annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Voorwerp wordt niet verstuurd vanuit de UK zoals aangekondigd maar wel vanuit de US. Kan ik aanspraak maken op paypalbescherming ?

vinyllagirl
Community-lid

Op 8 januari kocht ik artikel 181056260342 aan van een Engelse verkoper.  Ik betaalde via paypal en de verkoper nascakes vertelde me dat de iphone 5 snel zou verstuurd worden.  Op 16 januari kreeg ik een bericht van de verkoper dat het toestel vanuit de VS zou verscheept worden, wat ik niet wist bij de aankoop van het toestel.  Ik wacht wekenlang op het toestel tot ik een brief krijg van de douane met een vraag om inlichtingen over de inhoud van het pakket.  Ik antwoord zo getrouw mogelijk en sluit ook de ebaygegevens bij mijn antwoord.  Sinds dan wacht ik nog altijd op nieuws van de douane.  Ik ben ervan overtuigd dat mij hoge douanekosten te wachten staan als ik het pakket al krijg.  Daarom zou ik graag de aankoop annuleren en heb inmiddels een beroep gedaan op paypalbescherming om mij zelf te beschermen.  Natuurlijk doet de verkoper nu zijn beklag dat paypal het geld terugclaimt.  Hoe moet deze zaak opgelost worden ?  Ik had de iphone graag als valentijncadeau gegeven maar nu heb ik er nog weinig zin in.

 

 

 

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

ik vermoed dat het pakje ook track en trace heeft;

dan heb je weinig aan de PayPal bescherming als het aankomt en je ervoor tekent; officieel heb je het dan ontvangen .

 

in principe moet de artikel beschrijving overeenstemmen met het aangekochtte.

dat het nu van elders moet komen klopt niet (ben je zeker dat het nergens in de kleine aanbiedingsopties of lettertjes staat vermeld???)

-vooral omdat je voor artikelen buiten EU invoerrechten moet betalen, en die zijn NIET gering, te vermeerderen met administratieve diensten etc; reken globaal op ongeveer +30% soms tot +50%

nu zorgt de koper ervoor dat de kosten die hij normaal moet nemen, jij die nu neemt... =bedrog

onze douane neemt er spijtig genoeg ook vaak de tijd voor ; minimum 1 week, vaak tussen de 2 a 3 weken, soms 14 weken (eigen ervaring!)

__

je kan het artikel moeilijk weigeren, bij betaling stem je in met de voorwaarden en conditie.

dat het bij douane ligt heeft geen belang.

in de praktijk heeft PayPal soms wel een kopersbescherming voorkeur; als het te lang duurt voor ontvangst krijg je het terugbetaald.

 

Een vraag stellen