annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pakketje niet ontvangen, case sluiten na contact?

jorendecu
Community-lid

Beste,

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Pas sluiten als je effectief ontvangen hebt.

Je kan dit ook gerust zo melden aan de verkoper hoor

Antwoorden (11)

Antwoorden (11)

Succes

jorendecu
Community-lid

Deze case ga ik niet sluiten, aangezien ik tot 17 september een case kon indienen. Aankoop dateert van 3 augustus, vandaar. Ach, hopelijk komt dit tot een goed einde, anders heb ik weer wat bijgeleerd :-). Deze case laat ik open gehouden tot een dag voordat de case automatisch zou sluiten; dan is het pakketje 3 weken onderweg geweest. Hopelijk brengt een escalatie van die case dan toch nog enige redding. Maar ik hoop er natuurlijk niet teveel op. We zullen zien. Bedankt voor je duidelijke antwoorden!

Je kan inderdaad geen eBay-geschil en Paypal-geschil combineren.

Ik weet niet zeker of volgende zou lukken maar het is het waard om eens te testen: sluit het geschil met enkel met de keuzemogelijkheid "niet ontvangen".

Eenmaal dit geschil gesloten kan je nog altijd proberen een Paypalgeschil te openen binnen de 45 dagen na betaaldatum!

Mogelijks lukt dit niet maar het is alvast het proberen waard

jorendecu
Community-lid

Dit is ook de pagina waar ik op uitkwam toen zei dat een ebay-case nutteloos was. In die lijst in het klachtencentrum staat niets. Via het klachtencentrum heb ik op 'een transactie betwisten' geklikt -> 'geschil over object' en daarna de transactiereferentie ingevuld. Als ik dan op 'doorgaan' klik, krijg ik die melding: "Er is een probleem met uw aankoop. U heeft al een kwestie geopend betreffende dit object. Ga naar Transactieproblemen oplossen van eBay om in de programmagegevens informatie te vinden over wat u hierna moet doen.". Als ik dan op die link klik wordt ik doorgestuurd naar 'Resolution Center' van ebay zelf. Daar zie ik wel netjes mijn case staan. Verder kan ik weinig meer doen neem ik aan? Of zal ik in mijn geval best even contact opnemen met PayPal zelf? Alvast bedankt voor je tijd en hulp!

Open de volgende link eens:

https://www.paypal.com/be/cgi-bin/webscr?cmd=_complaint-view&nav=0.4.0

(je zal wel moeten inloggen met je eigen Paypal-account)

Indien dit probleem via Paypal behandeld wordt, dan zal deze hier ook terug te vinden zijn.

Indien nog niet opgewaardeerd naar een claim, wacht daar dan niet te lang mee (binnen de 20 dagen na opstart van het geschil)

jorendecu
Community-lid

U hebt volledig gelijk. Echter heb ik zonet geprobeerd een geschil te openen en krijg ik volgende melding: "Er is een probleem met uw aankoop. U heeft al een kwestie geopend betreffende dit object. Ga naar Transactieproblemen oplossen van eBay om in de programmagegevens informatie te vinden over wat u hierna moet doen."... Deze klacht wordt blijkbaar dan toch gelinkt aan mijn betaling via paypal? Ik weet niet wat het verschil is tussen een geschil op paypal en een geschil op ebay, maar blijkbaar zijn te toch verwant dan? Ik heb deze case geopend via Resolution center via ebay en heb een casenummer. Dit is blijkbaar niet genoeg? Welke stap kan ik dan wel nemen, aangezien ik geen geschil via paypal kan openen?

Om eerlijk te zijn, een klacht bij ebay openen brengt geen zier op, je geld zal je nooit terugkrijgen van ebay of ebay kan geen enkele eis stellen naar de verkoper toe.

Het enige wat ik jou zou aanraden is binnen de 45 dagen na aankoop een Paypalgeschil opstarten. Dit is de enige weg om - indien de verkoper niet verzendt - je geld terug te krijgen.

Laat je hierbij niet leiden door "ervaringen" van derden maar wel met je zelf wil: wil je het risico lopen alsnog niks te ontvangen en je geld kwijt te zijn of niet???

jorendecu
Community-lid

Een case bij Ebay ... :s (ik heb wel betaald via paypal)...

Om wat voor case gaat het eigenlijk?

Ik hoop een klacht bij Paypal? Heb je die al opgewaardeerd naar een claim?

Indien wel dan zal er binnen de 10 dagen een beslissing genomen worden door Paypal. Indien de verkoper dan geen traceercode kan ingeven, wordt je claim quasi zeker in je voordeel uitgesproken.

jorendecu
Community-lid

Bedankt voor je snel antwoord! Ik zal dit zeker melden aan de verkoper. Echter zie ik dat de case automatisch sluit op 15 oktober. Wat daarna als ik het pakketje nog steeds niet heb mogen ontvangen. Een kennis van mij heeft al 2x via dezelfde verkoper gekocht, en kreeg het pakketje tussen 1,5 week en 3 weken aan. Als de verkoper het vandaag, of neem voor alle veiligheid Maandag verstuurt, dan zit ik net aan 3 weken, en dan sluit de case automatisch.

jorendecu
Community-lid

blijkbaar ondersteund deze community geen 'enters'. Dan maar aan elkaar plakken. Beste, ik heb begin vorige maand 3 leds gekocht via ebay. Echter heb ik deze nog steeds niet ontvangen en heb ondertussen al een case aangemaakt. De verkoper antwoord netjes en zegt dat hij opnieuw 3 leds gaat versturen. Hij vraagt ook om de case te sluiten. Echter weet ik niet of dit wel een goed idee is en wat de goede procedure is? Ik ben tevreden met het antwoord en het feit dat hij het pakketje opnieuw verzend, maar wat als ik dat ook niet aankrijg? Er staat duidelijk vermeld dat ik een case niet kan heropenen. Ik zou graag in mijn 'recht' blijven. Is er trouwens ook een 'vervaldatum' tot wanneer ik mijn geld kan terugeisen, of kan ik nu nog met een gerust hart 3 weken wachten totdat het nieuwe pakketje aankomt? Groet, Joren

Een vraag stellen