annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

niet correcte omschrijving

Ik heb in april een jasje gezien op e-bay. In september heb ik terug contact opgenomen met de koper om te zien of het nog te koop was en deze heeft het dan met dezelfde foto terug op e-bay geplaatst.

1ste omschrijving : 1 x gedragen op een feest, bij de 2de aanbieding was deze omschrijving zeer beperkt, maar daar het om dezelfde foto ging was ik ervan overtuigd dat dit ook dezelfde omschrijving was.

Nu blijkt dat dit jasje echt versleten is en infeite niet meer draagbaar (vraagprijs 150 euro!)

Heb ik het recht dit terug te sturen?

Ik heb dit gevraagd aan de koper, maar deze weigert en dreigt zelfs met een advocaat als ik haar nogmaals lastig val!

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

Als het om de aanbieding gaat die ik denk dat het is, betaling met overschrijving en particuliere verkoper, waarin de verkoper vermeldt dat terugnamen niet aanvaard worden, denk ik niet dat er veel aan te doen is als de verkoper niet wil.

Probeer met de verkoper toch om een vergelijk te vinden. Je kunt binnen de 45 dagen na aankoop een geschil openen wegens object sterk afwijkend van de beschrijving, er staat immers bovenaan de beschrijving dat het om een nieuw object gaat, en binnen 60 dagen na aankoop een passende feedback geven aan de verkoper. Niet zeker dat deze acties u veel zullen opleveren.

Voor de toekomst zou ik voor objecten van € 150 mij beperken tot aanbiedingen die PayPal aanbieden als betaalmethode en daarmee betalen, dan kan men in normale omstandigheden wel terugsturen.

Zie: Wat als u uw object niet ontvangt of als het sterk afwijkt van de beschrijving http://pages.benl.ebay.be/help/buy/item-not-received.html

Een vraag stellen