annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje ontvangen en inhoud eruit gehaald bij transporteur

sjanske2
Community-lid

hoe kan ik mijn geld terug krijgen heb het pakje gisteren ontvangen maar de doos was aan de onderkant open gemaakt en dan terug met plakband gesloten en de inhoud is verdwenen op de plakband staat nachverklebt im DPD HUB 16 heb de verkoper al verwittigt en een e-mail naar het transportbedrijf gedaan

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

pakje ontvangen en inhoud eruit gehaald bij transporteur

Hoe heb je betaald ? Via Paypal heb je kopersbescherming.


Jij moet de transporteur niet contacteren, dat moet de verkoper doen, de verkoper is verantwoordelijk voor de verzending.



m.
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

pakje ontvangen en inhoud eruit gehaald bij transporteur

hughwitte
Community-lid

Aangezien uw koop geen PayPal kopersbescherming heeft, en u waarschijnlijk met overschrijving betaald hebt, zit er niet veel anders op dan verder te proberen via de (particuliere) verkoper en vervoermaatschappij om uw geld terug te krijgen. Of dit zal lukken is nog de vraag. Misschien hebt u het al gedaan, maar vergeet geen foto’s te maken van de doos met plakband en deze foto’s naar de betrokkenen te sturen. Als de verkoper niet wil meewerken kan u bij eBay een geschil wegens object afwijkend van de beschrijving openen.
http://pages.benl.ebay.be/help/buy/item-not-received.html

Als koper nooit feedback geven na de aankoop, voordat de zending ontvangen is :-(. Hiermee verliest u een belangrijk drukkingmiddel in geval van problemen. En, bij de aankoop van waardevolle voorwerpen, selecteer aanbiedingen die PayPal aanbieden en betaal met PayPal. Een PayPal account is zo aangemaakt en is volledig gratis voor een koper.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

pakje ontvangen en inhoud eruit gehaald bij transporteur

nicoptrsm
Community-lid

Bijna gelijkaardige ervaring.


 


DPD levert pakket, vindt niemand aan de deur, zet het pakket aan de deur of neemt het mee en geeft het door als pakket afgeleverd.  Na controle van de verzendstatus blijkt dat het pakket dus enkele dagen eerder gelverd zou moeten zijn, maar ik, noch iemand anders van de familie heeft een courier gezien.  M.a.w. pakket dus verdwenen.


 


Ondertussen is er een geschil opgestart bij Paypal omdat ik het pakket niet heb en de verkoper zijn centen geblokkeerd blijven bij Paypal...


Na reclamatie bij DPD België, krijg ik te horen dat de verkoper klacht moet indienen bij DPD.  Ondertussen sleept dit meer dan 50 dagen aan, waarbij Paypal beslist dat de verkoper zijn centen krijgt.  Ik dus geen pakket en centen weg...  De verkoper weigert dus over te gaan tot terugbetaling (toch 246€), maar heeft wel klacht ingediend bij DPD en ondertussen waarschijnlijk ook die 246€ gecashed...


Na een uitgebreid onderzoek blijkt dat de verkoper ook handelt in gestolen gereedschap, heb het gemeld aan Ebay maar deze zeggen dat zen niet zullen optreden tegen de verkoper omdat er een klacht moet komen van de politie, een handelsinstantie of een advocaat.


Conclusie: DPD is niet te vertrouwen en als er iets kwijtraakt (of diefstal) sta je nergens.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

pakje ontvangen en inhoud eruit gehaald bij transporteur

Tja, dat zijn lastige zaken, het enige dat je kan doen is klacht neerleggen bij de politie en hopen dat dat iets uithaald.


Postbodes en koeriers bekleden een vertrouwensfunctie, maar zoals overal zitten er sujetten tussen die het daar niet zo nauw mee nemen. Zo had ik jaren geleden (nog voor het internet bestond) een fitness-bank besteld die ook nooit aangekomen is, nu ja, diestal van paketten is heus niet van deze tijd en verzenden blijft altijd een zeker risico inhouden.


Bij Ebay heb ik zelf slecht één keer meegemaakt dat een pakje verdween, een niet-genormaliseerde zending bij de post die nooit is aangekomen... dan heb je ook een probleem, verkoper kan hier niet bewijzen het pakje te hebben verstuurd en koper kan niet bewijzen het pakje niet ontvangen te hebben.


Enfin, om het kort te houden, nu ken ik de verkoper in kwestie persoonlijk en we geloven elkaar en hebben het voorval dan ook in den minnen geschikt, ik kreeg een compensatie en we deelde het verlies, toch waren we beide geld kwijt.


Eender hoe, of het nu de post adn wel private koerierdiensten zijn, ik vind wel dat de instellingen in kwestie hun verantwoordelijkheid moeten opnemen ten aanzien van hun werknemers, moeten ze die mensen maar beter screenen voordat ze aan de slag kunnen en dan nog... bij DPD moet je toch aftekenen voor ontvangst, wie heeft die zending dan afgetekend als ze nooit geleverd is????

Bericht 5 van 5
laatste antwoord