annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten!!!!!!

fijn7
Community-lid
Al een keer of drie is het mij overkomen dat de postbode aanbelt met een zending waarop ik,aan hem,nog eens ongeveer 8,50 euro douanekosten moet betalen!Dat komt hard aan als je al flink wat verzendingskosten hebt betaalt.Je kan de zending weigeren in zo'n geval,maar dan heb je het gewonnen item niet natuurlijk en gaat in dat geval de verkoper alles terugbetalen?In al de gevallen ging het telkens om een zending uit de Verenigde Staten!Is dat normaal,en wat kan je ertegen doen?
Bericht 1 van 101
laatste antwoord
100 ANTWOORDEN 100

Douanekosten!!!!!!

rozemieke
Community-lid
De douane rekent altijd op het ganse bedrag; de aankoop + de verzendingskosten.
Gratis sniper, klik hier

Gratis sniper, klik hier
Bericht 81 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

sony-san
Community-lid
ik zeg,beste niets kopen buiten eeg. tijd en geld verliez... en orloges van 3500euro???!!! hoe stom kan de mens zijn?????!!!!!!!
Bericht 82 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

daviddegraef
Community-lid
Hoi

Ik heb vandaag hetzelfde meegemaakt. bestel al enkele jaren regelmatig wat uit de USA en nooit douanekosten moeten betalen. Vandaag belde de postbode aan met twee pakjes (van elk een slordige USD 50) en op elk moest ik 10 EURO kosten betalen. Hij wist me te vertellen dat je gewoon 'geluk' moet hebben, als ze bij de douane je pakje eruit kiezen heb je pech. Ik vraag me dan af, doen ze dit dan open en controleren ze de inhoud ervan ofzo?!

Ik had nog enkele andere oude verpakkingen van pakjes uit de USA liggen en blijkbaar stond daar overel 'GIFT' aangeduid, bij de twee die vandaag aangekomen zijn niet ... . Misschien heeft dat er ook wat mee te maken? Beide pakjes werden verstuurd door de 'gewone' Post Service in de USA.
Bericht 83 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

khan785
Community-lid
Ja ze doen het pakje open, ik had onlangs ook een gsm uit Hong Kong gekocht en ze hadden het ook opengedaan (op het pakket stond ook GIFT). Moest €10 douanekosten betalen, als de douane formaliteiten hoger liggen dan de btw dan moet je altijd maar €10 betalen.

Bedrag van de doaune formaliteiten is vast: €25.
Bericht 84 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

brittreyskens
Community-lid
Ik zou graag een tas kopen uit Hong Kong. Deze kost €14,50 en er staat vermeld dat de verzendingskosten gratis zijn. Toch zou ik graag willen weten wat de douanekosten zijn wanneer ik deze laat overkomen naar België. Iemand enig idee?
Bericht 85 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

e-user2
Community-lid
Gelet op de verkoopprijs zal je vermoedelijk niets aan douanekosten dienen te betalen, maar ...

Je zal niettemin iets afgeleverd krijgen (behoudens een brief van die douane met de vraag of je bereid bent afstand te doen van de jou toegezonden tas) omdat de douane het zal aanslaan wegens namaakproduct. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 86 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Heb al verschillende keren 10 euro kosten moeten betalen aan se Post op een CD uit de USA van nog geen 10$ waarde, schande eigenlijk !!!
In Nederland rekenen ze pas kosten als het pakje meer waard is dan 22 euro. Een vriend van mij in Tessenderlo, Belgie heeft nog nooit moeten betalen,en besteld nochtans ook regelmatig CD's in de USA, kan het zijn dat dat dus voor elke gemeente verschillend is ? Het is dus de post die deze kosten aanrekent om het pakje aan de douane aan te bieden,en niet de douane (zegt de douane zelf)
Bericht 87 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

joaquin-antique
Community-lid
Ja, dat doet De Post op eigen houtje en dat mag niet, is hartstikke illegaal. Dus gewoon pakje in ontvangst nemen en deur voor de postbesteller z'n neus dichtgooien. Het werkt! ;-)





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 88 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

mariah2554
Community-lid
Volgens mij gebeurt het in de luchthaven door de douane.
De ene keer heb je geluk, de andere keer niet.
Maar het blijven schandalige praktijken,
Bericht 89 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

joaquin-antique
Community-lid
Nee, die 10 euro (eigenlijk 9,90 maar die 0,10 stelen ze er doodleuk nog even bij) wordt door De Post aangerekend, daar heeft de douane niks mee te maken.

Gewoon doen zoals ik al zei.
Pakje aannemen en net doen of je je portemonnee gaat pakken en deur sluiten. Kan zijn dat de postbesteller dan nog een paar keer aanbelt maar die laat je dan gewoon lekker bellen totdat 'ie afdruipt.
Ik geef 'em wel altijd 10 euro rond de Kerst of met Nieuwjaar. 🙂

Beter is om je pakjes vanuit niet EU landen naar een Nederlands adres te laten sturen maar dan moet je wel vrienden, familie of kennissen hebben die dat voor je in ontvangst willen nemen.





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 90 van 101
laatste antwoord