annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoeren vanuit buitenland

Hey,

Ik ben van plan een aankoop te doen vanuit het buitenland. Nu lees ik op de site van internetadminstratie der douane dat de totale waarde van de inhoud niet hoger mag zijn dan 22 euro. Anders betaal je extra kosten, btw enz.

Wat betekent die "totale" waarde. Is dat de totale soms van aankoop + verzending? Of de waarde als in: X euro waard in belgië momenteel?

Misschien een dom vraagje, maar ik wil even zeker zijn dat ik me niet ga vergissen hehe.

Dank je

Greg
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Binnen de EU (Fr/ Eng/ Duitsl etc.) kopen:
vrij verkeer van goederen/ personen, dus je betaalt GEEN import als iets uit die landen laat opsturen naar BE.

Buiten de EU kopen
* tem 22 euro /of 30 usd waarde voor ITEM
+ aangevinkt als alles behalve "gift"
is vrijgesteld van importkosten. (item alleen, de verzendkosten tellen niet mee).

* tem 60 usd waarde voor ITEM
+ aangevinkt als "gift" :
ook vrijgesteld van importkosten.

Is dat wat je wilde weten ?
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

item alleen, de verzendkosten tellen niet mee

Sorry, beste, maar dit is fout:

basis van importduties en btw is de "reële waarde", met als minimum de aangegeven aankoopprijs + transport.

Feit is wel dat indien de portkosten "verwaarloosbaar" zijn, de beambten in kwestie dikwijls "vergeten" hiermee rekening te houden.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Tja, die info is tot nu toe altijd correct gebleken voor mij 🐵 - en ik heb ze gekregen via een beambte van De Post. Ik denk dat je theoretisch wel gelijk hebt Supergiftman, maar in de praktijk lijkt de post deze praktische regels te hanteren.
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Tja, voor de post mag het niet te ingewikkeld zijn, nietwaar ...:-D

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

en ik heb ze gekregen via een beambte van De Post

Als je alles gelooft wat men je vertelt in een postkantoor dan kom je nogal eens bedrogen uit hoor

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 6
laatste antwoord