annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wie kan mij helpen met deze ...

ywdt
Community-lid

Ik heb een aantal info weggehaalt ivm privacy.

Op 9/4 heb ik een bieding gewonnen voor een processor op Ebay Duistland.De verkoper heeft een positieve feedback met meer dan 150 reacties. Paypal was geen optie en ik zag geen probleem om een bankoverschrijving te doen.Dezelfde dag schreef ik dus het geld over, 637€ op deze rekening :

Op 14/4 de verkoper bevestig mij dat hij het geld goed ontvangen heeft en de processor de dag daarna ging opsturen.

Op 22/4 had ik nog niets gekregen, en probeerde meermaals contact te nemen met die verkoper maar kreeg niemand vast.

Op dat ogenblik, begon ik die verkoop bizar te vinden en heb ik ook een geschil gestart via Ebay.Na enige speurwerk heb ik ook de naam, adres, tel, gsm & email gevonden van die persoon.

Na het starten van die geschil, ben eindelijk gecontacteerd door hem met de vraag als mijn adress correct was..Op dat moment zag ik onmiddellijk dat hij mijn postcode verkeerd (3010 ipv 3020) was en gaaf hem de juiste.Hier ook al een heel raar gevoel..

Op 25/4 heeft hij het pakket opnieuw opgestuurd met de correcte adres via DHL naar mijn adres.

Op 2/5 kwam eindelijk die pakket hier aan en ik deed die heel voorzichtig open.

Op dat moment groot was mijn verbazing want in die doos stond wat papier, stof & plastiek maar geen processor te bespeuren.Dus heb ik direct via Ebay, via het geschil procedure, een bericht geplast dat hij een leugenaar & oplichter was.

De proef is dat het product dat ik gekocht zou nooit kunnen passen in de doos dat hij mij opgestuurd had.Op de volgende links kun je duidelijk zien wat ik bedoel..

Hier : de doos dat ik hier gekregen heb : http://imageshack.us/photo/my-images/851/dsc03232s.jpg/

Hier : wat in die doos zou moeten passen : http://www.youtube.com/watch?v=p_UPZaIGi0I

Op die dag heb ik ook klacht ingediend tegen hem via de duitse politie.

Op 2/4 s'avonds heeft die verkoper mijn gecontacteerd via Skype en wij hadden een gesprek. Ik heb een buurman die getuigd is van die discussie.

In die gesprek heb ik aangekaart dat hij aan het liegen was want de product dat hij mij verkocht heeft zou nooit in die kleine doos kunnen passen.

Eerst begon hij te zeggen dat het product gestolen was tijdens de transport..

Daarnaa begon hij mij allerlei afmetingen te geven die hij vond op internet...Enige tijd daarna, zei hij dat zijn fout was en aanbieding niet juist was. Volgens hem ging het wel om een retail processor in de doos maar zonder cpu cooler.Ik antwoorden daarop dat het weer een dikke leugen is want die product besta gewoon niet.

Ik heb ook de bevestig van de fabrikant dat die product niet besta. Om die gesprek af te ronden heb ik mijn geld terug geëist.

Op 3/4 heb ik een email gekregen van de politie in Duitsland dat die mijnheer al gekend was bij hun diensten.

Op 3/4 heeft hij mij opgebeld, rechtstreeks op mijn gsm nummer en gevraagd waarom ik de politie had ingeschakeld. Hij gaf allerlei warrig uitleg en zei nog eens dat ik mijn geld moest terug hebben. Hij zei toen dat hij ging mij terugbellen ..

Tot Vandaag (6/5) heb ik nog steeds niets van hem gehoord..

Wie kan mij/zou mij helpen met dit probleem?

MVG

-- Bewerkt door ywdt om 9 May 2011 1:53 CEST

--
Bewerkt door ywdt om 9 May 2011 1:57 CEST
Bericht 1 van 35
laatste antwoord
34 ANTWOORDEN 34

Heb je die processor gekocht via een eBay account?

Kan je het objectnummer geven van die aangeboden processor (om vast te kunnen stellen of je verkoper een 'handelaar' was)?

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 2 van 35
laatste antwoord

ywdt
Community-lid

het gaat over die object :

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150587695093&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Bericht 3 van 35
laatste antwoord

Op basis van die eBay aanbieding kan je niet besluiten dat hij een handelaar zou zijn (waar je een paar extra mogelijkheden zou gehad hebben om je geld te recupereren).

Die verkoper heeft in 6 maand blijkbaar niets anders aangeboden.

Ik stel mij wel de vraag hoe die verkoper 'internationaal' kan aanbieden als die geen Paypal accepteert als betalingsmogelijkheid!???

Was jij eigenlijk de hoogste bieder voor deze processor?

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 4 van 35
laatste antwoord

ywdt
Community-lid

jawel.. ik was de hoogste bieder.

Nu inderdaad hij had niets verkocht al een hele tijd. Maar toen had ik dat niet gezien. Achteraf, wanneer ik niets kreeg en begon dat heel raar te vinden ben ik begonnen met "internet" onderzoekwerk.

Ik heb dus zijn naam, adress, tel, gsm enzo allemaal gevonden en inderdaad als je die feedbacks beter kijk was het op dat ogenblik ook al raar voor mij.

Dus voor dat ik die lege doos kreeg, heb ik een geschil gestart via ebay (22/04) want toen al vond ik het helemaal schroef lopen..

Trouwens ik snap niet dat Ebay zijn klanten niet beschermt en ondersteund wanneer zulke situaties voorkomen.. Het zal mij leren.. nooit meer Ebay voor mij.. ik ben 637€ kwijt...

Vandaag ook de lokale politei gebeld waar ik klacht neergelegd heb, maar waar ik heb van kunnen begrijpen is dat ze belangrijker zaken hebben als de mijne.. grrr

Dus bij deze, proef dat oplichters gewoon hun gang gaan en de "brave" mensen de dupe zijn...

En ja ik ben kwaad...

-- Bewerkt door ywdt om 9 May 2011 20:37 CEST
Bericht 5 van 35
laatste antwoord

Als je met PAY PAL betaalt ,komt ebay wel tussen.

Bij een verkoper die dat niet wil ,KOOP IK NOOIT,voor zulke hoge bedragen.

Trouwens verkopers die in hun aanbieding vermelden GEEN PAY PAL,zullen mij nooit als klant krijgen.Voor kleine bedragen,geen probleem,maar bij buitenlandse verkopers en hogere bedragen wil ik PAY PAl.

Het ligt helemaal niet aan ebay, zij geven de raad om met PAY PAL te betalen,doe je dat niet,dan sta je zelf in voor de gevolgen.

Bericht 6 van 35
laatste antwoord

Ook al ben ik tegen dat paypal gedoe weet ik 1 ding heel zeker!

Zelf zal ik NOOIT een overschrijving internationaal doen als koper en dus steeds met paypal betalen.  Wat België betreft doe ik dit wel, maar ik verifiëer toch steeds wie de koper is, adres, feedback etc ....

Dus,  internationaal kopen = ALTIJD paypal.   Als de verkoper dit niet aanvaardt = NIET DOEN.

Bericht 7 van 35
laatste antwoord

ywdt
Community-lid

Dank u voor jullie aantwoorden...

Ondertussen weet ik dat Paypal safer is..

Ik koop al jaren regelmatig op Ebay en inderdaad als er geen paypal aanwezig is kijk ik naar de feedback..

Ik ben wel geen dagelijks gebruiker van Ebay en op eerste zich iemand met +150 positieve feedbacks zou wel een goede verkoper kunnen zijn...

Ik wil ook niet het debat voeren over het al da niet verantwoordelijkheid van Ebay in die zaak, doet er niet toe.. alleen spijtig dat er geen "verzekering" bij zulke transactie niet worden aangeboden..Ik bedoel een soort rechtsbijstand als er iets misloop.

Mij vraag was echter is er iemand die de wegen van het Duitse gerecht goed ken.. wat zijn mijn opties hier?

De politie is al verwittigd (in Duitsland), jammer genoeg na mij telefoon van vandaag naar de lokale politie kantoor heb ik kunnen begrijpen dat ze "belangrijker" zaken hebben dan de mijne.

Ik heb ook een Duitse advokaat gebeld, die zei dat de kosten hoger lagen dan de waarde van die object, dus beter niet procederen.

Moraal, ik heb gewoon 637€ in de vuilbak gesmeten..en dat doet pijn.

Ik dacht dat in Duitsland een speciale internet politie was, en in het bijzonder ebay politie maar gezien mijn kennis van het Duits zo goed al nihil vindt ik niets van terug...

-- Bewerkt door ywdt om 10 May 2011 1:33 CEST
Bericht 8 van 35
laatste antwoord

Iedereen betaalt leergeld,alleen is dat in uw geval veel te hoog.

Bedriegers lopen er overal rond,ik vind het heel erg spijtig voor jou.

Toch maar proberen bij de politie.

Kan je ecops niet contacteren,die houden zich bezig met internetfraude,misschien weten zij met wie je contact kan opnemen.

Je moet het in elk geval niet te snel opgeven.

Denk dat men in Duitsland zulke zaken ernstig neemt.

Denk dat het een afdeling is van Bundescriminalambt,maar vraag bij ecops eens na.

Met Engels kan je daar ook wel terecht .

Voor zulke bedragen lonen enkele telefoontjes wel de moeite.

Bericht 9 van 35
laatste antwoord

ywdt
Community-lid

Gelukkig besta iets als Skype..

Ik heb al vele telefoontjes gedaan.. :

- De verkoper

- De Polizei

- DHL Germany (heel duur)

- Deutsche Post

- Verschillende Webshop in DE

- Advokaten in DE

- Verschillende vrienden in DE voor informatie te verkrijgen

Nu probeer ik de gelijkhardig als bij ons "procureur des koning" te vinden in de zone waar die verkoper woont om die een brief te schrijven ivm de hele zaak.

Bericht 10 van 35
laatste antwoord