op 15-04-2011 22:58
Hallo
Ik heb een koper die niet wil betalen, Reeds 14 dagen
Ik heb al vriendelijk gevraagd en gepolst zonder resultaat.
ik heb nu een geschil geopend manueel ( ik heb het nu automatisch ingesteld voor toekomstige verkopen ).
Maar hoelang moet ik wachten om het geschil te sluiten voor het bekomen van een creditering.
Is dit juist 37 dagen ?
Vriendelijke groeten marina
Als je na 4 dagen,na openen van het geschil nog geen betaling hebt ontvangen,kan je het geschil sluiten.
Moest de koper reageren en vragen om wat langer uitstel,kan je dat doen ,maar het moet niet.
Ik zou dat niet automatisch instellen,want dan krijgt de koper al na 4 dagen een aanmaning,wat toch snel is.
Vrees dat je dan makkelijker neutraal gaat krijgen,vermits velen zich op hun tenen getrapt voelen.
Na 1 week vraag ik of ze de faktuur ontvangen hebben.
Geen reactie,dan vraag ik of ze nog interesse hebben.
Wacht nog enkele dagen ,geen reactie,pas dan open ik een geschil.
Ik hoop dan dat ze echt niet betalen,want betalen ze toch nog,dan was het item toch niet zoals beschreven.
Eigenlijk open ik alleen een geschil ,omdat ik het object opnieuw zou kunnen aanbieden,en dus geen verplichtingen meer heb t.o.v de eerste koper.
Het aanvinken van "automatisch geschil starten" heeft trouwens weinig zin.
Het zal enkel geactiveerd werken bij aanbiedingen die uitsluitend Paypal als betalingswijze hebben.
Indien je ook overschrijving aanvaardt, zal het niet automatisch in gang schieten.
Zie de uitleg hieromtrent
Bedankt , ik ga het terug afvinken.
het kan inderdaad wat cru overkomen.
En ik ga het geschil nu ook sluiten, vermits ika 14 dagen geen enkel gehoor krijg.
met of zonder geschil.
bedankt en vele groetjes marina