annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten!!!!!!

fijn7
Community-lid
Al een keer of drie is het mij overkomen dat de postbode aanbelt met een zending waarop ik,aan hem,nog eens ongeveer 8,50 euro douanekosten moet betalen!Dat komt hard aan als je al flink wat verzendingskosten hebt betaalt.Je kan de zending weigeren in zo'n geval,maar dan heb je het gewonnen item niet natuurlijk en gaat in dat geval de verkoper alles terugbetalen?In al de gevallen ging het telkens om een zending uit de Verenigde Staten!Is dat normaal,en wat kan je ertegen doen?
Bericht 1 van 101
laatste antwoord
100 ANTWOORDEN 100

Douanekosten!!!!!!

breeze_yabe
Community-lid
En als het van binnen de EU moet komen, betaal je dus niets bij?
Bericht 21 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

joaquin-antique
Community-lid
Klopt, transacties binnen EU landen zijn vrij van invoerrechten e.d. :-D

de eBayer van de maand mei


Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

klik hier
of op het logo



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 22 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

wimcapri
Community-lid
je betaalt volgende kosten (los van je aankoop en verzendingskosten) bij een douaneaangifte:
- inklaringskosten (Post, UPS, FedEx e.d.), de 8,5 Eur die de Post rekent is echt wel weinig hoor, ik werk zelf bij een expediteur en onze totale kost incl aflevering zit rond +/- 100 Eur voor kleine pakketjes.
- invoerrechten: vastgelegd % afhankelijk van het soort goederen, wordt berekend op de waarde van de goederen + % van de verzendingskosten (% afhankelijk van land/staat van verzending)
- btw: 21% op de waarde van de goederen + resterend % verzendingskosten + invoerrechten

bij dingen zoals Ebay aankoop worden de verzendingskosten niet apart aangegeven door de Post aangezien ze die niet weten, dus zij baseren zich gewoon op de aangegeven waarde van de goederen...
Bericht 23 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

creamontop
Community-lid
Zeg gewoon tegen je aanbieder het product niet als "nieuw" te verpakken, en....


FREE SAMPLE WITHOUT VALUE op het pakje vanboven erop !!!
inclusief een faktuur met waarde NUL (0,00 €)

zo moeilijk is dat niet.

En laat je objecten NIET overkomen met express services zoals courierdiensten (ups,dhl,fed ex, enzoverder) maar wel via een gewone verzekerde of aangetekende verzending) toch als het uit een land komt met een degelijke post reputatie.
Bericht 24 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

miekecooky
Community-lid
vorige week mocht ik 76euro betalen op een zending uit Amerika. De totale waarde oversteeg het 45euro plafond dus zit ik met de gebakken peren. was dit nu een "eenmalige" proef? met al het ebay en ander internet verkeer is het toch onmogelijk alle transacties te controleren en taxeren?? Hoop ik... Is er een mogelijkheid om deze taxen te omzeilen? administratieve wirwar!
Bericht 25 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

joaquin-antique
Community-lid
Is er een mogelijkheid om deze taxen te omzeilen?

Wat is dat nou voor vraag. :^O Belastingontduiking? :^O

Het is toch normaal dat je als je iets invoert je daarover invoerrechten en accijnzen moet betalen?

Lees er hier alles over op de site van de Belgische douane:
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/kopen_internet/index.htm


Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

klik hier
of op het logo



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 26 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Het is normaal dat deze BTW aangerkend wordt, hier moet je die ook betalen, die zit reeds in de verkoopprijs.

Er zijn reeds vele pakketten die via de transportband door een laser gaan, en zo zien ze wat erin zit.

En denk eraan, ze zijn niet dom, want ze hebben wel lijsten van vele producten en de waarde ervan.

Jij kan erop zetten 45,00 € maar als ze zelf vaststellen dat de prijs vb. 200,00 € is zal je hierop BTW betalen;

Dit is een eerlijk systeem hey is vele jaren reeds zo,
aan de grens met uw auto moet je die ook betalen aan de grensen van de EU.

Anders ben je een smokkelaar voor de wet met alle gevolgen van dien.
Bericht 27 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Ik koop ook al lang in het buitenland en heb nog nooit moeten bijbetalen. Maar ik koop alleen vinylplaten en soms cd's in het buitenland, geen dure elektronische apparaten of zo.
Bericht 28 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

ogflameboy
Community-lid
laatst pakje ontvangen uit de v.s. ter waarde van 133 euro, moest er nu nog 79 euro (60%!!!) douanekosten op betalen...
dit vind ik er toch wel over gaan!
heb proberen te achterhalen hoe ze die berekening doen, maar ik kreeg nooit antwoord van onze hardwerkende overheidsdiensten
Bericht 29 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

eddy@ebay.com
Community-lid
De douanekosten zijn opgebouwd uit:.
1. Invoerrechten
2. 21% BTW
3. aanbiedingskosten

Hier is een handige link van de Douane & Accijnzen:
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/kopen_internet/index.htm


Mvg. Edina

Prettige Kerstdagen en een Gelukkig & Gezond 2007


Mvg. Edina

"All right, don’t panic. I’m here, everything under control."

Bericht 30 van 101
laatste antwoord