annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Valse identiteitsgegevens

Hallo iedereen,


 


Ik verkoop mijn verzameling militaria (vooral kentekens) op Ebay. Ik had reeds een paar keer een vervelende ervaring met kopers uit Griekenland. Ze blokkeren hielp niet, want dan kochten ze gewoon onder een andere naam. Ik weet dat ik dit kan melden aan Ebay en dat ze dan een aantekening op hun account krijgen, maar daar liggen ze blijkbaar niet van wakker. Ik besloot dus niet meer aan Griekenland te leveren. Alles in orde nu? Neen dus. Kopers uit Griekenland maken hun account aan bij Ebay.com en daar kan men blijkbaar als land van herkomst ingeven wat men wil. Zo kan men dus blijkbaar toch bieden op artikelen van kopers, die niet leveren aan je land van herkomst. Resultaat: een artikel werd verkocht aan iemand uit Griekenland die, als je op zijn naam klikt, "in Duitsland" is ingeschreven. Dit is volgens mij een duidelijke inbreuk op de Ebay regels wat betreft het gebruik maken van valse identiteitsgegevens bij het openen van een account. Ik heb dit dus reeds 3x gemeld. Ik krijg steeds een standaard mail terug dat ze het doorgegeven hebben en de zaak zullen bekijken, maar we zijn nu reeds maanden verder en onze vriend uit Griekenland heeft nog steeds een account die zegt dat hij uit Duitsland komt en hij kan dus lustig verdergaan met bieden op artikelen van verkopers die niet aan Griekenland leveren. Heeft iemand anders ook reeds dergelijk probleem gehad en hiervoor een oplossing gevonden?


MVG, Rudi.

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Valse identiteitsgegevens

Tja, zo staan er hier al heel wat draadjes, mijn inziens slechts één oplossing: niet meer verzenden naar het buitenland!


Nederland kan nog net maar bij de andere Europese en niet-Europese landen is het in veel gevallen miserie!

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Valse identiteitsgegevens

Ja, maar als een koper uit Griekenland zich bij Ebay.com kan inschrijven als zijnde uit Duitsland, dan kan hij zich ook een account aanmaken als zijnde uit België of Nederland. Dus dat helpt niets. En Ebay doet hieraan niets. Ik vermoed dan ook dat deze koper niet alleen meerdere accounts heeft, maar ook een feedbackscore van enkele duizenden. Dus hij brengt veel geld in het Ebaylaatje. En dan mag men al wat meer.

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Valse identiteitsgegevens

Ja, maar dat zie je dan toch wel aan het verzendadres... een account in België maar versturen naar een ander land, daar begin ik niet mee hoor!

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Valse identiteitsgegevens

wel heb het vandaag ook meegemaakt..


 


koper koopt iets, adres staat ergens in belgie (brussel) betaald met paypal en verzendadres is veranderd naar frankrijk 😞 dus als je verzendadres in paypal anders staat dan heb je het vlaggen ??? helaas kan ik jullie de screenshots niet tonen, heb ze hier wel...

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Valse identiteitsgegevens


wel heb het vandaag ook meegemaakt..


 


koper koopt iets, adres staat ergens in belgie (brussel) betaald met paypal en verzendadres is veranderd naar frankrijk 😞 dus als je verzendadres in paypal anders staat dan heb je het vlaggen ??? helaas kan ik jullie de screenshots niet tonen, heb ze hier wel...



Awel ja, ik vermeld duidelijk dat ik enkel binnen België verzend... punt en geen discussie mogelijk. Mocht ik een koper krijgen die zogezegd in België woont en die wil dat ik verzend naar een ander land, die krijgt zijn geld terug en de deal gaat NIET door!


Naar Nederland daar valt uitzonderlijk nog over na te denken maar daar blijft het dan ook bij!

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Valse identiteitsgegevens

Je ziet het inderdaad aan het verzendadres. Maar dan is het te laat. Het artikel is verkocht. En je zit dan met het extra werk om je verkoopscommissie terug te krijgen. Terwijl Ebay deze account had kunnen sluiten wegens het gebruik van valse identiteitsgegevens. Maar dat zien ze dus bij Ebay blijkbaar niet zitten. Zoals gezegd heb ik deze koper reeds 3x gemeld, zonder resultaat. Deze koper uit Griekenland kan nog altijd bieden op objecten van verkopers die niet naar Griekenland verzenden.

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Valse identiteitsgegevens

ik had hier gepost, en zonder boe of ba werd het verwijderd !


 


nochtans GEEN namen genoemd,  zelfs een fictief adres maar wel het juiste land.


 


 


dus, ik herhaal het nog eens,  ik heb verkocht, maar koper heeft twee adressen,  1 in Florida  verzendadres volgens paypalbetaling en verzendadres volgens ebay in Spanje.


 


ik heb een mail gestuurd welk adres nu het juiste isn want ik ken die pipo's dan zeggen ze het niet ontvangen te hebben.


 


 

Bericht 8 van 8
laatste antwoord