annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overstappen naar andere ebay site of niet.

Collega's,

Ik worstel al een tijdje met volgend "probleem".
Ondanks dat we van bepaalde populaire producten goedkoper zijn dan andere Europese aanbieders/landen krijgen we sommige hardlopers uit Belgie maar niet internationaal verkocht.
Op dit moment plaats ik op ebay.be

Ik vermoed dat ik bij aanbieden op .de .co.uk of .com meer succes zal hebben. Of niet?

Wie heeft ervaring met het aanbieden op bovenstaande site's?
Maar hoe gaat het dan precies in zijn werk? Kan niet echt veel info vinden bij de customer help hierover als je reeds aanbiedt op .be

Dien ik een 2e account aan te maken?
Kan ik alles gewoon overplaatsen?
Wat met Turbo Lister?

Alvast bedankt voor jullie reacties en eventuele tips.
Groeten
Bericht 1 van 25
laatste antwoord
24 ANTWOORDEN 24

Betreft: Overstappen naar andere ebay site of niet.

Ik heb jaren geleden eens een onterechte schorsing voor het leven gehad van ebay(aan het bureautje zitten er met oogkleppen op)



Hemel en aarde heb ik moeten verzetten,en een dossier van wel 80 blz...gemaakt met een lokale klacht bij politie.(helpt niets natuurlijk)


 


Ben via via ergens terecht gekomen bij een zekere robert in america(kreeg een tel)Doch mijn engels en zeker voor een ingewikkeld gesprek is peanuts.


 


Wel heb ik nadien een tel kontakt gehad met een(volgens bronnen iranier)die nederlands sprak,stond ook in voor PAYPAL.


Deze man had de zaak onderzocht en heeft met een hoge nederlandse medewerker alles rechtgezet.


 


Ben echter zijn tel kwijtgeraakt op mijn gecrashte harde schijf.


 


Voor ik zover was ,is er wel een periode van bijna drie maanden verstreken.Om maar te zeggen,iemand bij ebay tepakken krijgen die iets in de pap te roeren heeft is niet evident.


 


Mogelijk kan ons vroegere experte J.A.of chantal  daar nog iets aan toe voegen.Of zelfs de frits.

Bericht 21 van 25
laatste antwoord

Betreft: Overstappen naar andere ebay site of niet.

dante-allighieri
Community-lid

Hallo


 


Wel ondertussen ben ik er achter dat ebay het de bedoeling vindt dat de kopers op franstalig ebay.be en ebay.fr als ze aanbiedingen van Vlamingen willen kunnen zien maar de rgiomoeten aanvinken (België op ebay.be: snappe wie snappen kan) en Europa op ebay.fr


Sommige Vlaamse aanbiedingen verschijnen wel nog op ebay.be franstalig maar dan helemaal onderaan in het aparte kader bij buitenlandse (!!!) aanbiedingen.


 


Dus heel strikt gezien zouden ze kunnen aangeven dat ze wel in overeenstemming zijn met de wet maar deze zaken zijn toch niet helemaal in de geest van Belgische en Europese wetgeving me dunkt (zoals ik al eerder zei) en volgens mij balanceren ze op een dunne koord.


Geef me nog even tijd om de verschillende wetgeving en jurisprudentie na te pluizen en ik lever wel een tekst aan die je (jullie) desgewenst ook nog eens allemaal kunnen mailen.


Mailen want bellen helpt geen zooi, de man van de customer service die ik daarstraks aan de lijn had, gaf grif toe dat hij niet eens wist wat de reden was van deze aanpassing en dat hij er niks aan kon doen. Toen ik aangaf dat ik hoopte dat hij deze klacht, die hij ongetwijfeld de laatste tijd veelvuldig te horen kreeg, wel zou opnemen met zijn bazen en er zo hopelijk ook wel eens iets gebeurde. Zei hij brutaal dat dat niet in zijn taakomschrijving stond, dat hij daar een veel te kleine garnaal voor is. Nou, als die daar echt alleen maar zitten om te zeggen dat je moet mailen, kunnen ze die wat mij betreft evengoed vervangen door een automatisch bandje...

Bericht 22 van 25
laatste antwoord

Betreft: Overstappen naar andere ebay site of niet.

"Heb je reeds de tekst klaar "

 

Bericht 23 van 25
laatste antwoord

Betreft: Overstappen naar andere ebay site of niet.

Het is gewoon niet te begrijpen dat iemand die ebay.be/nl gebruikt zelfs mijn aanbiedingen niet ziet.

Eerst Engeland, dan Frankrijk, en dan komen wij ... 

Bericht 24 van 25
laatste antwoord

Betreft: Overstappen naar andere ebay site of niet.

Ook de Ebay policy dat je 90 dagen moet wachten om veel produkten internationaal te kunnen aanbieden is regelrecht tegen de EU wetgeving in.  In die 90 dagen mag je max 10 items Internationaal aanbieden.
Je kan zien dat deze regel eigenlijk uit de Ebay USA stamt.   Er word dus geen rekening gehouden met regelgeving in de EU.

Richt je een bedrijf op in de EU is het je recht direkt internationaal te verkopen en zit er geen limiet aan.
Heb je een zakelijke account bij Ebay moet je 90 dagen wachten en minimaal één internationale verkoop hebben gehad, er word dus gediscrimineerd door Ebay.  Alsof dat de veiligheid in gevaar brengt  bij open landsgrenzen ?

Ook schermt Ebay bepaalde gebieden af ( items op Ebay BE zie je niet op Ebay DE  bv ) en kan je dus niet concureren, in mijn opinie is er dan geen vrij verkeer en schiet Ebay in zijn eigen voet en zullen er minder totale verkopen zijn en dus minder omzet, lees winst  ook minder winst voor de verkoper.  Ebay heeft dan niet het beste voor voor verkoper en koper dunkt me.

Bericht 25 van 25
laatste antwoord