annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wie kan mij helpen met deze ...

ywdt
Community-lid

Ik heb een aantal info weggehaalt ivm privacy.

Op 9/4 heb ik een bieding gewonnen voor een processor op Ebay Duistland.De verkoper heeft een positieve feedback met meer dan 150 reacties. Paypal was geen optie en ik zag geen probleem om een bankoverschrijving te doen.Dezelfde dag schreef ik dus het geld over, 637€ op deze rekening :

Op 14/4 de verkoper bevestig mij dat hij het geld goed ontvangen heeft en de processor de dag daarna ging opsturen.

Op 22/4 had ik nog niets gekregen, en probeerde meermaals contact te nemen met die verkoper maar kreeg niemand vast.

Op dat ogenblik, begon ik die verkoop bizar te vinden en heb ik ook een geschil gestart via Ebay.Na enige speurwerk heb ik ook de naam, adres, tel, gsm & email gevonden van die persoon.

Na het starten van die geschil, ben eindelijk gecontacteerd door hem met de vraag als mijn adress correct was..Op dat moment zag ik onmiddellijk dat hij mijn postcode verkeerd (3010 ipv 3020) was en gaaf hem de juiste.Hier ook al een heel raar gevoel..

Op 25/4 heeft hij het pakket opnieuw opgestuurd met de correcte adres via DHL naar mijn adres.

Op 2/5 kwam eindelijk die pakket hier aan en ik deed die heel voorzichtig open.

Op dat moment groot was mijn verbazing want in die doos stond wat papier, stof & plastiek maar geen processor te bespeuren.Dus heb ik direct via Ebay, via het geschil procedure, een bericht geplast dat hij een leugenaar & oplichter was.

De proef is dat het product dat ik gekocht zou nooit kunnen passen in de doos dat hij mij opgestuurd had.Op de volgende links kun je duidelijk zien wat ik bedoel..

Hier : de doos dat ik hier gekregen heb : http://imageshack.us/photo/my-images/851/dsc03232s.jpg/

Hier : wat in die doos zou moeten passen : http://www.youtube.com/watch?v=p_UPZaIGi0I

Op die dag heb ik ook klacht ingediend tegen hem via de duitse politie.

Op 2/4 s'avonds heeft die verkoper mijn gecontacteerd via Skype en wij hadden een gesprek. Ik heb een buurman die getuigd is van die discussie.

In die gesprek heb ik aangekaart dat hij aan het liegen was want de product dat hij mij verkocht heeft zou nooit in die kleine doos kunnen passen.

Eerst begon hij te zeggen dat het product gestolen was tijdens de transport..

Daarnaa begon hij mij allerlei afmetingen te geven die hij vond op internet...Enige tijd daarna, zei hij dat zijn fout was en aanbieding niet juist was. Volgens hem ging het wel om een retail processor in de doos maar zonder cpu cooler.Ik antwoorden daarop dat het weer een dikke leugen is want die product besta gewoon niet.

Ik heb ook de bevestig van de fabrikant dat die product niet besta. Om die gesprek af te ronden heb ik mijn geld terug geëist.

Op 3/4 heb ik een email gekregen van de politie in Duitsland dat die mijnheer al gekend was bij hun diensten.

Op 3/4 heeft hij mij opgebeld, rechtstreeks op mijn gsm nummer en gevraagd waarom ik de politie had ingeschakeld. Hij gaf allerlei warrig uitleg en zei nog eens dat ik mijn geld moest terug hebben. Hij zei toen dat hij ging mij terugbellen ..

Tot Vandaag (6/5) heb ik nog steeds niets van hem gehoord..

Wie kan mij/zou mij helpen met dit probleem?

MVG

-- Bewerkt door ywdt om 9 May 2011 1:53 CEST

--
Bewerkt door ywdt om 9 May 2011 1:57 CEST
Bericht 1 van 35
laatste antwoord
34 ANTWOORDEN 34

ywdt
Community-lid

sorry maar ik versta niet goed "nagewogen kasticket".Volgens mij was die zending NOOIT 2kg want onmogelijk ivm gewicht van het origineel product.Ik ben ervan overtuigd dat die verkoper zou graag laten geloven dat er tijdens de transport iets zou gebeurd zijn maar door zijn leugen & verhalen geloof ik dus niets van. Lees aantwoord 19...

En volgens mijn bronnen in DE zou het wel kunnen om een andere gewicht door te geven dan het echte .. (prepaid dhl ?).

-- Bewerkt door ywdt om 12 May 2011 15:45 CEST
Bericht 21 van 35
laatste antwoord

Ik heb geen verstand van computers dus ik kan je ook niet zeggen wat zo'n ding weegt in de verpakking of hoe het eruit moet zien, allemaal abacadabra voor mij.

Wat ik alleen kan zeggen is dat dit een ticket is van de DHL, afgegeven op het duits postkantoor en nagewogen en dat die mens een pakket van 2 kg verstuurd heeft. Whatever daarin gezeten heeft.

Als bij jou 450 gram aankomt is dus ergens 1.5 kg verloren gegaan.

Bericht 22 van 35
laatste antwoord

inderdaad die gewicht klopt van geen kant want :

1. Wanneer ik zei dat de product dat ik gekocht heb nooit in die doos zou kunnen aantwoordde hij : ""ich übersendete Ihnen eine 980er CPU in der orignalen BOX 'nur" ohne Kühler. Dies ist und war mein Verschulden".

2. Intel, de fabrikant, maakt geen retail product zonder koeler. Dus aansluiten op punt 1. weer een leug.

3. Hij probeer dan het op DHL te stekken want volgens hem heeft hij 2kg opgestuurd en de doos dat ik gekregen heb weeg 450gr. Moest dan nog zo zijn, zonder cooler, weeg een processor ongeveer 300-400gr, met wat verpakking en bescherming kant het in GEEN geval op 2Kg komen.

Het gewicht die opgegeven wordt voor deze CPU mét verpakking is 980 gr (ik kan hier gelet op de forumreglementen geen link plaatsen naar een derde aanbieder, noch hun naam).

Met een extra doos errond lijkt het mij niet mogelijk aan een totaal van 2 kg te komen. Dit zou inhouden dat er eerder een gewichtsklasse aangegeven staat, in de zin van 0 tot 2 Kg.

Hoe dan ook zou ik gelet op deze feiten een klacht indienen bij DHL met de opmerking dat er een verpakking 'ZOU' vertrokken zijn in Duitsland van 2 kg (volgens de verkoper), terwijl er effectief minder dan 1 Kg toekwam (of eerder het gewicht vermelden dat jij hier doorgaf) én het verzonden item, in de originele verpakking 980 gr zou bedragen (hierbij dan nog rekening houdend dat de verkoper je verklaarde dat er geen cooler in de verpakking meegeleverd werd,zodat de CPU mét originele verpakking nog minder dan 980 gr zal geweest zijn).

Stuur hetzelfde bericht dat je naar DHL verzond naar je verkoper alsmede naar de politiedienst waar jij je klacht doorgaf.

Je zal hierdoor sterker staan tegenover je verkoper bij die politiedienst.

Vraag alleszins zijn gegevens als handelaar aan hem zodat je bijkomende verhaalmogelijkheden verkrijgt, naast een afhandeling door de Duitse politie (zie vorige reactie).

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 23 van 35
laatste antwoord

inderdaad die gewicht klopt van geen kant want :

1. Wanneer ik zei dat de product dat ik gekocht heb nooit in die doos zou kunnen aantwoordde hij : ""ich übersendete Ihnen eine 980er CPU in der orignalen BOX 'nur" ohne Kühler. Dies ist und war mein Verschulden".

2. Intel, de fabrikant, maakt geen retail product zonder koeler. Dus aansluiten op punt 1. weer een leug.

3. Hij probeer dan het op DHL te stekken want volgens hem heeft hij 2kg opgestuurd en de doos dat ik gekregen heb weeg 450gr. Moest dan nog zo zijn, zonder cooler, weeg een processor ongeveer 300-400gr, met wat verpakking en bescherming kant het in GEEN geval op 2Kg komen.

Het gewicht die opgegeven wordt voor deze CPU mét verpakking is 980 gr (ik kan hier gelet op de forumreglementen geen link plaatsen naar een derde aanbieder, noch hun naam).

Met een extra doos errond lijkt het mij niet mogelijk aan een totaal van 2 kg te komen. Dit zou inhouden dat er eerder een gewichtsklasse aangegeven staat, in de zin van 0 tot 2 Kg.

Hoe dan ook zou ik gelet op deze feiten een klacht indienen bij DHL met de opmerking dat er een verpakking 'ZOU' vertrokken zijn in Duitsland van 2 kg (volgens de verkoper), terwijl er effectief minder dan 1 Kg toekwam (of eerder het gewicht vermelden dat jij hier doorgaf) én het verzonden item, in de originele verpakking 980 gr zou bedragen (hierbij dan nog rekening houdend dat de verkoper je verklaarde dat er geen cooler in de verpakking meegeleverd werd,zodat de CPU mét originele verpakking nog minder dan 980 gr zal geweest zijn).

Stuur hetzelfde bericht dat je naar DHL verzond naar je verkoper alsmede naar de politiedienst waar jij je klacht doorgaf.

Je zal hierdoor sterker staan tegenover je verkoper bij die politiedienst.

Vraag alleszins zijn gegevens als handelaar aan hem zodat je bijkomende verhaalmogelijkheden verkrijgt, naast een afhandeling door de Duitse politie (zie vorige reactie).

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 24 van 35
laatste antwoord

ywdt
Community-lid

ik heb al 2 weken geleden, bij ontvangst klacht ingediend bij de Duitse Politzei.

Bij DHL (DE) zou ik niet weten waar ik moet zijn.

De verkoper heeft er wel een zotje van gemaakt en is hier in mijn ogen heel verdacht.

Reacties van hem kreeg ik alleen als ik een geschil begon (na 2 weken en nog niets ontvangen) en bij ontvangst van die "lege" doos...

Als je alles chronologisch alles bekijkt bij elke van zijn bewering is hij aan het liegen..

1. Eerst opsturen op een verkeerde adress.. (verkeerde post code). Geen enkele bewijs daarvan

geen ticket, geen tracking nummer.

2. Als ik hem zeg dat die product niet in zijn doos past.. dan word het een andere product.

3. Die "andere" product besta gewoon niet eens (retail processor, NIEUW in een RETAIL doos) zonder cooler.

4. Dan over de gewicht. Moest ik hem nog geloven over de feit dat hij die "alleen" een processor zou opgestuurd heeft dan klopt die 2Kg totaal niet. En dat is de enigste waar hij zijn onschuld zou kunnen bewijzen..maar daar ook lieg hij..(processor/bescherming/carton doos/zonder cooler = max 1KG (en dan neem ik het echt ruim)).

En zoals erder gezegd die dossier is al 2 weken bij de Polizei en ik zal morgen nog een samenvatting opsturen.

-- Bewerkt door ywdt om 12 May 2011 16:46 CEST
Bericht 25 van 35
laatste antwoord

Klacht bij DHL kan alleen ingediend worden door de verkoper.

voor DHL ben jij geen klant .

Ze hebben immers van jou geen betaling noch opdracht ontvangen.

Volgens mij bezat die verkoper dat item zelfs niet.

Die foto kan overal vandaan komen.

Trouwens een ander item opsturen dan wat door jou is aangekocht is al helemaal onzinnig.

Hij had je dan voordien moeten verwittigen om je akkoord te vragen,en niet nadat je het had ontvangen.

Voor mij is het duidelijk een verkoper van gebakken lucht .

Als hij werkelijk ter goeder trouw handelde ,had die immmers al lang een klacht ingediend bij DHL.

Bericht 26 van 35
laatste antwoord

ik heb al 2 weken geleden, bij ontvangst klacht ingediend bij de Duitse Politzei.

Bij DHL (DE) zou ik niet weten waar ik moet zijn.

Je verkoper lijkt mij, afgaande op jouw verklaringen, de aansprakelijkheid op jou af te wentelen, allicht met de bedoeling een (redelijke) twijfel te verkrijgen dat hij kan misbruiken naar het onderzoek van de Duitse politie toe.

Ga naar de volgende link, selecteer links de verzendingswijze waar je het pakket mee toegezonden kreeg en doe je verhaal:

http://www.dhl.be/nl/contact_center.html

Ik vermoed, afgaande op het verzendlabel waarvoor je de link eerder gaf, dat het over de volgende verzendwijze (express) gaat:

http://www.dhl.be/nl/contact_center/contact_express.html

Print je DHL pagina af vooraleer door te sturen naar hen en zendt dit naar je verkoper.

Je speelt volledig in op het spel van je verkoper en JIJ  riskeert het slachtoffer te worden.

Ik weet niet wat die verkoper je nog allemaal gevraagd heeft, maar reageer daar minstens op, desnoods met hem te melden dat HIJ als verkoper een klacht moet indienen bij zijn tussenkomende transporteur DHL.

-- Bewerkt door e-user2 om 12 May 2011 18:20 CEST
-----

Bericht 27 van 35
laatste antwoord

ywdt
Community-lid

hij heeft die pakket totaal niet met express verzonden, bijna een week geduurd voor dat die pakket hier aankwam. Trouwens is die pakket geleverd door taxipost en mij bronnen bij taxipost zeggen dat ik in zo'n geval niets zal terugzien van hun kanten (in zo'n geval).

Wat siemenpoes is absoluut correct.

Hij probeer inderdaad wat twijfel de zaaien...

Nu .. hij is ook al gekend door de politie in Duitsland, zeg misschien niet alles maar wel genoeg.

Dit is een professioneel oplichter.. want hij heeft NOOIT zo'n processor gehad. Hij heeft zich gebaseerd op een beeld van het internet, die terug te vinden is in zijn advertentie. En die beeld is er een visueel bedrog.. het lijk dat die doos klein is maar dat is niet het geval.. Dat is dus DE fout dat hij gemaakt heeft.

En zijn uitleg achteraf, wanneer ik hem daarmee confronteerde, is compleet non-sense. De enigste waar hij zich zou kunnen reden is de feit dat een gewicht verschil maar weer .. die gewicht aan de vertrok punt is complete non-sense. Want CPU los weeg 300-400gr denk ik. Dus cpu, bescherming, doos kan nooit aan 2Kg komen tenzij dat je lood erin steekt.

Bericht 28 van 35
laatste antwoord

Inderdaad een oplichter,zoals er af en toe een passeert.

Als ik zulke foto zie,dan koop ik daar niet.

Al dat gezever over DHL doet niet veel ter zake.

Je kan toch beter een zending laten verdwijnen dan een doos open te maken,hopen dat er iets bruikbaar inzit,de nodige soorten tape op zak te hebben om de opening ongezien te sluiten...Sorry ik geloof daar niet echt in.

Een verkoper die iets anders verzendt dan aangekocht,daar geen melding van maakt,pas achteraf bij klacht,eerst naar verkeerde adres zendt ,geen PAY pAL wil....

Waarom alles zo moeilijk maken.

Je bent in handen gevallen van een oplichter,heel spijtig .

Hopelijk zie je iets van je geld terug.

Iedereen betaalt leergeld,maar dit is veel teveel.

Net zoals in het dagelijkse leven moet je uitkijken voor oplichters.

Volgens mij is ebay veruit de veiligste site voor internetaankopen.Maar je moet natuurlijk hun garantie,PAY PAL aanvaarden.

Mijn eerste aankoop op ebay was een echt fiasco,100 euro verloren aan eveneens een Duitse oplichter.En ik was nog te fier om het toe te geven ,welk stom kieken ik was geweest.

Nadien is dat mij nooit meer overkomen,en 1000 aankopen verder heb ik steeds ontvangen wat ik gekocht had.

Voor mij is en blijft het de enige veilige site om aankopen te doen.

De feedback bekijken,de DSR score,hun andere aanbiedingen,verkoop van gelijkaardige objecten.

Werkelijk als koper is ebay ideaal,je hebt enorm veel tools ter beschikking en het aanbod is immens.

Bericht 29 van 35
laatste antwoord

ywdt
Community-lid

Dank u wel allemaal voor jullie tips/steun en feedback.

Ik vind het ook een hele spijtig zaak maar ik heb wel goed vertrouw dat het in orde komt.

Blijkbaar maak de Duitse politie een punt van tot die zaak op te lossen.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Bericht 30 van 35
laatste antwoord