annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Beschadigd artikel ontvangen door ruwe behandeling DHL

afsluiten
Community-lid

Ik (B) kocht in Duitsland een camera-body nieuw ter waarde van 1.678€.


Betaling geschiedde via PayPal.


Verkoper verstuurde het paket met DHL.


Bij ontvangstname van de zending vertoonde de overigens degelijke verpakking een zwaar ingedeukte hoek; vermoedelijk van een zware val of stoot. Bij het openen van de buitenste verpakking hoorde ik inwendig klapperend geluid.


Bij het openen van de camerabody bleek in de behuizing rond de spiegel een en ander voledig los te liggen en onderdelen uit hun vattingen te zijn geschoven. De camera is absoluut onbruikbaar.


Uitvoerig (24fotos) werd de schade gefotografeerd en via PayPal werd melding van dit gebeuren gegeven, terwijl de fotos aan de verkoper werden gestuurd. Deze verklaart zijn verpakking als degelijk (geen stickers "Voorzichtig behandelen - Breekbare inhoud" waren aangebracht) en dient een gedocumenteerde klacht in bij DHL. Vermeld echter dat indien DHL de klacht aanvaardt de max. vergoeding 500€ bedraagt!


De aangifte bij PayPal werd door mij ondertussen in een claim omgezet met vraag om volledige vergoeding. Nu is het afwachten geblazen ... Heeft iemand een gelijkaardig voorval als koper of verkoper voorgehad, en hoe is dit uitgekaart?


Guido Jansen


eBay ID is "guidogerda"


glljansen@telenet.be

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Beschadigd artikel ontvangen door ruwe behandeling DHL

Mogen we het objectnummer ?




Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Beschadigd artikel ontvangen door ruwe behandeling DHL

afsluiten
Community-lid

220880653723

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Beschadigd artikel ontvangen door ruwe behandeling DHL

hughwitte
Community-lid

Normaal mag men verwachten dat PayPal u zal vragen het object op eigen kosten terug te sturen, waarna het oorspronkelijke via PayPal betaalde bedrag zal teruggestort worden. Het feit dat het hier om een particuliere verkoper gaat die wettelijk niet verantwoordelijk is voor de verzending, met een zending die onderverzekerd is, doet niet ter zake voor PayPal.

PayPal-kopersbescherming
13.8 Wat is een object dat sterk afwijkt van de omschrijving (SAVO)?
Hier zijn enkele voorbeelden:
Het object is tijdens de verzending beschadigd.
(PayPal-Käuferschutzrichtlinie
Der gelieferte Artikel weicht erheblich von der Artikelbeschreibung des Verkäufers ab:
Dies gilt für den Zustand des Artikels, in dem der Käufer ihn erhalten hat, unabhängig davon, in welchem Zustand er versandt worden ist.)

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Beschadigd artikel ontvangen door ruwe behandeling DHL

afsluiten
Community-lid

Was het maar zo eenvoudig; email van PayPal vandaag vraagt mij om taxatie door een bevoegd persoon. Canon heeft slechts 1 herstel lokatie in West Europa, en dat is in de buurt van Parijs. Kosten voor transport en het schouwen van 100€ zouden voor mijn rekening vallen. De stoot die bij het transport diepe sporen naliet op de verpakking heeft het lenzensysteem voor de spiegelreflex danig beschadigd; of er in het toestel nog ander schade is kan ik niet beoordelen. Mocht het toestel al te herstellen zijn; PayPal uit zich niet wie die kosten betaald?


Ik heb een nieuwe camera gekocht en aanvaard geen herstelde camera voor de prijs van 1.678€ die ik heb betaald.


Uit de email van PayPal blijkt duidelijk dat zij met alle middelen uit hun koperbescherming trachten uit te komen.


Leuk is ook dat je enkel een faxnummer opkrijgt om te antwoorden; wie heeft dat privé nog staan?


Dit wordt een hardnekkige discussie te worden.

Bericht 5 van 5
laatste antwoord