annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hallo, Duitsland "Verzendt mogelijk niet naar België?"

"Verzendt mogelijk niet naar België", (bieden op Märklin treinen)  komt op E-Bay Duitsland meer en meer voor. Het gaat alleen over België, nooit over Frankrijk, Oosterijk, Marroko of Engeland. Gek is dat als je contact opneemt en de verzendprijs vraagt er eigenlijk nooit een probleem. Het is wel heel verveeeeeelend, iedere keer terug dezelfde vraag te moeten stellen om dan hetzelfde antwoord te krijgen. Concreet waarom alleen België en met welke bedoeling?

mvg,

Robert

 

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Hallo, Duitsland "Verzendt mogelijk niet naar België?"

Hallo,

 

u bent niet de enige persoon die dat opmerkt. Ik koop ook veel in Duitsland en heb ook alijd hetzelfde aan de hand.

 

mvg,

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Hallo, Duitsland "Verzendt mogelijk niet naar België?"

Halo, 

Sinds enkele maanden zelfs in vet rood.

Joost mag weten waarom.

mvg,

Robert


@hollekeel schreef:

Hallo,

 

u bent niet de enige persoon die dat opmerkt. Ik koop ook veel in Duitsland en heb ook alijd hetzelfde aan de hand.

 

mvg,



@hollekeel schreef:

Hallo,

 

u bent niet de enige persoon die dat opmerkt. Ik koop ook veel in Duitsland en heb ook alijd hetzelfde aan de hand.

 

mvg,



@hollekeel schreef:

Hallo,

 

u bent niet de enige persoon die dat opmerkt. Ik koop ook veel in Duitsland en heb ook alijd hetzelfde aan de hand.

 

mvg,






Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Hallo, Duitsland "Verzendt mogelijk niet naar België?"

Ofwel zenden ze niet naar België ofwel vragen ze prijzen zoals No.1 Outlet 19 euro port + 1 euro per extra stuk.

Als 15 stuks koopt betaal je zo direkt 34,euro. Dit zijn abnormale prijzen, ik heb dit al gemeld aan ebay, daar krijg ik zelfs nog geen antwoord op. Die vinden dit blijkbaar normaal. Het word toch allemaal in een doosje verzonden, waarop je de kosten dan nog kan zien hoeveel ze ervoor hebben moeten betalen. Nog geen 6 euro. Ik zijn geen normale manieren van handel voeren.

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Hallo, Duitsland "Verzendt mogelijk niet naar België?"

Inderdaad E-bay is niet geneigd om deze "blaam" te verklaren, heb ook al enkele pogingen ondernomen.

Ik bied ondertussen niet meer in Duitsland tenzij ze verzenden met Deutsche Post , normale prijs altijd onder de €10 dit is met tracking nummer. Anders mogen ze het in de vitrine laten liggen. 

Groetjes

 

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Hallo, Duitsland "Verzendt mogelijk niet naar België?"

1) Ebay weet dat U een Belgische koper bent, vandaar de "zend niet naar België". Maar dat geldt eveneens voor andere buitenlandse kopers , die krijgen dan hun land te zien.

 

Bijna al mijn aankopen zijn in Duitsland en uit mijn ervaring blijkt de meeste Duitsers hebben geen bezwaar tegen Belgische klanten. Het is wel een enorm voordeel als men in het Duits kan converseren, reken er niet op dat ze een andere taal verstaan. 

 

 

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Hallo, Duitsland "Verzendt mogelijk niet naar België?"

Ik converseer altijd in de taal van het land. Het kan zijn dat alle andere landen hetzefde op hun scherm krijgen als ze kopen in Duitsland, maar dat verklaard nog altijd niet waarom men dit doet. Zoals al eerder gemeld koop in veel EU landen tot in Amerika, nog nooit heb ik die landen die tekst gezien.

 

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Hallo, Duitsland "Verzendt mogelijk niet naar België?"


@jlg1152 schreef:

1) Ebay weet dat U een Belgische koper bent, vandaar de "zend niet naar België". Maar dat geldt eveneens voor andere buitenlandse kopers , die krijgen dan hun land te zien.

 

Bijna al mijn aankopen zijn in Duitsland en uit mijn ervaring blijkt de meeste Duitsers hebben geen bezwaar tegen Belgische klanten. Het is wel een enorm voordeel als men in het Duits kan converseren, reken er niet op dat ze een andere taal verstaan. 

 

 


Ik converseer altijd in de taal van het land. Het kan zijn dat alle andere landen hetzefde op hun scherm krijgen als ze kopen in Duitsland, maar dat verklaard nog altijd niet waarom men dit doet. Zoals al eerder gemeld koop in veel EU landen tot in Amerika, nog nooit heb ik die landen die tekst gezien.

 

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Hallo, Duitsland "Verzendt mogelijk niet naar België?"

 

Ik converseer altijd in de taal van het land. Het kan zijn dat alle andere landen hetzefde op hun scherm krijgen als ze kopen in Duitsland, maar dat verklaard nog altijd niet waarom men dit doet. Zoals al eerder gemeld koop in veel EU landen tot in Amerika, nog nooit heb ik die landen die tekst gezien.

 

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Hallo, Duitsland "Verzendt mogelijk niet naar België?"

Bij toeval dit bericht herondekt ....

 

Elke Ebay heeft zo zijn eigen systeem maar ik heb toch al soortgelijke meldingen gezien in andere talen, op Ebay.com (USA) is het bvb "May not ship to Belgium". Meestal kan U toch bieden. Zeker is dat als de vette rode boodschap "verzendt niet naar België" verschijnt u effectief niet  kan bieden. 

Voorgeschreven oplossing is de verkoper te contacteren met de vraag of hij naar het buitenland wil zenden. Zoals reeds gezegd hebben ze meestal geen probleem met Belgen. Of de verkoper kan alleen voor U een uitzondering maken (wel leuk als enige buitenlander te kunnen bieden).

 

Sommige verkopers houden het bewust vaag als "stok achter de deur",  zolang alles goed gaat verzenden ze zelfs naar Ulan Bator maar indien er problemen opduiken komt plots het argument "ik verzend eigenlijk niet naar het buitenland" boven. En Ebay geeft hen geljik. 

 

In mijn geval onstaat soms ook het (meestal) grappige misverstand waar de verkoper denkt dat ik inderdaad in Duitsland woon omdat mijn woonplaats ook een stad in Duitsland is. Ge zult maar in Essen, Duisburg, Herne of Halle wonen.

 

 

 

 

Bericht 10 van 10
laatste antwoord