annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

OPLICHTING - FRAUDE

henrieke_99
Community-lid

Bij volgende verkopers in China werd een GSM besteld en betaald met paypal. Nadat er maar niets werd opgestuurd werd er een geschil geopend op Paypal, pas dan werden er 2 zendingen verzonden (AANGETEKEND), echter de inhoud is om achterover te vallen. De ene envelop bevat een stuk isolatie met daarin 1 dollar muntstuk, de 2de envelop bevat een een Chinees muntstuk. Beide verkopers zullen aan de hand van de "AANGETEKENDE zending" willen aantonen dat zij het gekochte wel degelijk hebben verstuurd, echter wanneer men de envelop bekijkt dan is het duidelijk dat daar geen gsm in past.


Noot: gegevens werden verwijderd!

Bij eerste verkoper zijn er honderden klachten, bij de 2de is de feedback enkel nog prive.

 

-- Bewerkt door kobe2212 om 10 Nov 2010 13:28 CET

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (3)

Antwoorden (3)

hughwitte
Community-lid

Dat is blijkbaar al een tijdje bezig met die verkoper. Zie het eBay AU draadje over de twee accounts van deze verkoper door deze twee gebruikersnamen samen op te geven in Google. Het eerste account is niet meer bij eBay ingeschreven, het tweede staat op privé en is hoogstwaarschijnlijk al geschorst als verkoper.:O

 

Hebt u al contact opgenomen met PayPal? Het geschil/claim in ieder geval zelf niet sluiten, men kan slechts één geschil per betaling openen, PayPal zal uw geschil/claim waarschijnlijk omzetten van 'Niet-ontvangen object' naar 'Sterk afwijkend van de omschrijving' aangezien u nu voor ontvangst getekend hebt. Het feedbackprofiel van beide verkoperaccounts is recent zo slecht dat men mag verwachten dat PayPal weinig moeite zal hebben om uw uitleg te geloven, zodat u uw geld terug krijgt. Doe, in het geval u via uw creditcard betaald hebt, geen aanvraag tot terugboeking bij uw creditcard maatschappij zolang het PayPal onderzoek loopt. Zulk een aanvraag stopt een lopende PayPal procedure.

Probeer opnieuw een geschil te openen bij Paypal, of via je CC-maatschappij het geld terug te claimen, maak duidelijke foto's van de zendingen, dat kan van pas komen als bewijsmateriaal.

 

kobe2212
Community-lid

@henrieke_99: wij begrijpen uw ergernis naar betrokken accounts maar mogen we met aandrang vragen de accountnamen en zeker al de mailadressen niet zomaar op de fora te plaatsen.
Dit kunnen we niet toelaten op de ebay-fora

Een vraag stellen