annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is het beste?

Paypal of overschrijving voor een betaling te doen naar buitenland?

Ik heb mij geinformeert voor een overschrijving te doen naar Holland maar die bediende zij mij dat ik daarvoor 10 euro extra kosten ga aan hebben (taxe).

Daardoor dat ik zou overwegen om mij een visa kaart aan t schaffen voor paypal in te schakelen maar ik vraag mij af of dit echt interessant is? En vooral goeikoper dan een overschrijving?

Mvg
Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Wat is het beste?

tomsellstuff
Community-lid
Beste,

ik hoop dat die bediende dat je wijsgemaakt heeft dat een overschrijving van belgië naar Nederland geld kost, geen bankbediende is, indien dat wel zo is, moet hij/zij dringend naar de bijscholing.
Het is nu al enkele jaren zo, dat je via de BIC en IBAN nummers (die elke rekening in de Europese Monetaire Unie heeft) gratis overschrijving kan doen binnen diezelfde EMU.

dus je overschrijving van belgië naar Nederlands kost niets.

VISA en paypal : zelf gebruik ik voor betalingen in het buitenland altijd paypal, omdat je daar makkelijker je geld kan van terugkrijgen in het geval van oplichting.
Goedkoper is het zeker niet. het bedrag dat je aan de verkoper betaald is in beide gevallen hetzelfde.
Via je VISA card zal het zelfs duurder zijn, of je zou ze gratis van je bank moeten kunnen krijgen.
sweet sweet revenge

ik blijf nog even
Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Wat is het beste?

Binnen de Eu gebruik ik overschrijving (met IBAN en BIC)maar dan wel met gedeelde (shared) kosten. Dat betekent dat je evenveel (of even weinig) onkosten hebt als een binnenlandse overschrijving. Je koper ontvangt dus he tvolledige bedrag, zonder afhouding, e nzonder bijkomende kosten voor jou.
Paypal , daarentegen gebruik ik bijna uitsluitend "overseas", omdat daar wel een kostenplaatje voor verkoper aan vast hangt.


Als U het met mij eens bent, begrijpt U me waarschijnlijk verkeerd !



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Wat is het beste?

miss_catje
Community-lid
Het probleem is dat ik betaald heb bij iemand die actief was en nu ineens niet meer ingeschreven staat...Het is nu al meer dan 10 dagen geleden en heb nog altijd niks ontvangen...Kan ik m'n geld terugkrijgen ook al heb ik betaald via overschrijving??Ik vind het wel erg want zag uit naar m'n pakje 😞
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Wat is het beste?

Wat was de reputatie van die verkoper ?
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Wat is het beste?

10 euro kan niet kloppen, tenzij het in een andere munteenheid is dan Euro. Dan kunnen er wel zulke kosten bijkomen. Ook kan er een kleine kost (zeker geen 10 euro) bijkomen als je een lokettransactie doet, ipv het zelf te doen via internetbankieren of de betaalautomaat.

Ik denk (maar ben niet zeker) dat je ook een paypal kan openen zondeer visa kaart en dan kan je er gewoon geld naartoe schrijven, en zo betalen. Ik raad altijd paypal aan, omdat je in geval van fraude je geld zeker terug krijgt. Bij overschrijving gaat dat iets moeilijker liggen.
Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Wat is het beste?

Ik denk dat om fraude te vermijden, je beter andere middelen gebruikt, zoals gezond verstand enzo. Fraudeurs gaan altijd proberen gebruik te maken van de meest onveilige types, zoals cheques, en PayPal (gelinkt aan Hotmail accounts enzo). Ik heb nog nooit een geval van fraude gekend, en in dat geval geef ik negatief advies, en ik dien klacht in bij eBay. Maar vreemd genoeg, heb ik dat nog nooit moeten doen.
Bericht 7 van 7
laatste antwoord