annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

aankoopbewijs tweedehands goederen

Hallo

Ik ben van plan om een eigen zaak te starten die tweedehands goederen online en via markten verkoopt. Ik zou mijn goederen voornamelijk van particulieren aankopen, via tweedehandssites zoals 2dehands.be en ebay (belgie en europa).

Waar ik niet direct een gepast antwoord voor terugvind is wat voor de belastingen als aankoopbewijs dient. Normaalgezien is er een regeling bij tweedehandsgoederen waar er een aankoopborderel moet worden opgemaakt en deze dan wordt ondertekend door koper en verkoper. Dit lijkt me iets dat niet altijd mogelijk is aangezien ik heel veel goederen online zal kopen (ook buitenland) en ik dus niet de zekerheid heb dat dit papiertje ondertekend zal worden.

Weet iemand of er hier ook een andere en meer eenvoudige regeling voor bestaat?

Alvast bedankt voor de info en reacties.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Een vriend van mij heeft een handel in tweedehands boeken en koopt regelmatig op oa markten en bij mensen thuis. Hij heeft steeds voorgedrukte formulieren op zak waar hij de gegevens van de verkoper, aantal stuks en prijs kan op noteren, hoeft dan alleen nog ondertekend te worden door de verkoper.

Bij online aankopen kan je een faktuur, of andere aankoopgegevens printen.

Voor aankopen bij privé personen, bv. uit inboedel kan je best een bewijsje vragen aan de verkoper.

Bij aankoop op rommelmarkten enz. kan je zelf een lijst maken van de aangekochte objecten met de aankoopprijs.

Een vraag stellen