annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkopen aan Amerikanen

Ik heb een tas (euh... mok in het mooi Nederlands) dat ik op e-bay wil verkopen. Het gaat om een vintage mok uit de jaren 70 van een tv-show dat voornamelijk in de usa populair was. Ik zit redelijk wat op Amerikaanse forums, en ik heb gemerkt dat daar heel veel interesse bestaat van mensen die hun collectie willen vervolledigen en die éne mok nog missen. Ik zou dus voor de eerste keer buitenlandse kopers willen toelaten. De kans is groot dat dit dus aan een Amerikaan verkocht wordt. De mok in kwestie is ongeveer 150 euro waard. Ik wil op voorhand toch graag het één en ander weten voor ik hier mee begin.

Mijn vragen; Wat is het goedkoopst/de beste manier om iets naar Amerika te versturen? Is het mogelijk om ergens een verzekering te nemen? Aangezien het ding breekbaar is, en ik 150 euro verlies wanneer het in stukjes aankomt.

Douane; wat moet ik precies doen betreffende de douane? Moeten Amerikanen ook invoerkosten en belastingen enzo betalen? Moet er zo een groen klevertje op de doos? Kan ik dat gewoon in het postkantoor gaan halen? Kan ik gewoon "gift" op de doos in kwestie zetten, en 10 euro bijvoorbeeld als waarde? Het is een mok uit een collectie van 12 mokken, en enkel twee hebben die waarde van 150 euro, de rest hangt rond de tien euro. Ik kan mij niet voorstellen dat de douane thuis is in de waarde van vintage mokken.

Wat is de beste manier van betalen? Kan de persoon in kwestie dat geld gewoon op mijn rekening storten (ik stuur dan gewoon mijn iban-nummer door?) En verlies je daar veel op?
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Verkopen aan Amerikanen

Een hele hoop vragen !

Aangezien het ding breekbaar is, en ik 150 euro verlies wanneer het in stukjes aankomt.

Zeer zeer zeer goed verpakken !!!

Wat is de beste manier van betalen? Kan de persoon in kwestie dat geld gewoon op mijn rekening storten (ik stuur dan gewoon mijn iban-nummer door?) En verlies je daar veel op?

Paypal lijkt hier aangewezen, de verkoper verliest daar ongeveer 5% op.

Mijn vragen; Wat is het goedkoopst/de beste manier om iets naar Amerika te versturen?

Ik verstuur alles met de post, met Kilopost Internationaal heb je tracking van je zending, kost wel wat meer.
Bij de post wordt ook alles gedaan wat moet ivb met douane.

m.

m.
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Verkopen aan Amerikanen

met Kilopost Internationaal heb je tracking van je zending

vergeet dat maar, er is geen raadpleging/opvolging van de status van de zending !

Als het met de Post moet gebruik dan TAXIPOST EMS INTERNATIONAAL.
zowie
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Verkopen aan Amerikanen

Ok, al heel erg bedankt voor de info :-x
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Verkopen aan Amerikanen

Heu, dat pak naar China, en ook eentje naar de US kon ik perfect volgen met het nummer van Kilopost Internationaal.

m.

m.
Bericht 5 van 5
laatste antwoord