op 26-01-2011 20:01
Hoi
Ik heb een product verkocht maar na 1 week heb ik nog steeds geen reactie gekregen over betaling enzo,het is dus ook nog niet betaald.Ik heb geen zin om een maand te wachten om het product te verkopen kan ik dit nu al terug aanbieden en deze verkoop annuleren ?
Groeten
k
op 26-01-2011 20:20
op 27-01-2011 12:10
Naar alle waarschijnlijkheid heeft de koper met 0 feedback geen PayPal account en verwacht deze bankgegevens voor een overschrijving.
Stuur altijd je bankgegevens door als je geen gebruik maakt van OverschrijvingXpress 😉
op 28-01-2011 06:40
Bestellers en niet betalers ?
Schering en inslag bij mij, elke week heb ik er toch een stuk of 2. Alhoewel ik al mijn gegevens doorgeef wat betreft rekeningnummer enz.
Ik stuur altijd 2 extra vragen voor betaling en als ze hier niet op reageren na een week open ik een geschil.
Het is vervelend, maar de beste manier is gewoon een geschil openen, als hij/zij dan niet reageert op het geschil dan zijn ze volgens mij van slechte wil.
op 30-01-2011 14:53
Heb een geschil gestart,wanneer kan ik dan weer mijn product opnieuw aanbieden ?
Groeten
K
op 30-01-2011 15:52
Je kan het geschil na 4 dagen sluiten, daarna kan je het object opnieuw aanbieden.
op 02-02-2011 14:47
koper betaald niet-geschil gestart-koper reageert niet-geschil gesloten,feedback geven lukt niet meer??ZOLANG EBAY DAAR NIETS AAN DOET KAN IEDEREEN ZO MAAR BIEDEN!!en wordt alleen de verkoper gestraft en niet de oneerlijke koper als je dat al een koper kan noemen.Zou zo graag zijn kopernaam vernoemen zodat iedereen verwittigd is maar.....DAT MAG NIET VAN EBAY! dus koper weer beschermd.Terug met de feedback van vroeger waar iedereen kon zien of een 'koper'niet betaalde ,doordat je negatieve kon geven.
op 02-02-2011 15:35
Hallo,
Ik begrijp dat u bezorgd bent over hoe je jezelf kunt beschermen tegen problemen met kopers.
Hoewel we het niet toelaten dat verkopers negatieve of neutrale feedback voor kopersnalaten , weten we dat verkopers van tijd tot tijd problemen met kopers kunnen hebben. Dat is de reden waarom we een aantal processen hebben om verkopers te beschermen en te voorkomen dat kopers misbruik van het systeem maken.
Ten eerste, als een koper één van onze regels breekt, meld dat dan onmiddelijk aan ons. we zullen uw claim onderzoeken en de nodige stappen ondernemen.
Meer informatie hierover vindt u hier:
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/report_problem.html
Ten tweede, als u een ongemakkelijk gevoel krijgt bij iemand die op uw listings biedt, dan kunt u hun bod annuleren en ze blokkeren uit het biedproces. U kunt maximaal tot 5.000 gebruikers blokkeren.
Hier kunt u meer informatie over het blokkeren van kopers en het annuleren van boden vinden:
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/manage_bidders_ov.html
Hier zijn een paar situaties die zich kunnen voordoen en de stappen die u kunt nemen om u zelf te beschermen:
- Onbetaalde objecten:
U kan kopers melden die niet betalen door gebruik te maken van dit proces:
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/unpaid-items.html
-Kopers dreigen met negatieve feedback
Als een koper dreigt om negatieve feedback na te laten om meer dan wat was afgesproken te verkrijgen (bijvoorbeeld: eist een extra item dat niet werd aangeboden in de aanbieding) wordt dit beschouwd als Feedbackchantage. Dit is niet toegestaan . Als een koper doet dit om u, moet u dat onmiddellijk aan ons te melden. Als er duidelijke aanwijzingen zijn van een dergelijk gedragspatroon zal de koper geschorst worden.
Hier kan u meer leren over Feedbackchantage:
http://pages.benl.ebay.be/help/policies/feedback-extortion.html
- Misverstand van de koper.
Indien uw koper per ongeluk op het verkeerde item geboden heeft, of hij heeft de object beschrijving niet goed begrepen, kan u best met hem contact opnemen en hem beleefd uw verkoopsbeleid uitleggen. U kan dan een annulering van de transactie overeenkomen.
Hier vindt u daar meer over:
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/cancel-transaction-process.html
op 04-02-2011 19:30
Hoe beindig ik dat geschil en is die verkoop dat verwijderd of staat die dan nog als niet betaald ?
op 05-02-2011 08:51
Hoe beindig ik dat geschil en is die verkoop dat verwijderd of staat die dan nog als niet betaald ?
Het geschil sluiten:
1. Ga naar Transactieproblemen oplossen en zoek het geschil.
2. Onder Hebt u de betaling van de koper ontvangen? selecteert u Ja of Nee.
3. Klik op Geschil sluiten.
Indien uw probleem niet is opgelost
* Als de koper niet heeft betaald, kunt u een creditering van verkoopcommissie ontvangen.
* U kunt een herkansingsaanbod doen aan een andere bieder.
* U kunt het object opnieuw aanbieden (de plaatsingskosten en verkoopcommissie kunnen worden gecrediteerd).
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/unpaid-items.html#close
Eens het geschil gesloten is wegens niet betaling kan de koper niet meer betalen voor het object.