over dit (grote en zware) voorwerp?

Objectnummer: 260505697923
TC-510 Situp-Bank
Maße: ca. 132x35x59cm
Gewicht: 12,5 kg


Mogelijke actie om uw geld terug te krijgen hangt af van enkele factoren. Wanneer hebt u betaald (31/12/2009 ?), en is de PayPal betaling van uw creditcard of van het PayPal saldo gegaan?



Bericht 6 van 24
laatste antwoord

Overdreven verzendkosten (na aankoop)

guyproc
Community-lid
Het bedrag is van mijn creditkaart gehaalt , en het is inderdaad het vermelde item.
Bericht 7 van 24
laatste antwoord

Overdreven verzendkosten (na aankoop)

huwitte
Community-lid
De verkoper vermeldt altijd verplicht de verzendkosten voor zijn binnenland (Duitsland). Het is aan een buitenlandse koper om eerst de verzendkosten te vragen aan de verkoper indien deze niet voor het land van de koper opgegeven zijn, voor tot kopen over te gaan. De gevraagde verzendkosten lijken mij zeker niet overdreven.

Kijk eerst nog eens op uw creditcarduittreksels of het bedrag niet teruggestort is op uw creditcardrekening (het teruggestorte bedrag komt niet terug op uw PayPal saldo maar gaat rechtstreeks naar uw CC!).

Print formulier C op onderstaande URL af en stuur of fax het ingevuld (De bestelde goederen zijn NIET geleverd) naar het opgegeven adres. Op dit formulier staat tevens een telefoonnummer waar u eerst naar toe kan bellen voor info.

http://www.bcc.be/index/nl_BE/5206813/0000/Betwisting.htm



Bericht 8 van 24
laatste antwoord

Overdreven verzendkosten (na aankoop)

quasi9522
Community-lid
Als ik ik iets koop, dan geldt de prijs die ik aangeboden krijg, tenzij anders vermeld.

De prijs die je geboden hebt is de prijs bij "afhalen".
Verzendkosten zijn extra kosten.
Bericht 9 van 24
laatste antwoord

Overdreven verzendkosten (na aankoop)

En ik heb al meerdere zaken uit Duitsland gekocht via ebay en het meeste ik ooit betaald heb is 7 euro

Dat zullen dan wel geen banken van 12kg geweest zijn, vrees ik.
Wees trouwens eens redelijk: een Duitser zou verzendkosten moeten betalen, net als een Oostenrijker, andere wereldburgers zouden het gratis krijgen???

Je had trouwens perfekt kunnen weten hoeveel je had moeten betalen: net als een Oostenrijker ben je voor de Duitser een buitenlander en had je je kunnen verwachten aan een verzendkost van 22,50 euro.

Weet je, HET grote probleem is dat nog steeds zoveel mensen niet door hebben dat ze beter eerst de afhandelingsmail van de koper zelf afwachten en niet direct na de aankoop op de mail van ebay klikken om te betalen!
Zelf kan ik wekelijks minstens 3 keer geld terug storten omdat:
- kopers ieder artikel apart per Paypal betalen
- en kopers vaak ook geen notie nemen van het feit dat ebay geen aankopen kan combineren en éénmalig verzendkosten aanrekent

Dat deze kopers snel willen betalen en hierdoor heel voorbeeldig willen overkomen, is op zich goed maar zorgt anderzijds voor een hoop extra werk.


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 10 van 24
laatste antwoord