annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bod op munt

Beste, Gisteren deed ik een bod op een munt waar al 4 biedingen waren, de vierde bood 20 €. Als 5de deed ik een max. bod van

27,50 € en kwam op 21 € , maar zag nu de munt toegewezen worden aan een ander voor 27,51 € , dit is maar 1 cent boven mijn bod, wat normaal 28,50 € had moeten zijn. Ik vind dat hier niet correct werd gehandeld, temeer omdat ik tegen de gewoonte in geen bevestigingsmailtje ontving van mijn bod. gelukkig heb ik zelf afdrukken genomen van mijn bieding.

Graag antwoord hierover.

mvg

lambert.christoffels@skynet.be

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

bod op munt

U had meer dan de eindprijs moeten bieden dan had u het gekregen. eBay's biedstappen en algoritmes zijn wat lastig te doorzien, maar feit blijft dat u te weinig hebt geboden.

De meeste kans op winnen hebt u als er tenminste 6 negens worden ingevoerd bij de bieding.

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

bod op munt

Bevestigings emails van biedingen hebben binnen het eBay systeem een lage prioriteit. De laatste tijd zijn er meerdere meldingen geweest van leden die ze niet meer ontvangen, ondanks dat ze in hun profiel als gewenst zijn aangegeven. Ook komt het voor dat dergelijke en ook andere emails door uw emaildienst als spam worden gezien en tegengehouden worden.

 

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

bod op munt

Hoe dat nu precies werkt weet ik niet, noch hoe Ebay altijd aan dat bedrag: "bied meer dan XXXX" komt... feit is dat dat niet helemaal klopt want wat jij schrijft heb ik ook al een paar keer voorgehad. Mijn max-bod is altijd wat het me waard is en ja, gaat er iemand boven, mij niet gelaten.. volgende keer beter. Maar het valt op dat er regelmatig zo'n bod komt met slechts één cent meer.

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

bod op munt

Dan heeft de koper 27,51 € geboden, vind ik maar een raar bod.

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

bod op munt

Ik deel jou mening, maar vind het toch raar dat iemand een bod van 27,51 € doet.

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

bod op munt

Met autobieden heb je de meeste kans als je je bod laat eindigen op een  niet normaal cijfer zoals € 2,51 of 2, 57. Meeste biedeers bieden met ronde getallen en in dergelijke gevallen is een eurocent meestal voldoende om de veiling te winnen.

 

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

bod op munt

Klopt inderdaad! Als ik echt iets wil kopen via biedingen zal ik nooit een rond getal bieden maar steeds enkele centiemen erboven.

De kans dat je een bij een ultiem last-second-bod het object wint is procentueel groter met deze manier van bieden dan met een afgerond bod.

Wil ik dus bvb 50 euro bieden voor een object, dan zal ik eerder 50,01 of 50,02 bieden dan 50 rond, ook al staat het object bij mijn bieding slechts op bvb 35.

Enige voorwaarde: ik zal nooit eerder bieden dan in de laatste 10 seconden... gewoon om te vermijden dat een malafide verkoper kunstmatig het bod gaat manipuleren met een nep-account.

 

Zie ik iets wat volgens mij belachelijk laag is en ik wil een zicht op de hoogste bieding om een eventueel last-second-bod in te stellen, dan probeer ik onder het bod te blijven... dit doe je dan weer door onder het afgeronde bedrag te blijven. 🙂

Als ik vermoed dat een object aan 20 euro staat, dan ga ik eerder 19,87 bieden. Stijgt het tot 20 dan weet ik de waarde op dat moment. Stijgt het tot 20,37 dan weet ik dat het hoger staat 🙂




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 8
laatste antwoord