annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal en kredietkaart

spiky68
Community-lid
Hallo, ik heb nog geen paypal geopend en ben nu informatie aan het inwinnen. Tot nu toe gebruikte ik eenmalige betaling via paypal met kredietkaart (dus zonder rekening bij paypal) bij aankopen op ebay. Nu zou ik toch een rekening willen openen maar ben wat ongerust betreft kosten. Is zo'n rekening echt gratis? En zijn er kosten als je betaalt via kredietkaart? Ik zou deze rekenig enkel gebruiken als koper (niet als verkoper). Veel info gevonden op hun site maar allemaal nogal verwarrend.
Bedankt op voorhand voor de nuttige tips.
Dennis
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Paypal en kredietkaart

spiky68
Community-lid
Ondertussen dan toch rekening geopend met kredietkaart als betaaloptie. Ik vind nergens iets terug betreffende kosten voor kredietkaarten. Als je betaalt via kredietkaart, wordt daar ook nog eens een extra kost voor aangerekend? En hoe werkt het als je moet betalen in USD of £? Ik lees overal dat er een hoge omwisselkoers wordt aangerekend.
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Paypal en kredietkaart

Betalen via CC brengt geen kosten met zich mee voor de betaler, alléén voor de ontvanger.
Betalingen in andere valuta dan euro : de wisselkoers is (naar verluidt) niet echt gunstig, maar als je alles in zijn totaliteit bekijkt valt dat eigenlijk nogal mee.
Immers : postwissels zijn ook niet gratis, en cash opsturen brengt ook zo zijn problemen mee.
WU is dan weer af te raden, en zo is het altijd wel wat.
Voor betalingen buiten de EU is het volgens mij de beste optie.
Binnen de EU kan je overschrijving overwegen.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Paypal en kredietkaart

zowiedot
Community-lid
PayPal-gebruikersovereenkomst pagina 14/31

Valutawisselkosten

ALs de valuta voor uw transactie moet worden omgerekend, wordt dit gedaan aan de hand van een wisselkoers die wordt bepaald door een financiële instelling en regelmatig wordt aangepast op basis van de marktsituatie. De wisselkoers wordt regelmatig aangepast en kan onmiddellijk en zonder kennisgeving aan u worden toegepast. Deze wisselkoers is inclusief verwerkingskosten van 2,5% bovenop de wisselkoers waartegen PayPal in het groot vreemde valuta's aanschaft. Deze kosten worden door PayPal ingehouden.


Bij de afhandeling van een betaling kan je ervoor kiezen om geen omrekening door te voeren door PayPal, ze wordt dan gedaan door de creditcard verstrekker.

Let dan op de kleine lettertjes van diens voorwaarden, meestal wordt er dan ook 2,5% verwerkingskosten aangerekend (bv Citibank).
zowie
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Paypal en kredietkaart

spiky68
Community-lid
Ok, bedankt voor de reactie. Heb ondertussen de bevestiging van de kredietkaart aangevraagd en dan op naar de eerste betaling via paypal account.
Bericht 5 van 5
laatste antwoord