annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkopersbescherming en PP

Even een verhaal.

Voor de eindejaarsaankopen bestel ik iets voor mijn ventje in Duitsland via Ebay. Alles gaat goed.

Voor de betaling met Paypal word ik naar de website van de verkoper omgeleid, ik betaal via PP en krijg perfect een email van PP inzake betaling en van de verkoper een mail dat mijn betaling gebeurt is enz...

Na 20 dagen van afwachten en niks ontvangen te hebben open ik een case in bij PP en contacteer de verkoper om te vragen wat er aan de hand is... geen reactie.

Na 30 dagen vraag ik aan PP een full refund en upgrade ik de case naar een claim.

Na 3 dagen krijg ik een negatieve van PP omdat de betaling gebeurt is via een website waar er geen kopersbescherming is...euh... ik werd via ebay naar de website van de verkoper gedirigeerd..!!!

D.

Bericht 1 van 17
laatste antwoord
16 ANTWOORDEN 16

Even iets verduidelijken.

Deze duitse verkoper (+6800 items) handeld blijkbaar alle paypal betalingen BUITEN ebay af... wat inhoud dat je geen voet hebt om op te staan indien er iets fout loopt..

D.

Bericht 11 van 17
laatste antwoord

@ e-user

Heb wat uitgeprobeerd

PAY PAL in Begie gaat inderdaad niet met AE ,tenzij de verkoper AE aanvaardt

PAY PAL voor een ebay aankoop in Japan,kan met AE.

Heb vandaag dus 3 aankopen gedaan,sorry voor de Belgische verkoper die ik normaal per overschrijving betaal.

De bescherming tegen internetfraude is alleen verbonden aan de gouden kaarten.

Heb de voorwaarden nog eens nagelezen.

Ik heb kaarten verbonden aan de bank,maar contacteer hen wel rechtstreeks.

Heb nog nooit een probleem gehad met AE,ook bij betalingen rechtstreeks aan de verkoper met AE.

@comp-shop

als je een gewone ,dus geen gouden kaart,aan je pay pal rekening hebt,vul dan  een klachtenformulier in,je kan dat downloaden,en betwist die betaling.

Vermits die verkoper nog altijd actief is,zal die nog wel PAY PAL betalingen ontvangen,zodat volgens mij de kans heel groot is dat je je geld terugziet.Ik heb een betaling van 120 euro in 3 keren teruggekregen.

Dien dus zeker onmiddellijk een claim in,bij zo'n grote verkoper kan dat saldo toch niet permanent ontoereikend zijn.

Wacht een week en dien dan die claim in bij je creditcardmaatschappij

Bericht 12 van 17
laatste antwoord

@ Frits,

Een dochter- of zustermaatschappij is net zogoed een onafhankelijke onderneming, ongeacht wie de touwtjes trekt!

Bericht 13 van 17
laatste antwoord

Walesha toch, een onafhankelijke onderneming ben je helemaal niet meer als je volledig onder de structuur valt van het hoofdbedrijf!

Je bent pas onafhankelijk als je een op zichzelf bestaand bedrijf bent en je zelf je structuren, bedrijfsstrategie, beleidsplan, etc bepaalt.

In het geval van Paypal is dit allesbehalve het geval.

Daar wordt alles vanuit het moederbedrijf bepaald en dat is nu eenmaal ebay.

Waarom dacht je dat ze dit bedrijf in het verleden opgekocht hebben? Om het zijn eigen koers te laten varen? Laat mij niet lachen hé?

-- Bewerkt door hetzijspoor om 28 Dec 2011 17:33 CET

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 14 van 17
laatste antwoord

sorry voor de Belgische verkoper die ik normaal per overschrijving betaal.

@siemenpoes: als die verkoper je reputatie kent, zal hij/zij daar wel niet om malen zeker? 😉

Bericht 15 van 17
laatste antwoord

@ frits, nog nooit gehoord van "fiscale constructies" zeker?? Je bent dan wel een goeie handelaar, maar als economist ben je volgens mij over de hele lijn gebuisd hoor!

Mijn laatste werkgever had vier firma's, elk met hun eigen beleid, boekhouding, CEO, BTW-nummer, handelregister enz. maar hij was de "de grote baas" van alle vier en op het eind van het jaar verdween wel het grootste deel van de winst van die vier in zijn zakken... en dat waren dan KMO's... toch ne keer uw huiswerk overdoen!

Bericht 16 van 17
laatste antwoord

Alsof een eigen boekhouding en BTW-nummer wil zeggen dat je onafhankelijk zou zijn!

Jongens toch... Wees eens realistisch en beseft toch eens dat je hier naast de kwestie spreekt...

eBay heeft Paypal speciaal binnen gehaald om zijn impact op zijn gebruikers te kunnen vergroten! Dat is de realiteit en geen enkele andere.

Tuurlijk heeft Paypal een ander beleid als ebay, da's nogal wiedes want ze spelen totaal op verschillende produkten. Het enige wat hierin een rol speelt is diegene die het beleid bepaalt. En tot op heden is dit ebay hoor.

Als je ooit eens de jaarverslagen van ebay.inc zou kunnen consulteren, dan zou je duidelijk zien dat Paypal daar gewoon is opgenomen is als onderdeel van het geheel waar trouwens nog vele andere dochterondernemingen in vervat zitten.

En als zinnetjes als deze "A job in Paypal at eBay may be waiting for you!" bij jou nog altijd geen lichteke doen branden, dan blijf je maar best zitten in je eigen gelijk hoor.

Maar van één ding mag je gerust zijn, mijn basisopleiding is toevallig wel economie hoor 😉

Bericht 17 van 17
laatste antwoord