in eerste instantie handelt paypal (betalingsverzekering) de zaken af, daarna ebay
en, tja, verzekerde pakjes... al eens met "de post" geprobeerd?? een echt avontuur, het kan, tot 500euro (de helft van de GROTERE postkantoren waar ik bij was, weet wel niet hoe, maar alla), en hoger kan ook, maar dan ben je helemaal zoek; speciale blauwe tape, zegellak, etc, het lijken wel de middeleeuwen...
ja, joaquin-antique, hoor ik je denken; DHL, TNT, UPS, enz; je hebt track & trace + verzekering mogelijk inderdaad... maar de fouten en het bedrog (!) dat ik bij die maatschappijen al ben tegengekomen is echt ongehoord, vooral voor zulke DURE (verschepingskosten) verzendingen
ik heb ondertussen de nodige dossiernummers van die maatschappijen beleefd uit eigen ervaring en voorbeelden zelf meegemaakt, niet van "horen zeggen"
paypal -vergeet het maar qua zekerheid; eerder willekeur van paypal naar klanten toe. en paypal is DUUR!!!!!!!
voor mij; overschrijving voor kopers, basta
sorry beste lezers voor mijn felle reactie, maar het is niet fijn als er door deze grote maatschappijen zo met mijn centjes wordt omgegaan...