annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

paypal claim en terugbetaling

Op 2/6 heb ik als verkoper een pakket verstuurd naar de koper in Italie,om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden heb ik in Nederland gepost met track&trace,3 weken later krijg ik bericht van de koper dat zijn pakket nog niet aangekomen is,bij track&trace staat" pakket nog onderweg",ik mail bericht naar post.nl ,daar wordt mij gezegd van nog enkele weken te wachten omdat het pakket waarschijnlijk nog zal toekomen.

Paar weken later nog steeds niet aangekomen,koper dient ondertussen geschil in bij paypal,ik probeer (meermaals)terug contact te krijgen met post.nl maar krijg geen antwoorden meer terug,ondertussen fax ik het bewijs van verzending en track&trace nummer naar paypal .Ik stel paypal voor om zolang dat het pakket niet aankomt,de kosten te delen met de koper.

Ik krijg bericht van paypal dat mijn documenten(bewijs van verzending) goed zijn toegekomen en dat ze wachten op reactie van de koper en dat me later eventueel nog bijkomende informatie wordt gevraagd.

Deze week bericht van paypal dat het geschil gewonnen is door de koper....

Kan dit allemaal???Bij track&trace staat sinds een maand"pakket kon niet afgeleverd worden,wordt retour verzonden" ,waarschijnlijk zal ik het pakket nooit meer zien...en ben ik mijn geld en de inhoud kwijt,en dit met track&trace.

Wordt de koper altijd in het gelijkgesteld bij het niet toekomen van pakket???en de verkoper blijft met de gebakken peren zitten.

Ondertussen krijg ik vandaag bericht van paypal van een nieuw geschil van een koper die ook zijn pakket nog niet ontvangen heeft(maand geleden verstuurd naar Spanje),ik heb zoals gevraagd weeral de verzendkosten zo laag mogelijk gehouden en verstuurd(vanuit Belgie) zonder track&trace;

Hoe kan ik nu in godsnaam weten dat hij zijn pakket niet ontvangen heeft???

Zo is het gemakkellijk voor kopers,pakket laten verzenden zo goedkoop mogelijk,zonder track&trace,betalen met paypal,en dan klacht indienen wegens niet toekomen van pakket...

Hoe kan ik dit het beste aan pakken en vermijden in de toekomst???

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

Inderdaad zelfs met bewijs van aflevering via track & trace heeft de koper steeds gelijk gekregen (ook bij ons) Pas als je hierop nog eens reageerd dan gaan ze het nog eens bekijken, enz... en dan heb je zelfs kans dat je het wint. IK heb hier nog voor een kleine 200 euro die mij onterecht zijn afgenomen, met track & trace met item afgeleverd, helaas vind TNT de handtekening niet die belangrijk is voor PP

Een vraag stellen