annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.

Zou Ebay net als in het buitenland aub. het maximum aantal veilingen voor particulieren kunnen beperken. In het buitenland is deze regel ook van kracht, maar daar kunnen particulieren max. 100 gratis veilingen plaatsen. Vanaf de 101ste moeten ze ook betalen. 100 veilingen voor een particulier lijkt me meer dan voldoende. Iemand die er meer plaatst heeft duidelijk aan handeltje op Ebay met de bedoeling winst te maken en die moet dan ook maar betalen als wij zakelijke gebruikers.


 


Als zakelijke gebruikers betalen we een winkelabonnement, plaatsingskosten, PayPal. Onze aanbiedingen worden nu helemaal bedolven door particuliere verkopers die daar überhaupt helemaal niets voor moeten betalen. Daar zijn genoeg gratis alternatieven voor.


 


Wat me vooral stoort is dat het over slechts enkele hardnekkige verkopers gaat. Verkopers die vroeger vaste verkoper waren op Ebay. Nadien zijn die gestopt en zag je die enkel tijdens een "gratis plaatsingskosten" weekend. Die bieden nu steeds opnieuw dezelfde brol aan die niemand wil of gewoon aan een veel te hoge prijs. Die gebruiken die veilingen gewoon als verdoken NU KOPEN. Een hoge startprijs (=nu kopen prijs) en met veilingen die slechts 24 lopen. Indien niet verkocht (=99% van de gevallen) worden die objecten gewoon opnieuw aangeboden. Iedere dag zie ik opnieuw en opnieuw dezelfde objecten aangeboden worden terwijl de aanbiedingen waar ik Ebay goed voor betaal daar helemaal in verdrinken.


 


Zoals vermeld verkopers die Ebay helemaal links laten liggen als ze moeten betalen. En nu het gratis is, komen ze de boel verpesten voor de andere. Ik vind het niet normaal dat ik 5 pagina's na elkaar tegenkom met allemaal objecten van dezelfde particuliere verkoper. Een particuliere verkoper die hier niets voor moeten betalen heeft, die geen PayPal in zijn strot geramd wordt en waar de koper dus geen bescherming heeft, noch wettelijk nog via PayPal. Als zakelijk verkoper betalen we wel een heleboel kosten en worden onzo objecten helemaal bedolven. Mijn aantal page views spreken boekdelen. Ik heb nog nooit zoveel items op staan gehad terwijl mijn page views lager liggen dan normaal.


 


Ik ben er zeker van dat ik niet de enige zakelijke verkoper ben die er zo over denkt.

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.

Ik verkoop niet alleen op eBay, maar ik koop ook, de laatste tijd is het zoeken heel vervelend geworden, je krijgt bladzijden vol aanbiedingen te zien zonder galerijfoto's, heel vervelend om iedere aanbieding aan te klkken, en het meeste is gewoon waardeloze rommel. Dus ben ik het zoeken rap beu en stop dan maar met zoeken, ik koop veel minder dan vroeger.


Dus heel slecht voor de verkopers !



m.
Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.

EBAY  is kapot aan het gaan!


 


Ik zoek ook andere oorden om te verkopen, helaas.


 


Iedereen wil winkeltje spelen, het begint te spuigaten uit te lopen.

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.

Om terug te keren naar het onderwerp... Maximum aantal veilingen...


Dat er een maximum zou moeten bestaan, daar kan ik eventueel wel inkomen maar van iemand die 300 artikels aanbiedt zowiezo gaan stellen dat dit een verdoken professionele verkoper is, dat kan toch niet zomaar hé?


Kijk, ik kan bijvoorbeeld thuis toch best een verzameling hebben van om't even wat? Stripverhalen, postzegels, CD's, DVD's of om't eender wat?


Als ik het nu ineens in mijne kop krijg dat heel dat zootje buiten moet, dan heb ik toch het recht om dit als particuliere verkoper van de hand te doen zeker ook al zijn dit 1000 stuks?


Het is echter een ander verhaal op welke manier iemand dit doet... ze dagelijks opnieuw gaan aanbieden bvb omdat eBay toch gratis aanbiedingen geeft, lijkt me inderdaad een waanzinnig idee.


Ik zou dan eerder opteren voor een systeem van gratis aanbiedingen voor veilingen die minimaal 7 of 10 dagen lopen.


 


Wat die verkoper betreft met de USB-kabels... die overtreedt gewoon de ebay-regels en zou direct moeten aangegeven worden! Je mag nu eenmaal als verkoper geen identieke aanbiedingen meer dan éénmalig aanbieden...


Ebay heeft daar toch een traceersysteem voor gecreëerd (ooit hebben ze bij mij eens 5 objecten weggenomen om die reden) dus even dat systeem weer bij de hand nemen zou al wat helpen zeker? Maar als iemand er toch zo vindt en hij/zij er zich aan ergert, wat houdt hem/haar dan tegen om dit te melden???




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.

@ hetzijspoor


 


Kijk eerst eens naar die zijn afgelopen aanbiedingen. Die heeft de afgelopen 14 dagen meer dan 3000 afgelopen veilingen die afgelopen zijn. En zo kan ik u nog een aantal verkopers tonen.


 


Ik wil hier niemand met de vinger wijzen. Zijn dit particuliere verkopers die hun verzameling verkopen? Zijn het professionele verkopers die zich zo niet ingeschreven hebben? Mij zal het een zorg wezen.


 


Draai het misschien een keer om. Vind jij het normaal dat een verkoper meer dan 3000 veilingen op Ebay kan plaatsen gratis en voor niets en er hierbij voor zorgt dat uw  aanbiedingen die je wel moet betalen in het niets verzinken?  Want dat is precies wat er aan het gebeuren is.


 


Momenteel staan er 3802 PS3 games te koop. De afgelopen 24u zijn er een goeie 1000 aanbiedingen afgelopen. Het merendeel waren veilingen.


 


Mocht je nog denken dat dit de site ten goede komt, zie dan eens naar de afgelopen aanbiedingen. Van die veilingen wordt er bijna niets verkocht. En NU KOPEN objecten bijna ook niet meer want die worden bedolven onder de rest.


 


Op buitenlandse sites is identiek hetzelfde gebeurd. Ebay heeft daar paal en perk aan gesteld door het max. aantal gratis veilingen te beperken tot 100 per maand.


 


Ebay heeft in het buitenland gezien wat deze gratis veilingen tot resultaat brachten. Voor mij is het dan ook een raadsel waarom die beperking hier niet direct ingevoerd werd.

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.

Wij hebben begin van het jaar een grote controle gekregen, meer dan 7 dagen met 3 personen.


 


Geen probleem, na veel discussies hebben we toch door alles te bewijzen, alles in goede banen kunnen brengen.


 


Dit kost ons wel meer dan 8.000 € aan een bedrijfrevisor, 2 boekhouders en een advocaat die naar justitie moest om ons eigen officieel geld niet te laten afpakken.


 


Ook al onze privé rekeningen werden meegenomen, en  we mochten tot de laatste cent uitleggen waar die vandaan kwam, en wat we uitgegeven hebben, Visa en Masterkaarten en uitreksels.


 


Let op in een wip weten ze al uw rekeningen, voor ons was dit geen probleem.


Maar de tijd die er inkruipt, we konden de winkel enkele dagen sluiten om alles te gaan opzoeken, met verlies in verkoop.


 


Toen we het onderwerp vernoemden van degene die particulier onder onze prijzen verkochten, en daar dan niks op betaalden kregen we hetvolgende antwoord, terwijl wij moeten vechten om uit ale kosten te geraken. 


 


Een van de controleurs zei, dat je de particulieren die dit doen moet doorgeven aan uw plaatselijk belastingskantoor aan het hoofd van de BTW of aan de opsporingsdienst.


 


Ook mag je dit doorsturen naar het kabinet van Carl Devlies van fraudebestrijding en gewon alles uitleggen met de juiste links en hoe het gebeurd.


 


Op den duur doen we terug alles alleen en moet we mensen ontslaan.


 


Momenteel zijn ze volop bezig met de internetverkopen te onderzoeken met een speciaal programma dat gedurende  3 jaar alles opslaat, zodat je niet eer terug kan bij degiene die men er uit pikt.


 


Want nu worden Alle zelfstandigen als zwartverkopers aanzien, terwijl dit zeker niet zo is. Ze moeten als ze eerlijk willen zijn dan ook alles controleren en niet een bepaalde doelgroep.


 

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.

martijn@ebay.com
Community-lid


wat maakt het een verschil tussen een sterrenkok die 2 "zwartwerkers" om de afwas te doen te werk stelt en Ebay die een winkelruimte aanbied aan 100den, zoniet 1000den "zwartwerkers" ?



 


eBay stelt die mensen niet te werk. eBay is een plaats waar een koper en een verkoper elkaar kunnen ontmoeten om eventueel tot een gezamelijke overeenkomst te kunnen komen.



ter vergelijking: eBay is de eigenaar van het gebouw waar die sterrenkok uit uw voorbeeld zijn zaak in uitbaat.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.

kobe2212
Community-lid

OK Martijn, dit klopt maar anderzijds heb ik ook meer en meer bedenkingen hoor.


 


Maar... als een mens dan eens de geijkte wegen gebruikt om flagrante beleidsovertredingen te melden dan wordt dit gewoon genegeerd en wordt er niks mee gedaan.


 


Sorry maar als jullie bedrijf niet eens consequent is, dan mag je dit ook niet verwachten van de gebruikers door een beleid uit te stippelen die ons enkel lam legt...


- negatieve feedback als verkoper kan niet meer


- we mogen het ook niet melden op de fora


- hoe kunnen we dan nog zelf iets ondernemen tegen malafide figuren?


 


Als ik dan zelf vrij neutraal het beleid bekijk, dan kan ik enkel zeggen dat dit enkel en alleen bedoeld is om de mondige gebruiker tot de orde te roepen, sorry!


 

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.

Voor mij is het simpel.


 


Ik had dat voornemen nog al eens gemaakt. Nu zal ik me er ook strict aan houden.


 


Dit is de allerlaatste keer van mijn leven dat ik hier op de discussieforums nog iets gepost hebt. Of je hier iets post of niets, het haalt toch niets uit.


 


Na gedwongen PayPal, DSR, het eenzijdige feedbacksyteem is het onbeperkte aantal gratis veilingen voor particulieren nog maar eens de zo veelste slag in het gezicht van de professionele verkopers.


 


De volgende stap? De site die dan ook nog eens overspoeld wordt door buitenlandse aanbiedingen. Want dat is precies de zoveelste "verbetering" die Ebay ingevoerd heeft op een aantal buitenlandse sites. Een kat vind haar eigen jongen daar nog niet meer terug.


 



En dan? Ook verkoopskosten betalen op uw verzendkosten? Een winkelkarrettje zodat we nog meer PayPaybetalingen mogen verwachten?


 


Op buitenlandse Ebaysites is dat al realiteit!!!

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.

Een particulier die in één klap 100 of meer objecten aanbied is voor mij geen "particulier" meer maar een zelfstandige of een particulier die hier een zwarte bijverdienste heeft.


Een particuliere verkoper is voor mij nog steeds iemand die zo nu en dan eens wat verkoopt dat in de weg ligt, of een fout kado... babykleedjes of dito toebehoren die niet meer nodig zijn, mss een zetel of een kast of een fiets... maar als ik sommige "particuliere" accounts zie, twijfel ik toch wel aan de term "particulier" hoor!


En wat hier al werd aangehaald ivm een verzameling... een echte verzamelaar die diens verzameling wil verkopen zal eerst proberen de verzameling in zijn geheel te verkopen en niet stuk voor stuk omdat hij wil dat ze compleet blijft!


 

Bericht 10 van 10
laatste antwoord