annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Objecten verkocht aan iemand uit Polen. Koper vraagt te betalen met Paypal

Ik heb enkele objecten verkocht aan iemand uit Polen.
Na afloop van de veilingen vroeg de koper mij om te betalen
met Paypal, wat niet tussen mijn betalingsmogelijkheden stond.
(het gaat hier om een verkoop met een tamelijk klein bedrag)
De koper vraagt "to reset" paypal.
Wat moet ik doen om de betalingen toch nog via mijn Paypal-rekening
te kunnen ontvangen ?

Op mijn vraag om het bedrag gewoon over te schrijven reageert de
koper niet.

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Objecten verkocht aan iemand uit Polen. Koper vraagt te betalen met Paypal

je kunt vanuit je paypal account een betaalverzoek indienen

 

Als u een betaalverzoek wilt indienen voor een veiling, een klant om een betaling wilt verzoeken of een persoonlijk betaalverzoek wilt verzenden, voert u het e-mailadres van de ontvanger en het gewenste bedrag in. De ontvanger krijgt een e-mail met daarin een uitleg van hoe de betaling kan worden voldaan via PayPal.

 

Bij ontvangst kun je dan in Ebay zetten dat je het geld ontvangen hebt en de goederen dan verzenden.

 

D.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Objecten verkocht aan iemand uit Polen. Koper vraagt te betalen met Paypal

Wees voorzichtig want dit klopt volgens mij niet, ik heb hier een dubbel gevoel bij... als ik gelijk heb, ben je binnenkort en je spullen, en je geld kwijt!

Dat soort landen zit vol bedriegers, binnen een week of twee openen ze een claim bij PP wegens niks ontvangen, zij krijgen hun geld terug en jij bent alles kwijt! Let dus dubbel op!!

Dat is dus ook de reden waarom zij niet ingaan op een bankoverschrijving.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Objecten verkocht aan iemand uit Polen. Koper vraagt te betalen met Paypal

Dank u voor uw reactie :
Inmiddels is alles toch in orde gekomen.  De koper uit Polen heeft uiteindelijk gewoon overgeschreven
op mijn bankrekening (met BIC-code en Ibannr.) zodat er ook geen extra kosten aan te pas gekomen zijn.
Ik heb inmiddels ook reeds (positieve) feed-back gekregen.
M.a.w. eind goed, al goed.
Ik moet zeggen dat ik tot op heden ook nog nooit slechte ervaringen gehad heb met verkopen aan
"verder afgelegen" landen.
(1x ben ik wel niet op een voorstel ingegaan van iemand uit Maleisië die stickers van de Rode Duivels
aan mij wilde kopen, en terzelfdertijd vroeg een Western Union-rekening te openen. Dat vond ik toch een
beetje te bizar)
Mvg,
Nici12130_4

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Objecten verkocht aan iemand uit Polen. Koper vraagt te betalen met Paypal

Ik heb nu pas dit item gezien.

Ik handel met polen,duitsland,hongarije,mongolie(recent)oekranie,enz...

Met betalingen nog nooit last gehad, tenzij ze na enkele malen meer afdingen van de prijzen Smiley Vrolijk

Betalingen via uw emailadres gekoppeld aan paypal is perfekt..Europees met Iban ook.

Terugvorderingen met claims kan niet alleen met paypal gebeuren maar ook met een bankoverschrijving(dit is wel wat omslachtiger en niet algemeen gekend)

Met western union NOOIT handelen

 

Bericht 5 van 5
laatste antwoord