annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper wilt gsm niet terug opsturen

benazzouz123
Community-lid

Hey,
Ik heb op 26 mei 2009 een gsm van een verkoper uit China gekocht, op haar/zijn pagina stond er dat je een garantie van 1 jaar krijgt.

Na 6 tal maanden werkte de gsm niet meer, er was iets mis met de software waardoor de touchscreen amper reageerde.
Ik heb de verkoper gecontacteerd en de verkoper zei dat ik mijn gsm kon opsturen, ik heb het pas ergens begin april 2010 opgestuurd.

Ergens begin mei 2010 stuurde ik een mail naar de koper met de vraag of mijn gsm aangekomen was en hij zei dat het was aangekomen.

Ik vroeg wanneer ik een nieuwe krijg en hij zei dat ik eerst € 15 moest betalen voor de zending.
Ik heb een tijdje later de 15 euro betaald maar dan zei hij dat hij niet dezelfde gsm meer heeft en dat ik een nieuwe kon kiezen, dus ik keek wat hij allemaal had en had er eentje gekozen die 30 euro goedkoper was dan de mijne.

Opeens vroeg hij om 100 USD extra te betalen voor de gsm, ik weigerde en hij stelde dan 80 USD maar ik ging hier ook niet akkoord mee aangezien het nog onder garantie was. Nu claimt hij dat de garantie verlopen is en dat hij niks meer voor mij kan doen.hij heeft de gsm nu al 7 maanden en den garantie was 6 maanden geleden verlopen.

 

Kan iemand mij hiermee helpen, ik heb geen idee wat ik moet doen want ik heb in ttl een kleine € 200 betaald voor alles.Ik heb alles via paypal betaald.
Ik probeer nu via paypal die 15 eur terug te krijgen dan heb ik teminste iets terug.

 

Mvg,

 

Khallil

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

hughwitte
Community-lid

Uw oorspronkelijke betaling is ongeveer anderhalf jaar geleden gebeurd. Ik vrees dat dit te lang geleden is om deze te recupereren. Dit gaat niet meer via PayPal, en ook niet meer via uw creditcardmaatschappij indien u de PayPal betaling moest gedaan hebben vanuit uw creditcard.

Wat uw garantieproblemen dan betreft op dit ogenblik is dit een zaak tussen u, de verkoper, de fabrikant van het toestel, en de wetgeving. Maar vermits verkoper en fabrikant waarschijnlijk allebei in China gelokaliseerd zijn lijkt mij het onbegonnen werk om de verkoper proberen te dwingen zich aan de afspraak te houden als deze niet wil.

Wat u wel kan doen is vervolgfeedbackcommentaar geven op de feedback die u gegeven hebt of antwoorden op de feedback die u gekregen hebt, daar staat geen termijn op voor zover ik weet. Maar of dit iets zal uithalen is nog de vraag. Dit kan gebeuren via de links onderaan de pagina met uw feedbackprofiel.

Antwoorden (3)

Antwoorden (3)

benazzouz123
Community-lid

Bedankt voor de snelle reply,

Ik heb een vervolgfeedback gegeven, miss gaat hij hierop reageren.

 

Ja indd vervolgens gwn naar een winkel in de buurt en daar mijn gsm kopen.

speedsterboy1
Community-lid

EN, in het vervolg zoiets kopen in de winkel om de hoek, zal wat meer kosten maar uiteindelijk minder dan zo'n China avontuur.

Waarschijnlijk hebt u geluk dat u de gsm destijds al hebt aangekregen en niet onderschept is door de douane, want waarschijnlijk namaak.

Misschien kan je via je credit kaart nog iets recupereren, maar het is allemaal nogal lang geleden, ik vrees dat het niet meer lukt.

Een vraag stellen