annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

van B naar NL met Kiala

Sinds kort kan je met Kiala verzenden over de landsgrenzen heen: Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje... onlangs voor de eerste keer met Kiala een pakje verzonden naar Nederland. Kosten: 7.50€ wat toch zo'n 2€ goedkoper is dan de post en voor die paar euro profijt krijg je een kleine ramp in de plaats! Hieronder het relaas van het avontuur...

 

Verzenden buiten België gebeurt op dezelfde manier als in het binnenland: je maakt een label aan dat je nadien afprint en op de doos plakt en levert het in op een Kialapunt. Daar begon de miserie al: de scanner wilde de barcode niet aannemen, na ettelijke pogingen belde de winkelier naar Kiala en moest de barcode van het ontvangstbewijsje worden gebruikt.

Goed, we volgen dus ons pakket, so far, so good tot het plots stilviel... na bijna 10 dagen stond het pakket nog steeds gemarkeerd als zijnde onderweg naar de ontvanger, die stilaan ongeduldig begint te worden. Mailtje naar Kiala: geen respons, twee dagen later terug mailtje, weer geen respons. Een paar dagen later - we zijn dan al bijna drie weken verder - een mailtje van de bestemmeling dat hij zijn pakje heeft aangekregen maar dat ging niet vanzelf... wanneer het pakket aankomt op het Kialapunt van de ontvanger krijgt die van Kiala een bericht dat het pakket ter beschikking ligt en dat is niet gebeurt, terzelfdertijd stond het nog steeds gemarkeerd als zijnde onderweg! De ontvanger in kwestie ontving een bericht van Kiala maar van een ander pakje dat van elders kwam en tot ieders verbazing bleek het vermiste pakket daar al 14 dagen te liggen... toppunt van alles: het pakje waarvan hij bericht kreeg bleek daar niet eens te zijn????? Als kers op de taart bleek dat ook daar in Nederland de barcode op de doos niet kon worden ingescand, vandaar dat het niet als afgeleverd kon worden gemarkeerd op de tracking! De winkelier heeft het dan maar gewoon meegegeven en naar het schijnt gezegd dat ze er bij Kiala hunne plan maar moeten mee trekken.

 

Met Kiala naar het buitenland, eind goed al goed maar.... één keer en nooit meer, 2€ profijt maar nul komma nul service!

Moeten we straks bij Kiala iedere dag op het Kialapunt gaan informeren of er toevallig een pakje is binnengekomen dan?

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

van B naar NL met Kiala

Ik had het al verwacht, als je nationaal nog niet alles op orde hebt, laat staan dat je dan internationaal gaat werken.

 

Hoe UPS trouwens zijn naam aan dit alles wil verbinden begrijp ik niet. In België ben je te voet nog sneller in Scherpenheuvel dan een pakje met Kiala te verzenden. Al vragen ze er nog 3 euro voor, dan nog niet. En elke koper die het maar voorstelt die krijgt van mij een negatief antwoord. NOOIT nog met Kiala. 

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

van B naar NL met Kiala

Voor mij ook geen kiala meer.

Maandag een pakje verzonden naar Nederland en vandaag reeds ontvangen door koper.

Voor de buurlanden duurt verzenden met Bpost normaal slechts 1 dag langer dan voor Belgie.

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

van B naar NL met Kiala

Ja zeker wel, Bpost werkt snel maar het grote probleem zijn de kopers en dan vooral de Nederlanders: verzending is voor hen altijd te duur! 2€ profijt is dan meegenomen maar dan duurt de levering weer te lang... weet wat je wil. In België valt het allemaal nog wel mee, benieuwd wat het zal worden met die nieuwe service van Bpost. Als dat goed blijkt te werken keer ik ook Kiala definitief de rug toe en verzenden naar Nederland... tja, ze mogen kiezen, de volle pot betalen met Bpost of ze komen het zelf maar halen!

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

van B naar NL met Kiala

Hoe UPS trouwens zijn naam aan dit alles wil verbinden begrijp ik niet.

 

Idd Kristof, dat begrijp ik ook niet. Kiala zou van UPS zijn, als dat zo is snap ik niet goed waarom Kiala zoveel tijd nodig heeft om een pakje 20 - 30 km verder te brengen... een pakje uit Duitsland in de buurt van Berlijn is met UPS nochtans op 1 dag hier, netjes aan de deur geleverd en Berlijn is niet bepaald achter de hoek!

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

van B naar NL met Kiala

Kiala heef tbij mij vanaf het begin reeds afgedaan na rampzalige ervaringen waarbij tot twee maal toe een pakket zomaar uit hun systeem verdwenen was.

Uiteindelijk kwam het wel in orde na heel wat over en weer gebel maar toen al wou ik liever niks meer met Kiala verzenden.

 

Kopers die toch utidrukkelijk naar deze service vragen, krijgen van mij duidelijke uitleg waarom ik niet wens te werken met Kiala.

Indien ze toch blijven aandringen, dan kan het alleen via bankoverschrijving betaald worden en vermijd ik Paypal..

Ik heb geen zin in extra claims omwille van een slechte service van Kiala hoor




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 13
laatste antwoord

van B naar NL met Kiala

Verleden jaar is er bij mij bij Kiala één pakket zoekgeraakt, dat was een grote doos waar je niet kon overkijken en dat verliest men zomaar??? Als particulier sta je dan nergens, je kan enkel mailen en dan krijg je zo'n standaardantwoord waar je helemaal niks mee bent; na de derde mail heb ik een heel onvriendeleijke mail teruggestuurd met de nodige bedreigingen en plots kreeg ik wel een deftig antwoord. Toch zijn ze erin geslaagd me aan het lijntje te houden met onder meer een klachtenformulier dat 1) niet online in te vullen was en 2) niet uit te printen viel want als je het wilde uitprinten kreeg je enkel een leeg blad met hun logo op!

Ik vind ook dat ze er daar bij Kiala in geval van verlies (????) nogal licht overgaan... vertel mij niet dat ze bij Kiala niet weten welke chauffeur dit of dat pakket meeneemt, m.a.w. een intern onderzoek gebeurt gewoonweg niet: "pakket verloren" en daar mag je het mee doen en schadevergoeding.... nooit gezien!

Wil iemand dat ik verstuur met Kiala: goed, maar ik zeg er dan uitdrukkelijk bij: "op je eigen risico", doet Kiala het verloren, bij mij ni komen janken!

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

van B naar NL met Kiala

Als het niks kost, kan het ook niks zijn.

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

van B naar NL met Kiala

Waar slaat dit idiote antwoord op?
Bericht 9 van 13
laatste antwoord

van B naar NL met Kiala

Yeah OK.... vandaag een mailtje vanKiala gehad dat het bewuste pakket naar Nederland als "verloren" moet worden beschouwd!

Komaan hé, we zijn al zo'n twee maand verder en de ontvanger heeft het al meer dan een maand in zijn bezit.... goe bezig daar hoor!

Bericht 10 van 13
laatste antwoord