annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten!!!!!!

fijn7
Community-lid
Al een keer of drie is het mij overkomen dat de postbode aanbelt met een zending waarop ik,aan hem,nog eens ongeveer 8,50 euro douanekosten moet betalen!Dat komt hard aan als je al flink wat verzendingskosten hebt betaalt.Je kan de zending weigeren in zo'n geval,maar dan heb je het gewonnen item niet natuurlijk en gaat in dat geval de verkoper alles terugbetalen?In al de gevallen ging het telkens om een zending uit de Verenigde Staten!Is dat normaal,en wat kan je ertegen doen?
Bericht 1 van 101
laatste antwoord
100 ANTWOORDEN 100

Douanekosten!!!!!!

beorolex
Community-lid
Ongeveer een maand geleden kocht ik op eBay een mooi horloge t.w.v. ongeveer 3500 euro en het werd verzekerd opgestuurd naar België. Volgens de info op de website van USPS bevond het pakje zich bij de douane en daarop heb ik onmiddellijk contact gezocht met Taxipost (zij nemen de levering over) en ik zou een factuur moeten toesturen met het totaalbedrag. Dit stuurde ik vorige week door via e-mail (een scan van de betalingsopdracht van mijn bank) en volgens Taxipost in Wommelgem moest ik nog meer dan 700 euro douanekosten betalen.
Na er een nachtje over geslapen te hebben heb ik teruggebeld en gevraagd het pakje met het horloge terug te sturen naar de verkoper.
Wat moet ik nu doen? Ik heb al contact opgenomen met de verkoper en hij gaat het opnieuw (eventueel onverzekerd of verzekerd tegen een laag bedrag) naar mij zenden. Ik ga in elk geval opnieuw verzendingskosten overmaken en dat kan eventueel als bewijs gelden. Ik kan het voorstellen als het totaalbedrag voor het horloge inclusief portokosten zodat er dan geen kosten betaald hoeven te worden.
Is dit wel koosjer of niet? Wat raden jullie mij aan?
Bericht 71 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

cave_canis
Community-lid
Ongeveer een maand geleden kocht ik op eBay een mooi horloge t.w.v. ongeveer 3500 euro
Ben je zeker dat het écht is?
Bericht 72 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

cave_canis
Community-lid
Lopende en recente veilingen waarop beorolex( 42) heeft geboden
Om de privacy van de bieder te beschermen, is het mogelijk dat niet alle objecten waarop dit lid heeft geboden, worden weergegeven. Gebruikersnamen worden weergegeven als anonieme namen wanneer de prijs of het hoogste bod op een object een bepaald niveau bereikt of overschrijdt. Als de prijs van een veilingobject in een vet lettertype wordt weergegeven, is er minstens één bod uitgebracht.
Bericht 73 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

cave_canis
Community-lid
Nou moe, voor 3500 koop ik een nieuwe met garantie in de Pelikaanstraat.
Bericht 74 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

cave_canis
Community-lid
Nu weet je pas hoe laat het is.
Bericht 75 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

beorolex
Community-lid
Het horloge in kwestie is uiteraard veel meer waard en heeft op eBay een relatief lage prijs gehaald. Normaal loopt dit op tot ongeveer 4000 euro. Identiek hetzelfde uurwerk werd enkele maanden geleden aan 4350 euro aangeboden (nu kopen) en is dan ook via eBay van eigenaar veranderd.
Zo'n horloge in de V.S. kopen en naar België laten sturen gaat blijkbaar niet zonder kosten. Als gift laten sturen met een zeer hoge verzekerde waarde brengt kosten met zich mee. Het laten aangeven voor US25 dollar (en onder die waarde laten verzekeren) met een factuur voor 58 dollar (portokosten inbegrepen) zou misschien een optie zijn.
Bericht 76 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

cave_canis
Community-lid
Het laten aangeven voor US25 dollar (en onder die waarde laten verzekeren) met een factuur voor 58 dollar (portokosten inbegrepen) zou misschien een optie zijn.
De douaniers zijn echt niet dom hoor.
Stel dat ze gaan denken dat het namaak is...
Bericht 77 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

justicebanger
Community-lid
Hallo,

Ik zou graag schoenen laten overkomen van de US.

Kosten:

Schoenen: 90 USD = 58.068 EUR
Verzendingskosten: 37.5 USD = 24.195 EUR
Samen: 127.5 USD = 82.27575 EUR

Mijn vraag is nu, hoeveel douane- en andere kosten moet ik hier nu op betalen?

Greetz
Bericht 78 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

rozemieke
Community-lid
In het slechtste geval betaal je 21% btw op het ganse bedrag + douanekosten en invoertaksen. Je mag ongeveer rekenen op 1/3de van het bedrag.
Gratis sniper, klik hier

Gratis sniper, klik hier
Bericht 79 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

sony-san
Community-lid
ik heb 130euro ,verzending inbegrepen spolen gekoht van amerika.nu achter 3maand heb ik extra 48euro douane cost rekening boven op??? nu voor materiaal dat 50euro waard is en 80euro kost om te vezenden naar belgie nu nog extra 48euro moet bijleggen?!!!!!! kijk voor mij is gedaan kopen buiten eeg....latste keer..kan mij niet bommen meer...X-(
Bericht 80 van 101
laatste antwoord