Hallo,
recent kocht ik een artikel op Ebay.co.uk, die ik betaald heb met Paypal.
Ik had op voorhand al eens het bedrag omgerekent met de Paypal valutaomrekenfunctie.
Echter rekende Paypal mij een hoger bedrag aan (zo'n 5.5% meer)
Waarom moet ik 5.5% meer betalen,ik dacht dat kopen met Paypal gratis is?
Dit zou toch niet door de wisselkoers kunnen komen aangezien ik het bedrag heb omgerekent met de wisselkoers van Paypal zelf?
Mijn Paypal account is gekoppeld aan men Visa,ik heb geen valuta op men PP account staan.Zou dit hierdoor kunnen komen?
Met vriendelijke groeten,Steven
Komt waarschijnlijk toch door de wisselkoers, als je betaalt wordt de wisselkoers aangeduid bij Paypal, ik heb ook de indruk dat die altijd iets hoger is dan de omrekening door eBay, die bij de aanbiedingen staat.
Ik gebruik de valutaomrekenfunctie van Paypal zelf.
Paypal zal toch geen 2 verschillende wisselkoersen hanteren?
De vermelde wisselkoers bij het betaaloverzicht komt overeen met de paypal valutaomrekenfunctie,echter is het bedrag dat wordt aangerekend zo'n 5.5% meer.
Is er iemand die hiet uitsluitsel kan over geven?
De vermelde wisselkoers bij het betaaloverzicht komt overeen met de paypal valutaomrekenfunctie,echter is het bedrag dat wordt aangerekend zo'n 5.5% meer.
Als ik het totaalbedrag met verzending, omreken met de wisselkoers die op het betaaloverzicht staat, is het bedrag precies wat ik moet betalen ! Vreemd dat het bij jou niet klopt ?
Ik vind die Paypal valutaomrekenfunctie nergens?
Ik heb wel ergens gelezen dat de Paypalkosten voor de verkoper zijn, en de wisselkoerskosten voor de koper, dat zou het verschil kunnen verklaren, 5,5% lijkt me wel tamelijk veel.
Hoe berekent PayPal de valuta-omrekening?
PayPal ontvangt een aangegeven koers (twee maal per dag) en doet een marge van 2.5% bovenop deze koers om de wisselkoers voor de detailhandel te bepalen die wordt toegepast op transacties waar een valuta-omrekening mee gemoeid is.
Dit wil zeggen dat wanneer er euro's in ponden omgezet worden wanneer u een PayPal betaling doet, en achteraf u de omgekeerde omrekening doet van ponden naar euro's, gebruik makende van de paypal valutaomrekenfunctie, er beide keren telkens tweeënhalve procent wisselkosten worden afgehouden, zodat u in totaal op een vijf procent minder euro’s uitkomt dan het oorspronkelijke bedrag in euro’s dat gebruikt is.
Waar kan ik de wisselkoers zien?
U kunt de huidige wisselkoersen van PayPal op ieder tijdstip bekijken door de volgende stappen uit te voeren:
1. Log in op uw PayPal-rekening op http://www.paypal.be.
2. Klik op ‘Profiel’ bovenaan elke pagina.
3. Klik op de link ‘Valutasaldi’ onder de kolom Financiële informatie.
4. Voer de informatie in de keuzemenu's van de kolom Valuta in en klik op ‘Berekenen’.
De resultaten van de actuele PayPal-wisselkoers zal het in veld onderaan worden weergegeven.
Bedankt Huwitte, ik heb net iets betaald, en inderdaad het te betalen bedrag was ongeveer 3% meer, dan het bedrag dat door eBay omgerekend wordt en bij de aanbieding staat.
Bedankt voor de berichten,
Bij het betalen met paypal kan je nog kiezen welke wisselkoers er gehanteerd wordt, degene van Paypal of degene van de creditcardmaatschappij,
Met welke optie ben je eigenlijk het voordeligst uit?
Zeker als het om grote bedragen gaat.