annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten!!!!!!

fijn7
Community-lid
Al een keer of drie is het mij overkomen dat de postbode aanbelt met een zending waarop ik,aan hem,nog eens ongeveer 8,50 euro douanekosten moet betalen!Dat komt hard aan als je al flink wat verzendingskosten hebt betaalt.Je kan de zending weigeren in zo'n geval,maar dan heb je het gewonnen item niet natuurlijk en gaat in dat geval de verkoper alles terugbetalen?In al de gevallen ging het telkens om een zending uit de Verenigde Staten!Is dat normaal,en wat kan je ertegen doen?
Bericht 1 van 101
laatste antwoord
100 ANTWOORDEN 100

Douanekosten!!!!!!

kurt2409
Community-lid
Had vandaag ook prijs.
marine gps gekocht in de usa 520€
en moet nu via ABX 25 € dossierkosten, 3% invoer tax,+21% BTW op dit alles,en een hoop papier werk men moet een factuur + 2 paginas in vullen, en is reeds als 5 weken geleden aangekocht, maar in de verkoops prijs in de USA is er reeds btw aangerekend dat is onwettelijk men mag daar de btw niet aanrekenen (men ziet dat daar als bijzondere toegestaane winst)heb de verkoper gevraagt mij de reeds betaalde btw terug te sturen, anders is het 14 dagen geld terug garantie
kurt.
Bericht 51 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

e-user2
Community-lid
kurt, in de VS kennen ze geen (Europese) BTW, wat ze wel kennen in bepaalde van hun staten is 'sales tax' en ja ik heb ook reeds kunnen vaststellen dat eBay deze Amerikaanse sales tax in het Nederlands vertaalt naar BTW.

Deze sales tax is echter enkel van toepassing voor kopers die binnen hun eigen (VS) woonststaat kopen bij een zakelijke verkoper die in dezelfde staat gevestigd is.

Best verwarrend omdat niet binnen de EU gevestigde verkopers vanaf een bepaalde omzet binnen de EU wel degelijk Europese BTW dienen aan te rekenen.

ALs jij wel degelijk bij die Amerikaan sales tax (of BTW zoals dit verscheen) betaalde en je nu bovenop BTW dient te betalen bij ontvangst van je item was er iets mis met de wijze waarop je VS verkoper afhandelde. Die Amerikaanse BTW (sales tax) dient je teruggestort te worden. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 52 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

kurt2409
Community-lid
bedankt voor de uitleg dit is dan ook het heen ik terug vraag aan de verkoper maar kreeg juist een e-mail dat ik geen tax heb voldaan aan hem.


Hello,

You didn't pay us the VAT, all you paid for us is the shipping cost from our place here to you in your country. All of the custom and duty fee that you have to pay for your country is your responsibility.

Thanks again for your business

Don
Bericht 53 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Wordt die sales tax niet gewoonlijk bovenop de prijs betaald ? Ik meen zo ergens af en toe in de kleine letterken zo iets gelezen te hebben bij aanbiedingen in USA.
Zoiets van "California residents pay weetikveel % tax"


Alle veralgemeningen zijn fout, en deze dus ook!!!



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 54 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

e-user2
Community-lid
Ik vermoed dat er ook geen sales tax betaald werd doch dat er 'btw' (als slechte eBay vertaling) verscheen met als bedrag 0.

Je hebt toch e-mails van je verkoper gekregen zodat je kan vaststellen wat je voor het item zelf diende betaalde te verhogen met de verzendingskosten? En dit totaal vergelijken met wat je effectief betaalde (bruto in US$ dan). -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 55 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

kurt2409
Community-lid
Dit product is nog steeds tekoop de prijs dat ik betaalde is de prijs wat de mensen in de usa moeten betalen, dus met de tax inbegrepen, voor export mag hij geen tax rekenen volgens mij.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&sspagename=ADME%3AB%3ARTQ%3ABENL%3A1&viewitem=&item=180062262993
Bericht 56 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

mystery83
Community-lid
de sales tax word er achteraf bij de prijs bijgeteld voor klanten waar het van toepassing is, die is niet in de prijs inbegrepen
Bericht 57 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

vanessa3781
Community-lid
Hallo, weet iemand hoe het komt dat ik op een zending vanuit de USA - het betreft een handtas gekocht voor 115 euro excl. verzendingskosten - 66,24 euro (!) douanekosten moet betalen . En terwijl het pakje op slechts drie werkdagen in België was, heeft het nog eens drie weken geduurd voor ik het kon ontvangen ! Absurd gewoon ... Ik vraag mij af hoe die kosten precies berekend worden !!
Bericht 58 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Volgens verscheidene antwoorden in dit draadje moet er 21% BTW betaald worden op de waarde van het artikel verzendkosten inbegrepen + invoertaks + inklaringskosten.
Als er geen faktuur bij zit dan wordt de waarde zelfs geschat door de douane !
Bericht 59 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

lore600_1
Community-lid
Weet er iemand wat ik het beste doe?
Ik heb een brief van ABX gekregen om een betalingsbewijs toe te sturen. Maar op het pakje staat het aangeduid als gift. Met als waarde 140 dollar.
Wat doe ik nu het beste? Zeggen dat ik geen betalingsbewijs heb want dat het echt een gift is.
Of maar mooi wezen en het factuur erbij zetten.
Ik denk wel dat het nog serieus kan schelen. Ik zou namelijk voor de eerste optie kiezen.Maar wat als de douane dan zelf de prijs schat...Hier in België is die namelijk 3 keer zo duur als in amerika.
Bericht 60 van 101
laatste antwoord