annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kiala service 0/10?

Ik heb op 29 december 2013 een pakje verstuurd met kiala, we zijn ondertussen 11 januari en het pakje is nog steeds weg naar kialapunt voor de koper, sinds 4 december is de toestand op hun opvolgsysteem niet meer gewijzigd en reeds 2 keer mail verstuurd naar kiala maar ook geen antwoord. Nergens een telefoonnummer te vinden, en als je vergoeding wenst krijg je maar een belachlijk bedrag van 1 of 2 euro/kg. Anderen met dezelfde problemen. Geef mij maar BPOST, alle pakjes hiervan zijn altijd toegekomen zelfs tot in Brazilië......

 

Ebay ik hoop dat jullie dit ook lezen over de service van kiala.

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Kiala service 0/10?

Versturen met B-Post inderdaad heel betrouwbaar - tot nog toe - hoop dat het zo blijft. Slechte ervaring gehad met Kiala, contact maken is quasi niet mogelijk.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Kiala service 0/10?

De enige mogelijkheid om contact met Kiala te nemen is mailen maar dan krijg je zo'n standaard-mailtje terug waar je niks aan hebt.

Verleden jaar pakket nooit aangekomen, mail naar Kiala, telkens zo'n standaardmail terug tot de vierde mail niet zo beleefd meer was. Ik liet hen duidelijk verstaan dat ik met die staandaardantwoordjes niet gediend was en dreigde ermee verdere stappen te ondernemen en ja hoor.... plots was een open communicatie wel mogelijk, al heeft het geen aarde aan de dijk gebracht: pakket weg, Kiala doet of zijn neus bloed en ik zit met de brokken!

Kiala???? Nee dank u!

Als ik nog eens wat verkoop en koper wil persé Kiala, maak ik die duidelijk dat het op eigen risico is... pakket weg, jammer maar dan is de koper de dupe, niet ik!

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Kiala service 0/10?

Ook als het slecht is mag het gezegd worden !

Ook van mij krijgt Kiala  0 op 10 !!!

 

Aangezien ik het beu ben dat mijn pakjes steeds weer "vermist" geraken bij Kiala heb ik hen donderdag 09/01/2014,

onderstaande mail gestuurd.

Tot op vandaag geen antwoord...

 

 

Beste,

 

De laatste tijd hebben we héél véél problemen met Kiala zendingen

Zo zijn er de laatste tijd 4 pakjes 'vermist' (zonder te spreken van eerdere zendingen die om raadselachtige redenen verdwenen zijn)

Het gaat hier over de volgende 4 zendingen:

 

  • 4058617xx  -  5 inktpatronen HP 351 (zie e-mailverkeer hieronder, waar ons steeds is beloofd dat dit ging opgelost geraken)

  • 4077688xx-  Kledij  -  verzonden: 17/12/2013

  • 4067551xx  -  Kledij  -  verzonden: 24/12/2013

  • 4068225xx - kledij  -  verzonden: 26/12/2013

 

De laatste 3 zendingen zijn opeenvolgende zendingen vanaf verschillende locaties, waar geen spoor van terug is te vinden.

Indien we geen genoegdoening krijgen, zullen we klacht indienen bij de politie wegens diefstal.

Het kan altijd zijn dat een pakje verloren gaat, maar 4 op korte tijd is geen toeval meer!

 

Alle pakjes zijn verzonden naar:

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Als we daar beleefd naar onze zending informeren, krijgen we van de "dame" in kwestie steeds heel arrogante en onbeleefde antwoorden zoals bijvoorbeeld:

"Ge moet hier niet komen zagen, ik heb ze niet!"

 

Ik ben het beu om steeds maar te moeten zagen achter pakjes die bij jullie in volle vertrouwen zijn afgegeven.

Ik ben het beu om tijd en geld (voor brandstof) te steken in verplaatsingen naar het Kiala punt om te gaan vragen achter pakjes die bij jullie in volle vertrouwen zijn afgegeven.

Ik ben het beu om hier oneindig veel tijd in te steken in mailen en bellen achter pakjes die bij jullie in volle vertrouwen zijn afgegeven.

Ik ben het beu om telkens weer tijd te moeten steken in formulieren om toch maar "eventueel" een som te kunnen recupereren van pakjes die bij jullie in volle vertrouwen zijn afgegeven.

Ik ben het beu om afgesnauwd te worden in het Kiala punt als ik achter pakjes ga vragen dat bij jullie in volle vertrouwen zijn afgegeven.

 

We zijn nu op een punt gekomen dat we aan verkopers zullen vragen om niet via Kiala te verzenden wegens te onveilig!

 

Groet,

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Kiala service 0/10?

Nooit meer Kiala/UPS voor mij!

Vroeger was Kiala echt goedkoper (4 euro) en ging verzenden en ontvangen best vlotjes in een Kialapunt. De klantenservice bereiken en het lang wachten op antwoord was natuurlijk niet zo leuk. Ook duurde het meestal toch zeker een week vooraleer het pakje toekwam.
Nadien kostte het 4,50 euro om te verzenden en bpost reageerde hierop door opeens online labels te kunnen aanmaken voor 4 euro (levering in een postpunt) of 5 euro voor thuislevering. Enkele jaren heb ik dan ook de 2 door elkaar gebruikt.
Maar nu Kiala UPS geworden is: een ramp! De UPS website is totaal onoverzichtelijk. Pakje versturen kost nu 4,54 euro, nergens op de site vind ik de procedure bij verlies of schade van een pakje. Contact opnemen met de klantendienst is moeilijk.
Ik stuur dan ook een mail naar UPS en na 4 dagen antwoorden ze het volgende:

Ik: ik heb zonet een pakje willen terugsturen van Vente-exclusive. Ik stond ervan versteld dat mij mijn identiteitskaart werd gevraagd, wat ik uiteraard geweigerd heb. Ook moest ik vaststellen dat ik in het Kialapunt opeens geen terugzendbewijs meer meekreeg.
1. Is dit nieuwe beleid van de identiteitskaart vragen door jullie opgelegd of is het het Kialapunt zelf dat persoonlijke gegevens van de klanten wil bemachtigen?
2. Hoe kan ik nu bewijzen dat ik iets heb teruggezonden als ik hier geen bewijs van mee krijg? Wat bij verlies van het pakket? Wat bij schade? Dit kan toch niet zomaar. Ik kan het pakket dan ook niet meer tracken...

UPS: Bedankt voor uw email.
Helaas kan ik u zonder een UPS trackingnummer niet verder helpen.
Neemt u alstublieft contact op met Vente Exclusive en vraag aan hen u te voorzien van een UPS trackingnummer of een referentienummer dat de verzender heeft toegewezen aan deze zending aangezien zij het UPS verzendlabel hebben aangemaakt. Op dit verzendlabel bevindt zich het UPS trackingnummer. UPS trackingnummers bestaan uit ofwel 11 of 18 karakters en de trackingnummers die uit 18 karakters bestaan, beginnen met '1Z'. Dit unieke nummer laat ons toe om u van specifieke verzendinformatie te voorzien.
Mijn excuses dat ik u op dit moment niet kan verder helpen. Zodra u het trackingnummer verkregen heeft, kunt u onderstaande link gebruiken om de meest recente traceerinformatie te verkrijgen: http://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_BE&WT.svl=PriNav
Met vriendelijke groeten,
Theo H.

Ik: het is een hypothetische vraag, om te weten hoe jullie systeem werkt. Een effectief tracknummer is in dit geval niet nodig. Ik wens jullie procedure te kennen. Gelieve mijn vraag dus alsnog te beantwoorden.

UPS: Bedankt voor uw email.
Graag refereer ik naar het antwoord van 20 augustus. Helaas kan ik u zonder een UPS trackingnummer niet verder helpen.
Met vriendelijke groeten,
Theo H.

Ik: dus u beweert dat de UPS procedure omtrent beschadigde of verloren pakjes niet aan klanten medegedeeld mag worden? Vindt u niet dat de klant recht op deze informatie heeft?

UPS: Bedankt voor uw email.
Graag refereer ik opnieuw naar het antwoord van 20 augustus. Procedures omtrent beschadige pakketten worden vermeld op het moment dat er een schade rapport aangevraagd dient te worden.
Echter voor het aanmelden van een schaderapport is er een UPS trackingnummer nodig. Zonder een UPS tracking kan ik u helaas niet van dienst zijn.
Met vriendelijke groeten,
Theo H.

DUS: UPS wil niet transparant zijn.
CONCLUSIE: nooit meer met Kiala/UPS verzenden. Ik riskeer dit niet. Er zijn genoeg postpunten in de buurt tegenwoordig én bpost is zelfs goedkoper voor levering in een postpunt.

Bericht 5 van 5
laatste antwoord