op 27-11-2024 07:26
Enige tijd geleden heeft eBay al mijn items onzichtbaar gemaakt op hun platform. Er verscheen bij mijn items de melding: "We are sold out, but here are some other stores you may be interested in". Dit gebeurde vanwege een vermeende schending van de Extended Producer Responsibility (EPR)-regels zoals opgenomen in de VerpackG (de Duitse verpakkingswet). Door deze actie kon ik geen items meer verkopen, terwijl de kosten van mijn winkelabonnement wel gewoon bleven doorlopen.
Omdat ik onder deze omstandigheden niet wilde doorgaan, besloot ik op 2 juli mijn winkelabonnement op te zeggen. Toch heeft eBay in november zonder mijn toestemming mijn items opnieuw actief gemaakt en terug in de verkoop gezet. Dit gebeurde terwijl ik geen abonnement meer had, waardoor dit automatisch "staging fees" (plaatsingskosten) genereerde. Bovendien waren de items niet eens volledig zichtbaar op de site, maar ik kreeg wel meteen een rekening gepresenteerd voor deze kosten.
Ik heb meerdere keren contact opgenomen met eBay. Uiteindelijk werd mij in november beloofd dat de kosten eenmalig zouden worden gecrediteerd. Ondanks die belofte blijft eBay echter proberen om het bedrag via automatische incasso van mijn rekening af te schrijven. Aangezien ik de automatische incasso tijdig heb stopgezet, zijn deze pogingen mislukt. Toch ontving ik inmiddels een bericht waarin eBay dreigt om het openstaande bedrag via een incassobureau te verhalen.
Gedurende dit proces heb ik veelvuldig gemaild met eBay. Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat deze kosten onterecht zijn, omdat ik geen abonnement meer had en niet akkoord ging met het heractiveren van mijn items. Helaas kreeg ik geen inhoudelijke antwoorden op mijn vragen. In plaats daarvan ontving ik alleen standaardreacties, waarbij vooral mijn langdurige klantrelatie werd benadrukt. Dit voelt aan als een ontwijkende en ongeorganiseerde houding van eBay.
Op dit moment reageert eBay helemaal niet meer op mijn e-mails. Ik ben zeer gefrustreerd over de gang van zaken en de slechte klantenservice. Ik eis dat eBay deze zaak onmiddellijk rechtzet, dat zij stoppen met pogingen om onterecht geld van mijn rekening te halen, en dat er duidelijkheid komt over hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen.
op 11-12-2024 21:54
via welke weg had je persoonlijk contact met ebay