op 15-03-2011 11:55
Dag , de verkoper heeft een pakje verzonden vanuit UK, carrier is mij op dit ogenblik nog niet bekend. BPOST heeft het bij mij aangeboden. Op een uur dat de meeste mensen werken zijn , ik dus ook. Daarom liet ik het pakje doorsturen naar een postpunt. Daar kan ik het halen van 7 (smorgens) tot 20 (savonds). Dat past dan wel eens. Nu blijkt dat BPOST deze service afschaft. Nu zoek ik alternatieven. Er is bvb KIALA, misschien zijn er nog. Binnen belgie en zelfs vanuit belgie naar het buitenland is mij duidelijk(voor zover ik geen interesse hebt voor de carrier in het buitenland). Maar hoe maak ik mijn afzender in de UK wijs om KIALA te gebruiken? één en ander is mij helemaal niet duidelijk. BPOST doet een deel kantoren dicht en richt het postpunt op als alternatief. Nu worden de postpunten ook in functie beknot. Blijkt dat BPOST niet lander in pakjes is geinteresseerd, maar zich op financieele diensten toelegt.
natuurlijk kan ik het pakje in het postkantoor halen , het postkantoor is open gedurende de 'werk-uren'. Dat was nu juist het grote voordeel van zo een postpunt. Een postpunt is gelegen in een winkel die vroeg en/of lang open is , zoals bij het postpunt waar ik vroeger ging , van 7 to 20. Ik zoek mij suf wie ik kan aanspreken. Ik zou het pakje inderdaad kunnen laten afgeven in een winkel waar men mij kent , bij de bakker bvb die kent mij , en als er niet teveel gasten op hetzelfde idee komen, zal die dat wel willen doen , denk ik ... maar stel dat er al of nog gasten zijn, en er elke dag een stapel pakjes bij de bakker staan , dan ziet het er niet goed uit ...