annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan men een verkoop na bieding zomaar annuleren NA afsluiten EN betaling??

Ik deed een bod op object (startbod €250, nu kopen €450, zonder minimum instelling).

Mijn bod was aanvaard en toegewezen. Ik betaalde onmiddellijk met paypal.

De verkoper stuurde me een mail dat " hij meer wenste en niet akkoord ging met mijn bod".!!! Hij stortte mijn betaling weder en zette MIJN GEKOCHTE object terug te koop op ebay, "nu kopen €400".

Ebay annuleerde mijn aankoop zomaar !!! Kan toch niet. Ik kon zelfs geen feedback geven.

Is dit normaal? Wat kan ik doen?

Ik dacht dat de aankoop bij bieden een VERPLICHTING was maar ook omgekeerd.

Lekker spelletjes spelen op Ebay en maar met de mensen hun voeten spelen. Kan toch niet!!

Waar eindigt dit??

Graag reactie met raad. Thanks. 

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Kan men een verkoop na bieding zomaar annuleren NA afsluiten EN betaling??

Het gebeurt vaker dat een verkoper niet wil verkopen omdat de bieding naar zijn/haar zin te weinig opbracht, volgens de spelregels van Ebay moet die idd verkopen aan het hoogste bod... spelregels is één ding, je aan de spelregels houden is heel iets anders en daar hebben veel mensen nogal eens moeite mee en dan krijg je een "doe-maar-op" mentaliteit.

Ebay kan hier niks aan doen, Ebay heeft die aanbieding niet verwijderd tenzij ze niet volgens de regels was en dan nog zou ze voortijdig moeten verwijderd zijn.

Een verkoper heeft altijd de mogelijkheid zijn/haar aanbieding voortijdig te verwijderen onder bepaalde voorwaarden, of die een aanbieding direct na afhandeling kan verwijderen weet ik niet.

Je vraagt raad, dus je vraagt wat je hieraan kan doen... antwoord is simpel: helemaal niks! Je kan dit altijd melden aan Ebay maar doordat je je geld hebt teruggekregen gaan zij er daar ook niks aan doen, ik zou trouwens niet weten wat... je kan iemand niet verplichten te verkopen noch te kopen.

De regels van Ebay zijn interne spelregels en geen wet, dus ja...heel vervelend voor jou maar berust er gewoon in!

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Kan men een verkoop na bieding zomaar annuleren NA afsluiten EN betaling??

Wel Walhesha, ik heb men betaling terug gedaan en gezegd dat ik het geld niet aanvaardde.

Heb de verkoper beetje onder druk gezet en gezegd dat ik schade heb geleden.

Hij heeft toegegeven en kan morgen mijn aankoop gaan afhalen.

Beetje diplomatie en doorzetting.  

Bericht 3 van 3
laatste antwoord