annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

paypal transactie teurgbetaald

ik heb iemand terugbetaald via paypal en dan zegt hij dat hij niks ontvangt
het staat zelfs op de ebay transactie dat het geld teruggegeven is???
want kan ik doen om te bewijzen dat ik hem terug betaald heb?
dank u voor uw antwoord
Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Misschien is het dit. Als de koper oorspronkelijk betaald heeft via credit card komt de terugbetaling niet terecht op het PayPal saldo (dat blijft onveranderd), maar gaat terug naar zijn credit card en kan het 30 dagen duren voordat de koper de terugstorting ziet op zijn CC rekeningafschrift.

Maar de koper kan wel zien dat de terugbetaling gebeurd is als hij de details van zijn PayPal betaling bekijkt in de historiek van zijn betalingen in zijn PayPal account.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Ben je daar zeker van, Frits ?
Ik heb een paar keer een kleine terugbetaling gekregen via PP, en toen steeg mijn PP-saldo.
Bij een volgende betaling werd eerst dit saldootje opgesoupeerd, en de rest ging van de CC.
Toegegeven, da's al een tijdje geleden. Het zou dus mogelijk zijn dat het ondertussen veranderd is.

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Bij een volgende betaling werd eerst dit saldootje opgesoupeerd, en de rest ging van de CC.

Dat is normaal, en bij de terugbetaling ervan komt het bedrag dat van het saldo gegaan is terug bij op het saldo en gaat de rest terug naar de CC. Wat terugbetaling betreft staat dit op de officiële Belgische PayPal site, dus ik veronderstel dat dit het huidige PayPal beleid is.;-)

* Bij betalingen via bankrekening of PayPal-saldo wordt de terugbetaling op uw PayPal-saldo bijgeschreven.
* Bij betalingen met een creditcard wordt de terugbetaling bijgeschreven op een creditcard.
* Bij betalingen met een creditcard en een andere betaalbron betaalt PayPal het gedeelte van de creditcard op de creditcard terug en het overige gedeelte op uw PayPal-saldo.

Vanwege het creditcardbeleid kan het tot 30 dagen duren voordat de terugbetaling op uw creditcardafschrift wordt vermeld.

www.paypal.com/helpcenter/main.jsp;jsessionid=pGNxK1NTr1nNjClJ. . .

Hugo ;-)

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Ha, zo zit dat ...Thx, Huwitte.
Als ik het goed begrijp kan je dus nooit met zekerheid zeggen dat je een terugbetaling (nog) niet hebt ontvangen, omdat je niet weet of ze betaald is van een saldo of van een CC.
Da's dan vrij vervelend, natuurlijk.

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Als de koper inlogt in zijn PayPal account ziet hij de vermelding van de terugbetaling, ook als het terug naar de CC gegaan is. Men moet daarvoor niet wachten op het CC rekeninguittreksel of het consulteren ervan via online Banking. Men ziet dit als men op de details van de originele PayPal betaling klikt, en denk dat er ook een aparte transactielijn toegevoegd wordt in de PayPal betalingsgeschiedenis.

U kunt de status van transacties in het Geschiedenislogboek van uw PayPal-rekening vinden. Het bevat een overzicht van al uw PayPal-transacties en de bijbehorende status.

Ga als volgt te werk als u de Geschiedenis van uw PayPal-rekening wilt bekijken:
1. Log in op uw PayPal-rekening op http://www.paypal.be.
2. Klik op ‘Geschiedenis’ bovenaan de pagina.
3. Selecteer de gewenste data en klik op ’Weergeven’.
4. Klik voor meer informatie op de link ‘Details van een transactie’.

Transactiestatus: Terugbetaald
De betaling is terugbetaald door de verkoper of op grond van een claim die beslist is in het voordeel van de koper.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Ha, nu snap ik het.
Bedankt voor de uitleg, huwitte !

Bericht 7 van 7
laatste antwoord