annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

klant weigert totale verzendkosten te betalen

tamae2010
Community-lid

Hallo, ik heb 5  artikelen verkocht ,kleding, waarbij ik in de info schreef dat er bij gezamelijke aankoop korting zou zijn op de verzendkost.

De koper koopt uiteindelijk in feb 5 stukken kledij waarop ik een fikse korting geef, ze blijft afpingelen en met prijzen goochelen want hoeft voor haar niet in een doos van de post en ook niet verzekerd voor het minimale bedrag dat ze kocht, goed ik verlaag de kost naar 6 euro.

Ik pak het pakket in en staat reeds enkele dagen te wachten op betaling zodanig dat ik het kan verzenden.

Dagen later koopt ze alnog een gilet die ze nog persé in hetzelfde pakket wil terwijl ik op voorhand verwittigde dat die er niet meer bijkon en apart zou verstuurd worden. Ik stuur de rekening ook apart op.

uiteindelijk deze ochtend ontvang ik de betaling ( niet via paypal) van de goederen aangekocht op 27 feb, wat blijkt 3 euro en een klets te weinig betaald ! Ik neem contact op en leg het nog eens goed uit waarop ik een antwoord krijg dat het samen moet en een pakket tot 10 kg maar 8 euro kost.

Vraag me af hoe dat nu verder moet ?

Voor zover ik weet beslist de verkoper toch zelf wat de verzendkost is en hoe hij het wil versturen en niet de koper !

Ik denk dat 6 euro vragen voor een pakket met 5 kledingstukken er toch niet over is ?

Wat zijn de oplossingen hiervoor aub ?

DANK U BESTE HELPERS !!!!!!!

Geaccepteerde oplossingen (3)

Geaccepteerde oplossingen (3)

Tja, normaal gezien combineren verkopers wel items om verzendkosten te drukken.

Als je het sneu vindt om lang te moeten wachten op betaling of pakjes te her-verpakken, vermeld duidelijk in je veilingen tot hoe lang items gecombineerd kunnen worden voor gezamelijke verzending/ betaling: vb. "gecombineerde verzending mogelijk voor items die xxx dagen apart gekocht worden."

De meeste verkopers vinden ergens tussen de 7 a 14 dagen een redelijke termijn voor gecombineerde zending/ betaling. Maar je moet gewoon voor jezelf uitmaken wat jij oké vindt, en dit dan duidelijk communiceren voor je kopers. Ook als jij dit liefst wil beperken tot 3 dagen, 5 dagen, of 1 dag.

(En een tip: NOOIT items inpakken vooraleer je de betaling gekregen hebt :o), ik denk dat dit is wat je vervelend vond  - het herverpakken ?)

 

-- Bewerkt door midcentmodlover om 11 Mar 2011 21:54 CET

-- Bewerkt door midcentmodlover om 11 Mar 2011 21:55 CET

De verkoper kan in theorie inderdaad zelf bepalen wat hij aanrekent voor de verzendkost maar... is het dan niet redelijk om de extra aankoop samen met de eerste artikels te verzenden om zo de koper ook het gevoel te geven dat hij inderdaad een goede koop deed en hij an portkosten bespaarde door alle artikels bij één verkoper te kopen?

Persoonlijk vind ik het als regelmatig verkoper slechts evident dat ik dit in 1 pakket verzend en zoals in jouw geval dan ook het tarief van -10kg aangerekend wordt.

Mijn advies aldus: maak hier geen punt van, het zorgt enkel voor wrevel en later een eventuele negatieve feedback en lage DSR-score qua verzendingskost en evt communicatie

marinela-60
Community-lid

Hallo

Ik durf al eens na verkoop zeggen dat de verzending op mijn kosten is.

Alhoewel het anders beschreven was in mijn aanbieding.

 

Resultaat : een tevreden klant die zeker terugkoopt.

 

Klanten moet je winnen en toegevingen doen om ze tevriend te houden.

 

Ik zit zelf voor mijn werk in de verkoopbranche en gezien de vele concurentie moet men al eens iets speciaals doen.

 

Nu en dan eens eenspecialleke doet wonderen.

 

Dat is natuurlijk geheel mijn mening.

 

En als u die klant 8 euro cadeaux doet koopt ze misschien een volgende keer het viervoud  of meer terug.

 

Ja de verkoop is geven en nemen en veel door de vingers zien in de hoop dat ze terug komen .

 

Allé veel chance

Stuur het op zoals ze wilt tot 10 kg , dan heb je veel gezaag minder en wat is nu tegen woordig 3 euro en een klets nog waard. 2 broden en je bent ze kwijt.

 

vele groeten marina

 

Ik doe soms gratis verzekerde verzendingen.

En reken maar zeker op een goede feedback, je kan er enkel bij winnen.

 

 

 

Antwoorden (3)

Antwoorden (3)

tamae2010
Community-lid

bedankt voor alle info, is zeker leerrijk en iedereen kan bijleren dus heb ondertussen aan de koper laten weten dat alles in 1 pakket verstuurd zal worden aan de scherpste verzendkost, ik stuur het zelfs verzekerd op om zeker te zijn dat daar geen probleem mee kan zijn, zelfs al ben ik beginnende verkoper was ieder verkoop volgens de kopers 100% correct , in elk geval bedankt voor iedereen zijn reactie, prettig weekend !!

Persoonlijke neg ervaringen met beginnende verkopers,over de verzendkosten ,dozen van de post ,lange wachttijden...hebben me doen  besluiten best te kopen bij verkopers met lange staat van dienst.

Steeds de correcte berekening van verzendkosten ,snelle levering en veel betere communicatie.

 

Volgens mij heeft de koper je volledig correct betaald.

De prijs bedraagt inderdaad 7,90 euro boven de 2 kilo.

De dozen van de post zijn duur en volkomen overbodig.

En in plaats van die gilet erbij te steken en het correcte suplement van 2 euro aan te rekenen ,vraag je haar een 2de maal verzendkosten taxipost.

Dus de koper heeft wel de volledige portkosten betaald.

Bij mij moet zo'n klant zelfs geen supplement betalen,5,70 max.

 

Ik vrees dat je die koper niet meer zal terugzien

Een vraag stellen