annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Ik wil nu graag eens van dit "café" gebruik maken om m'n collega handelaars te verwittigen als ze ooit een betaalterminal aanschaffen dat ze dan zeer goed moeten overwegen met welke firma.


 


Er bestaan een aantal firma's in die apparaten en ik ben getuige van zeer eigenaardige handelspraktijken van één bepaalde firma.


 


Om juridische redenen zal ik hier geen namen noemen maar het lijstje ik hier thuis heb met gedupeerden begint lang te worden.


 


Zelf was ik ook slachtoffer maar zit nog aan de firma vast, nog 3 jaar lang en dan vliegen ze buiten.


 


BELANGRIJK om te onthouden.  Eender met welke firma je in zee gaat, kies voor een leverancier die het CHARTER ondertekend heeft bij Unizo, de zelfstandigen organisatie.  Het volstaat even te googelen met de woorden:  charter betaalterminal  en je zal met Unizo gelinkt worden. TE ONTHOUDEN DUS !!!


 


Wat is er dan eigenlijk aan de hand?  Het begint allemaal met een vertegenwoordiger die langs komt en meteen worden alle andere firma's afgekraakt, zij zijn de beste, de goedkoopste.  er wordt gebabbeld en met veel beloftes gegooid en voor je het weet heb je je handtekening gezet op een contract waar je 60 maanden aan vasthangt.  Och 60 maand .... denk je dan maar dat is verdorie 5 jaar !!!!    Te laat!  Getekend.  Je vraagt aan de verkoper als je de zaak nu zou stoppen, kan je dan alles stopzetten, jaja, geen probleem wordt allemaal wel geregeld.  Wat de man vooral niet zegt zijn de kleine lettertjes op de achterzijde van het contract die zegt wanneer je de zaak stopzet, ongeacht welke reden, je een verbrekingsvergoeding moet betalen van 605 euro incl. btw.   Op die manier zijn er dus al velen die na twee of drie jaar de zaak stoppen gefopt.   In ons geval hadden we zo'n terminal besteld en zou levering zijn binnen de maand maar het heeft 3 maand geduurd, meer nog, toen ze kwamen installeren ging het toestel niet.  Ze hebben het terug meegenomen en 2 weken nadien kregen we een factuur van 605 euro omdat we het contract verbroken hadden !!!!   We hadden helemaal niets verbroken, we wachtten toen nog steeds om een terminal die werkte.  Tot op een moment we naar de rechtbank moesten en toen zijn m'n stoppen doorgeslaan, heb gemaild, gebeld, wat nog allemaal en toen hebben ze alsnog een terminal komen plaatsen die af en toe niet werkt .....


 


Nu goed, dat was mijn zaak, ondertussen kwam ik in bezit van getuigenissen van andere handelaars.  Zo nu deze week ik het geval kreeg van een tandartsenpraktijk waar een vertegenwoordiger van die firma zich van den domme hield, de tandarts dacht dat hij iemand van het bedrijf was waarmee hij reeds 12 jaar werkte en de terminal zou vervangen worden. Dus, die tandarts was tevreden van zijn leverancier.  Maar zonder het te weten en door de listige truken heeft hij een contract ondertekend met die andere firma met alle gevolgen van dien. Verbrekingsvergoeding te betalen van het contract en alle miserie erbij.    


 


Wil je meer lezen over dit geval, ga dan zeker eens naar de website van testaankoop, daar lees je ook meer getuigenissen.


 


Ga naar forum, rubriek recht en fiscaliteit, onderwerp: betaalterminal OPGELET bij aanschaf.


 


Dus, beste collega handelaars, een verwittigd man is er twee waard.


 


 


Johan

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Een overlijden kan soms voor bizarre problemen zorgen omdat sommigen contracten wel eens TE letterlijk nemen... enkele jaren geleden stierf een broer van mij, hij woonde toen in een sociale woning... de huisvesting eistte van ons drie maanden vooropzeg + drie maanden wederverhuringsvergoeding omdat... "meneer zijn appartement niet had opgezegd volgens de voorwaarden in het contract". Je moet dus drie maanden op voorhand weten dat je gaat sterven??? Door tussenkomst van de notaris is het feest echter niet doorgegaan en hebben ze de waarborg moeten terugstorten.. dat noemt men dan ook nog een "sociale" woning.


In het geval van die dubieze firma hier, denk ik niet dat zij dat kunnen eisen, de wetgever voorziet trouwens bepaalde clausules in het geval van overlijden van de contractant, het gaat hier tenslotte niet om leningen of kredieten, maar om dienstverlening.

Bericht 11 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Bericht 12 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Geert,


 


Moet je boete betalen!


Anders moet je eens kijken op de site van testaankoop!


 


 


Ik heb nu al meer dan 1 maand mijn Bankys aangetekend opgezegd


ik heb ook nog steeds geen reactie gehad hoor.


Heb er nu 2 staan Keyware en banksys.


 


 


 


Groeten


Nella


 


 


 

Bericht 13 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

eigenlijk zijn die banksis enz... terminals puur verlies als je niet boven de 1000 euro verkoopt..



wij hebben jaren gelden al die teminals buitengezet... klanten klaagden wel de eerste maanden, maar begrepen onze uitleg...



Wij hebben geen terminal staan en sparen ongeveer 150 euro per maand uit...reken maar eens na...dan weet je wat ik bedoel..



en ja... we zijn ouderwets???,dat denk je,  maar wij bieden onze klanten iets anders aan... nml onze eigen internet banking connection...en kost ons GEEN frank... de klanten kunnen via onze kassa pc inloggen op hun internet banking, we hebben van de meeste banken zo'n kastje en de klanten kunnen hun aankopen perfect betalen via dit...




D.

Bericht 14 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

speedsterboy1
Community-lid

Die is goed, beursgenoteerd. Als je weet vanwaar ze komen en wat het aandeel nu nog waard is.


Vijf jaar geleden bijna 7 eur, nu schommelen ze al lang tussen de 60 en 70 CENT.


Rommelaandeel dus.

Photobucket

Bericht 16 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Ja, heb zopas een mail gekregen van iemand met enkele links !


 


http://www.spaargids.be/sparen/algemeen-nieuws-betalen/problemen-met-betaalterminal-keyware.html?utm...


 


Unizo heeft gisteren een artikel gelanceerd !   Er is dus iets in beweging.


 


Inderdaad, heb even gegoogled en blijkbaar is die Keyware toch aan het verzuipen, kon het eerst niet geloven maar inderdaad stond hun aandeel 7 euro en het jaar 2007.


 


 


 http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_technologie/Keyware_hyperoptimistisch_voor_2012.9211933-3127...


 


 


dit artikel kwam erna,  blijkbaar schieten ze in paniek bij Keyware !!   Goeie vooruitzichten ???


 

Bericht 17 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Het is een oudere topic die terug in de belangstelling moet gebracht worden.


 


Enkele tientallen handelaars in  Vlaanderen leggen een klacht neer bij het parket van brussel voor de handelspraktijken van de firma Keyware.


 


Een dezer dagen zal het één en ander in de krant staan, ook VTM zou intresse hebben voor de zaak.


 


Keyware is een firma die betaalterminals verhuurt en hun verkopers gaan heel agressief te werk om nieuwe klanten te ronselen.


 


Als je eens googled kan je heel veel terug vinden op verschillende fora waar gedupeerde handelaars hun beklag doen.


 


Wat gebeurd er nu eigenlijk:   Wel,  een Keyware verkoper(ster) gaat langs bij een handelaar die een terminal heeft bij een andere firma, bvb atos worldline.


 


De verkoper(ster) zegt dat ze komt voor de betaalterminal en legt uit dat deze moet vervangen worden.  Ze weet op zodanig goeie manier het vertrouwen te winnen van de handelaar en laat uitschijnen dat ze dus werkelijk van de firma is de betaalterminal die bij die handelaar staat.


 


Ze profiteren van het feit dat het druk is in de zaak en ondertussen doen ze hun verhaal, een technieker zal langskomen om hun toestel te updaten/vervangen.


 


De handelaar vind het allemaal goed, en tekend een contractje dat het toestel mag vervangen worden.   Zodra die handtekening gezet is zegt de verkoper dat de technieker één dezer dagen zal contact opnemen om de toestellen te vervangen en ze verdwijnt als vlug als ze kan.


 


Als het even wat rustiger is in de zaak of na het sluiten van de winkel bekijkt de handelaar z'n papieren en ook dat contractje en wat blijkt, hij heeft een contract van 5 jaar getekend bij een andere firma, bij Keyware in dit geval.


 


Ogenblikkelijk belt hij Keyware op en daar is niemand thuis, de handelaar stuurt een mail en belt nogmaals en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.  De handelaar zegt dat het een vergissing is, hij wil helemaal niet van firma veranderen want is tevreden van Atos Worldline. Maar er is geen terugkeren aan.  Contract is contract en ja, ook al is die terminal nog niet geleverd want blijkt dat je zelf maar moet zien wat te doen met je andere terminal van Atos, je bent nu klant van Keyware.  GEEN PARDON.   Als je wilt dat wij geen terminal leveren dan moet je een schadevergoeding betalen van 605 euro btw inclusief.


 


Dit is wat er dus gebeurd.


 


Ook winkels die bvb na 6 maand, 2 jaar, 4 jaar ophouden, of een sterfgeval, faillisement, je moet steeds een dure opzegvergoeding betalen van 605 euro. Zonder pardon, het staat in het contract en het is bikkelhard en het wordt ook bikkelhard gespeeld van de CEO Stéphane Vandervelde die al menig maal in opspraak gekomen is met z'n Keyware bedrijf.


 


Los daarvan doet deze firma het bar slecht op de financiële markt, ze zijn beursgenoteerd en de aandelen zijn niets meer waard, aandeelhouders van in het begin zijn al veel centen kwijt.  Keyware staat zelfs te koop.


 


De firma is een grote luchtbel die menig maal in opspraak kwam met een CEO die erg onbetrouwbaar overkomt.


 


Logisch dat je alles doet om geld binnen te rijven, ook al is dit op een zeer agressieve manier. Ze schuwen zelfs niet om de concurrentie te gebruiken voor hun praktijken, bewijze de vele artikelen die reeds verschenen zijn, ik zuig het niet uit m'n duim.


 


Een klein artikeltje wil ik jullie meegeven.


 


http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_diensten/Oorlog_om_de_betaalterminal_bij_uw_bakker.9211644-4...


 


Als er ebayers zijn met een winkel die ook last hebben met dat bedrijf mogen ze mij een mail turen, ik heb de brief hier van het FOD met alle gegevens om een klacht in te dienen bij het parket van Brussel die effectief een onderzoek gestart is.


 


Ook is er het bericht van de laatste dagen door Unizo die m'n verhaal hier volledig staaft.


 


http://www.unizo.be/antwerpen-mechelen/viewobj.jsp?id=4870193


 

Bericht 18 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Bij mij is zelf 2X het bedrag van 87€ afgehaald via dommicilering.


En ik krijg het niet terug ze gaan het verrekenen met de volgende maanden.


Ik heb de domicilering dan ook onmiddelijk stop gezet.


Banccontact betalingen van de Woensdag komen bij mij er de volgende week Dinsdag maar op enz.


IK heb hen al verschillende mailen gebeld om te zagen!!


 

Bericht 19 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Even melden dat er een rechtzaak opgestart is !  Het zit in vooronderzoek. Het ministerie van economie zal Keyware voor de rechtbank dagen voor z'n onwettige handelspraktijken.


 


Dus, wees gewaarschuwd, als je een winkel opstart en je wenst een betaalterminal aan te schaffen, neem dan goeie raad en zorg dat je geen 5 jaar aan 1 firma vasthangt want als je zaak vroegtijd stopt mag je een boete betalen van rond de 750 euro.


 


Bij de meeste terminalbedrijven, die trouwens het charter met Unizo ondertekend hebben (google: charter betaalterminal) kan je weg na één jaar zonder opzegvergeoding.


 


Ook opgelet als je  bij een andere leverancier zit en er komt een verkoper(ster) binnen die zegt dat je terminal moet geupdate worden, het zou wel eens iemand van Keyware kunnen zijn die je via een slimme list een contract doet tekenen.


 


Een gewaarschuwd man is er twee waard.


 


Johan

Bericht 20 van 22
laatste antwoord